Id Software-chefen Todd Hollenshead slutar

Robot
Id Software-chefen Todd Hollenshead slutar

Går vidare efter 17 år som chef på den legendariska utvecklaren.

#id-software, #bethesda-softworks, #wolfenstein-3d, #rage, #zenimax


Avstängd
Id Software-chefen Todd Hollenshead slutar

Jag hoppas det var ett skämt där längst nere i slutet på recensionen, för jag kunde inte då ta det seriöst när dom skrev att dom funderar på att göra en uppföljare till ett spel som är i ett spel.
Jag hade sett fram emot ett Doom 4, sure trean gillade jag inte alls men dom hade kanske kunnat göra det bättre denna gång.

Medlem

va? så de har lagt ner doom 4?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av olafpawbelt:

Jag hoppas det var ett skämt där längst nere i slutet på recensionen, för jag kunde inte då ta det seriöst när dom skrev att dom funderar på att göra en uppföljare till ett spel som är i ett spel.
Jag hade sett fram emot ett Doom 4, sure trean gillade jag inte alls men dom hade kanske kunnat göra det bättre denna gång.

Det var ett skämt, syftade såklart på Doom 4.

Skrivet av Oneone:

va? så de har lagt ner doom 4?

Oj. Skulle stå Rage!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av olafpawbelt:

Jag hoppas det var ett skämt där längst nere i slutet på recensionen, för jag kunde inte då ta det seriöst när dom skrev att dom funderar på att göra en uppföljare till ett spel som är i ett spel.
Jag hade sett fram emot ett Doom 4, sure trean gillade jag inte alls men dom hade kanske kunnat göra det bättre denna gång.

Det var ett skämt, syftade såklart på Doom 4.

Skrivet av Oneone:

va? så de har lagt ner doom 4?

Oj. Skulle stå Rage!

Tack! blev besviken som fasen där ett tag

Medlem

Nu kanske de kan styra om skutan tillbaka på den bäring som de blev kända för, nämligen SPELGLÄDJE!

Om id Software är smarta och vill sticka ut i spelbranschen så återgår de till det vinnande konceptet med att låta communityt ha fria tyglar att själva vara kreativa.

Det finns massvis som är suveräna på att mappa banor, göra moddar och andra roliga saker till spelen, så varför inte låta de göra det?

Spelbranschen har verkligen ställt till det för sig själva genom sin girighet, allt handlar bara om pengar och ha full kontroll på ALLT - Nåde dig om vi missa en endaste krona....

id Software, ge oss spelglädjen tillbaka!

Medlem

Jag var en som faktiskt gillade Rage, det var inte perfekt men jag hade himla kul med det. Jag tror däremot inte att id kommer att komma tillbaka till sin storhetstid igen, den är förbi och även om de kan göra bra spel så finns det så mycket annat idag att de kommer inte att stå ut på samma sätt som de gjorde förut.

/ LordDaimos

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av olafpawbelt:

Jag hoppas det var ett skämt där längst nere i slutet på recensionen, för jag kunde inte då ta det seriöst när dom skrev att dom funderar på att göra en uppföljare till ett spel som är i ett spel.
Jag hade sett fram emot ett Doom 4, sure trean gillade jag inte alls men dom hade kanske kunnat göra det bättre denna gång.

Det var ett skämt, syftade såklart på Doom 4.

Skrivet av Oneone:

va? så de har lagt ner doom 4?

Oj. Skulle stå Rage!

Jo jag förstod nästan det, därav jag skrev jag hoppades. För det kunde ju inte vara möjligt att dom gör ett fullständigt spel på ett spel där man står och slår 24/7 på en kalkon

Avstängd
Skrivet av LordDaimos:

Jag var en som faktiskt gillade Rage, det var inte perfekt men jag hade himla kul med det. Jag tror däremot inte att id kommer att komma tillbaka till sin storhetstid igen, den är förbi och även om de kan göra bra spel så finns det så mycket annat idag att de kommer inte att stå ut på samma sätt som de gjorde förut.

/ LordDaimos

Jo nog kan dom det allt, går dom bara efter hur dom typ gjorde sina spel förr så tror jag dom kan gå tillbaka till sin storhetstid. Samt låta folk göra moddar och banor, för dom blir inte fattigare bara för att folk göra egna saker till spelen som gjorde att selen var vid liv längre än vad dom brukar vara nu.

Medlem

Facking yes!!!! Super Turkey Puncher 3!!!!


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Drog han iväg på en harley med dom där två kvinnorna sen?

Medlem

Han slutade 10 år för sent.

Fallet id software, där man skapat tekniskt kompetenta spel utan själ eller kreativitet är något att lära sig av.

