Inaktiv
Nästa vecka!

Nästa vecka fyller jag 15 och då inköps en ny dator.
Min dator för nuvarande är väldig extremt jätte jobbig och jätte ful. Den gillar att starta om sig själv, och ja den är 6 år gammal...

Men iaf. Den nya datorn jag köper vill jag ska kunna ta AoC flytade med bästa inställningar, money isn't a problem!

Vore jätte glad om någon hightec snubbe berättade vad dom har för typ av dator och hur allt funkar!

//RG

Är du säker på att du vill rikta in dig på AoC?
Aktien sjunker så sjukt lågt nu att folk börjar oroa sig för en konkurs.

Men, jag tror nog att med ett HD4870, minst 2GB ram och en e8400 ska du kunna ta dig en bra bit och maxa.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Är du säker på att du vill rikta in dig på AoC?
Aktien sjunker så sjukt lågt nu att folk börjar oroa sig för en konkurs.

Shit, är det så illa nu alltså? Har ju inte kommit en patch på två veckor nu heller. Tycker det är dumt att köpa en dator för att klara av spelet på max, men iofs så lär du ju kunna spela de flesta andra spelen på max också då.

Kolla på komplett.se, dom hade nåt paket med en dator som var optimerad för AoC förut. Det kanske finns kvar fortfarande.

Medlem

hmm, har stött på nytt folk lite här och var som spelar ingame iaf så dött är det ju inte direkt.

Anledningen till att det inte kommit någon patch är nog mest för att de arbetar med pvp-uppdateringen i stort och läste något om en patch på tisdag.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Nya patchen är sjukt bra Nya quests och allt i love it.

Medlem
Skrivet av BlackBurn:

Nya patchen är sjukt bra Nya quests och allt i love it.

lust o länka/kopiera patch noterna ? se om det är värt att kanske ta up AoC igen

Gen
Medlem

Vill inte spamma denna tråden med Wall-O-Text då det verkligen är en enorm update. Men länken finns här -> http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=93095

Medlem
Skrivet av RG:

Nästa vecka fyller jag 15 och då inköps en ny dator.
Min dator för nuvarande är väldig extremt jätte jobbig och jätte ful. Den gillar att starta om sig själv, och ja den är 6 år gammal...

Men iaf. Den nya datorn jag köper vill jag ska kunna ta AoC flytade med bästa inställningar, money isn't a problem!

Vore jätte glad om någon hightec snubbe berättade vad dom har för typ av dator och hur allt funkar!
//RG

Spelet är ju ratad 18år

Moderkort och CPU får du välja själv men givetvis ju dyrare destå snabbare.

Ett par tips för ett graffe kort är att köpa ett ATI Radeon 4870 1gb (ca 3000kr) eller ännu bättre en 4870X2 2gb (ca 4900kr).

En billigare variant kan byggas med två ATI Radeon 4850 i Crossfire (ca 2800kr).

Har en AMD 4400 X2 cpu, Sapphire 4850 512mb, 2gb ram och kör på MAX grafik inställningar AoC och det funkar bra, kommer investera i en till likadan 4850 och ett crossfire moderkort för att få mer minne och kunna köra på max över 1280*1024 upplösning. Gillar du Nvidia bättre så sattsa på ett GTX 280 kort eller likande.

1
Skriv svar