Hjälp Sverige att ta över jorden! (börjar med Norge)

Inaktiv
Hjälp Sverige att ta över jorden! (börjar med Norge)

Jag hittade spelet på ett annat forum, Erepublik heter det.

Spelet är ett webbaserat spel som spelar online och hjälper varandra. Tanken är att det skall efterlikna samhället om än i miniatyr. Man tillhör en nation, bygger företag, väljer president och allt möjligt. Länder växer ekonomiskt men tar även nya teritorier genom krigföring. Det finns många roliga funktioner, bl.a. kan man se arbetslösheten i landet.

Det bra är att man inte behöver lägga ner mer tid på spelet än man vill. Ett part knapptryckningar per dag räcker, fast man kan självklart vara mer aktiv och starta en tidning och skriva artiklar osv.

Sverige har för närvarande ca 2600 innevånare men för att blomstra vill vi såklart ha ännu fler!

För en invite kan ni antingen skriva er mail i tråden så skickar jag, annars kan ni följa invitationslänken jag klistrar här:

http://www.erepublik.com/en/referrer/Coccyx

Mycket nöje med att utforska Erepubliken och vad den har att erbjuda!

Medlem

Följt av


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Norge har en folkmängd på ungefär 4,8 miljoner invånare. Min idé för att ta över Norge är således att successivt flytta över runt 4,9 milj svenska medborgare till landet, varpå någon av dessa skapar ett sk. "Sverigeparti". Dettas parti skall ha som främsta agenda att Norge ska ingå i det svenska riket och vara under svenskt styre. Alla de svenskar vi då skickat över dit röstar då på partiet och Norge blir således en del av Sverige, helt enligt demokratisk grund. Således så är ingen befogad att klaga.

När detta är gjort anser jag också att vi borde göra samma sak med Finland, för finnarna är ganska hardcore.

Inaktiv

Låter bra, tillbaks till stormaktstiden

Danmark vore ju trevligt oxå

Medlem

Nej vadå, där finns det ju bara massa danskar...

Medlem

Ni kommer fan inte och tar över Finland

Medlem

Finns en tråd med detta redan, ni kan flytta över diskussionen dit istället.

http://www.fz.se/forum/thread.php?id=69461

Låst.


signatur

Videomupp

1
Skriv svar