Medlem
Ranger klassen!

Hej på er,

Nu har jag uppgraderat min burk och det är dags och testa AoC.

Ranger (Archer) klassen är den som fascinerar mig mest och därför har jag tänkt och prova den först.

Vad kan ni berätta om Ranger klassen i AoC?
Om man jämför den med andra "Ranger" klasser i andra MMO som EQ2, WoW, Guildwars?

Jag ogillade Ranger klassen i EQ2 därför att den använde alldeles för mycket melee. Man kände sig aldrig som en ren Ranger (Archer) när man hela tiden fick dra fram kniven. Hur funkar detta i AoC? Finns det pets som kan tanka åt en?

Gen
Medlem

Har knapp erfarenhet av rangers, men det jag sett är att de uteslutande använder sig av slowdowns och har riktigt tuffa finishing combos som gör 1500+ skada. Man tänker aldrig på att rangers har pets, så jag vet inte om de spelar någon större roll. Sen har de traps av olika slag. Och som i WoW kan man inte fly från en Ranger.

Medlem

Nä usch..testade lite med ranger...men var så förbannat tråkigt i pvp...man dödade ju alla....flera levels högre hur lätt som helst....så jag deletade den...

Gen
Medlem

Jo, rangers är/var sjukt OP på det sättet att de kunde mörda alla med hjälp av slows.

Medlem

Dom är ännu oxå opade :/

Medlem

De är inte OP på lvl 80 iaf, de är sämre balanserade på lägre nivåer.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar