Första DLC-paketet till BF4 innehåller klassiker

dmn
Medlem

Mjölka, mjölka, mjölka!

Medlem

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av floke:
Skrivet av Corp!:
Skrivet av Bijornn:

Arica Harbour!!!

Ja eller mina favorier Panama Canal och Laguna Alta. BFBC2 hade flest roliga banor av alla BF spel hittils! Fattar inte vitsen med Caspian Borders tyvärr.

Håller med angående att BFBC2 hade flertalet banor jag faktiskt saknar när jag spelar BF3. De var mycket mysigare på något vis. Inte så att jag ogillar de i BF3 dock.

Ja det är sant... Att dem upplevs mysigare, men det måste bero på "blå-filtret" i BF3. I BFBC2 var ju bilden lite livligare och öken var verkligen gulbrun! Kanske bara en sån sak!

Medlem

Är det bara jag som tycker att där inte är någon speciellt bra bana i battlefield 3? Jag älskade i princip alla banorna i battlefield 2 men alla banorna från back to karkand är konstiga. Inte alls samma känsla som i battlefield 2

Medlem

Wake Island ett måste!

Medlem
Skrivet av Amilo:

Är det bara jag som tycker att där inte är någon speciellt bra bana i battlefield 3? Jag älskade i princip alla banorna i battlefield 2 men alla banorna från back to karkand är konstiga. Inte alls samma känsla som i battlefield 2

Exakt =/

Medlem

Tycker detta rent ut sagt är förjävligt. Vem vill sitta och spela gamla banor från 3an?, med ett nytt spel vill man ha ny bandesign och banor mer anpassade för det nya istället för att ta 3 kliv tillbaka. Förstår inte att folk verkar acceptera detta.

Medlem

Fan vad besviken jag blir, operation metro, sämsta ban designen någonsin, en bana som endast resulterar i flaskhalsar och granater. URK, dice kanske inte inser det själva, men banorna i bf3 är faktiskt inte särskilt bra överlag.

Då ska dom fanimej hotta upp dom en jävla massa, med extra tunnlar man kan springa i och flanka, rasande höghus och en stads del över metron man kan gå igenom.

Dom bästa i nuläget är ju liksom strike at karkand och shaqi peninsula, och dom är från bf2.
Då var det faktiskt betydligt mkt bättre banor i bad company 2.

Då har ju bf2 betydligt många fler "klassiker"
Mashtuur City, Road to jalabad, Kubra Dam, warlord, Daging oilfields, dragon pass, fushe pass, Ghost town.

Aja, skiter väl i det första dlc paketet då.

Medlem

Satan vilken besvikelse. Man har ju spenderat över 1½ år på dessa banor redan. Varför tror DICE att någon skulle vilja spendera ytterligare tid på dessa banor när man äntligen får spela ett helt nytt spel i serien?

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av erOkKs:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av erOkKs:

Jag är barnsligt förtjust i noshahr canals. Hoppas på den.

Slaktfesten med alla containrar?

You say it like its a bad thing

Håller med, tycker det är helt klart den bästa banan. I örvrigt så gillade jag banorna i closed quarter också.

Absolut inte, har spenderat många timmar på den. Så satans dålig på namn bara.

"Nose Hair Canals".
Lite barnsligt kanske, men det är så jag kommer ihåg banans namn.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Geeks Gaming
Skrivet av Bijornn:

Bf:BC2 men fortfarande bästa banan i denna generation av BF!

Isla Inocentes !!! Bästa kartan någonsin. Grafiken va helt underbar.

Medlem

Håller med om att Bad Company 2 hade helt underbara banor. Heavy Metal hör helt klart till mina favoriter.

Medlem

Ljudet låter alltid så episkt i Battlefield filmerna, men det jag inte gillar är att det är inte samma ljud som det är in-game.
Jämför bara BF3 trailers med BF3 in-game ljud, så mycket bättre effekter i trailersen.

Inaktiv

så var det åter dags att mjölka ett nytt spel, innan release, bra där dice, men mig lurar ni inte

Medlem

Haha de har redan börjat prata om DLC långt innan spelet har släppts.

Medlem

Hade hellre betalat för lite äldre banor än två år gamla banor som man sitter och spelar för tillfället

Dom skulle kört en bred blandning, med kartor från Bf2, 2142, Bad Company...ni förstår vad jag menar


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Operation Metro == Klassiker? I think not, inga banor från BF3 kan kalla sig klassiker i mina ögon, inte som Karkand kunde från BF2, spelet har ju för helvete bara funnits ute i några fjuttiga år, inga klassiker här inte ännu.

Operation Metro är spelets mest obalanserade bana (om vi skiter i Close Quarters banorna). Banan är alledes för liten och det räcker med 32 spelare för att det ska bli ett oändligt granatkrig mellan lagen. Tydligen så är det detta gameplay som är roligt enligt DICE så vi kan förvänta oss mer av detta i BF4.

Löjligt att de kallar Metro för klassiker. En jävla skitbana är vad det är.

Inaktiv

Om de ändå kunde ha valt 4 st banor ifrån BF2 med Frostbite 3. Tänk er damm mapen med den vackra solnedgången i den motorn. Då hade det blivit ett garanterat köp.

Medlem
Skrivet av Loltron:

Fan vad besviken jag blir, operation metro, sämsta ban designen någonsin, en bana som endast resulterar i flaskhalsar och granater. URK, dice kanske inte inser det själva, men banorna i bf3 är faktiskt inte särskilt bra överlag.

ÅÅÅÅÅÅÅ Fy fasen vad bra sagt! Hade tänkt att lämna en liknande kommentar men grät en skvätt när jag såg hur bra du summerat det redan! (Ledsen för onödig post, men en like räckte bara inte)

Medlem

Det är väl inte första?

Den första är väl China Rising, som man får med om man förhandsbokar? Second Assault är väl, som namnet antyder, nummer två.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Eftersom BF4 snarare är BF3.5 så tycker jag att alla banor från BF3 skulle funnits med som standardbanor till BF4. Känns sjukt jävla grisigt av dom att släppa gamla banor som betal-dlc!!

För övrigt är fyra banor sjukt tattigt det med, dom kan dubbla det och släppa fyra nya och fyra gamla i ett DLC kanske det blir lite mer värt 100+ sek!

Medlem

Undra om blåfiltret följer med

Och hur fan kunde Metro bli en klassiker?!
VAD FAN RÖKER NI PÅ DICE?!

Inaktiv

DLC-paketet en klassiker skulle ha varit Battlefield 1942 med alla banor plus den nya grafik motorn

Geeks Gaming
Skrivet av Deli:

Eftersom BF4 snarare är BF3.5 så tycker jag att alla banor från BF3 skulle funnits med som standardbanor till BF4. Känns sjukt jävla grisigt av dom att släppa gamla banor som betal-dlc!!

För övrigt är fyra banor sjukt tattigt det med, dom kan dubbla det och släppa fyra nya och fyra gamla i ett DLC kanske det blir lite mer värt 100+ sek!

Till alla som tvunget säger bf3.5 http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=tegjq8...

Medlem

Saknar många BFBC2 banorna. Laguna alta, Laguna Presa, Valparaíso, Isla Inocentes, Atacama Desert, Arica Harbor, White Pass, Port Valdez, Nelson Bay, Oasis mfl

Hoppas verkligen inte på Wake Island igen, mer linjär bana får man ju leta efter, en riktig flaskhalsbana som fotsoldat.

Sen är man väl inte så sugen på BF3 banor i BF4 direkt, kanske några ifrån BF:BC hade funkat bättre typ Arica Harbour och Oasis.

Medlem

Skärp er DICE. Död åt betald DLC.

Medlem

DICE... INTE operation metro igen... sämsta banan i världshistorien, RUSH är den helt OK, och Squad Deathmatch helt OK.. men annars skrot.
Ge mig Kharg Island igen fast utnyttja hela ÖN och Wake Island!

Inaktiv
Skrivet av Athaleos:

Operation Metro == Klassiker? I think not, inga banor från BF3 kan kalla sig klassiker i mina ögon, inte som Karkand kunde från BF2, spelet har ju för helvete bara funnits ute i några fjuttiga år, inga klassiker här inte ännu.

minst sagt, vart är mina älskade BF2 kartor? nej just det, dice är för lata för att lyfta fingret.

phi
Medlem

Det enda Operation Metro är bra till är för att snabbt kunna ranka upp och boosta sin k/dr (som för övrigt är obetydlig i battlefield).

Fan vad jag hatar den banan. Instaquittar varenda gång den kommer upp.

Medlem

Jag förstår inte varför man planerar DLC's före man släpper spelet, helt jävla galet småpeng tiggerier. Jävla as.

123
Skriv svar