Naughty Dog har också satt ribban högt när det gäller spelutveckling.

Kanske borde Hollenhead och andra istället fokusera på att skapa en utmanare till 3D Mark programmen så människor med kreativa själar kan fokusera på spel istället.

Inaktiv

Hunkig spelutvecklare

Medlem

Är väl inte kul att jobba hos id längre nu när dom ägs av Zenimax som vill se pengar och Rage inte blev den säljsucce som dom hade velat.

eld
Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av LordDaimos:

Jag var en som faktiskt gillade Rage, det var inte perfekt men jag hade himla kul med det. Jag tror däremot inte att id kommer att komma tillbaka till sin storhetstid igen, den är förbi och även om de kan göra bra spel så finns det så mycket annat idag att de kommer inte att stå ut på samma sätt som de gjorde förut.

/ LordDaimos

Jo nog kan dom det allt, går dom bara efter hur dom typ gjorde sina spel förr så tror jag dom kan gå tillbaka till sin storhetstid. Samt låta folk göra moddar och banor, för dom blir inte fattigare bara för att folk göra egna saker till spelen som gjorde att selen var vid liv längre än vad dom brukar vara nu.

id har släppt ett sdk till varenda av deras stora titlar hittils, inklusive rage, samt konsekvent släppt sourcecoden till alla deras motorer fram tills rage, så om något så är dom de bästa i industrin på att vara mod-vänliga.

Medlem

Surt...

Jag lever på mina minnen från den tiden då iD var bäst och satte standarden.

Quittade man så dog man en fruktansvärd död.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Alltid små tankeställare när epoker går i graven.

Har alltid haft något problem jag inte riktigt kunnat sätta fingret på när det gäller id software's spel. Inte dålig design kvalitativt och stundvis bra multiplayer... för litet som sticker ut, tror jag, utöver just grafikexperimenten. Frustrerande.

Det kändes även omöjligt att inte kommentera den sköna conan-looken på herr Hollenshead.

Medlem

Prisa gud! Vi behöver inte utstå en uppföljare på det frätande pissiga RAGE!!!

Medlem
Skrivet av toern:

Det kändes även omöjligt att inte kommentera den sköna conan-looken på herr Hollenshead.

Tänkte också på det! Ett rejält jäkla muskelpaket till studiochef den där Todd!


signatur
Medlem

HAHA klockrent Calle!
Dog nästan lite när de inte förstod att du skämtade


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Han kanske ska bli personlig tränare åt Gabe Newell (bättre betalt)?

Men med nytt Wolfenstein på gång samt Doom 4 inom sikte så hade det även varit kul med ett Quake 5 någonstans på en avlägsen horisont.

Medlem

Nu kanske han kommer ha tid att träna lite.

Medlem

Hmmm försäljningssiffror på 300k på PC och 3 mille på konsol.. inte så konstigt att spelbranchen börjar ge upp PC! Lär ju bli Q5 och DOOM 4 till dom som betalar för dig...


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av kangas1000:

Hmmm försäljningssiffror på 300k på PC och 3 mille på konsol.. inte så konstigt att spelbranchen börjar ge upp PC! Lär ju bli Q5 och DOOM 4 till dom som betalar för dig...

VGChartz har inga digitala siffror, generellt är deras siffror rent åt helvetes fel. Väldigt oansvarigt av FZ att ens använda den sidan som referens.
Snarare är det väl så att många börjar kolla på PC igen, samtidigt kan jag förstå att RAGE inte sålt särskilt mycket, katastrofalt släpp och väldigt generiskt spel, om än snyggt på sina ställen.

Medlem

Klart det sålde dåligt till PC när det ens knappt funka när det släpptes och hade många konsol sjukdomar i PC versionen med.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av kangas1000:

Hmmm försäljningssiffror på 300k på PC och 3 mille på konsol.. inte så konstigt att spelbranchen börjar ge upp PC! Lär ju bli Q5 och DOOM 4 till dom som betalar för dig...

VGChartz har inga digitala siffror, generellt är deras siffror rent åt helvetes fel. Väldigt oansvarigt av FZ att ens använda den sidan som referens.
Snarare är det väl så att många börjar kolla på PC igen, samtidigt kan jag förstå att RAGE inte sålt särskilt mycket, katastrofalt släpp och väldigt generiskt spel, om än snyggt på sina ställen.

Precis, VGChartz räknar inte in digital försäljning, dom flesta som spelar på PC köper sina spel digitalt idag. Det är inte första gången det diskuteras här på FZ heller.

Dock tror jag många PC spelare avvaktade med köp då spelet var väldigt buggigt vid release och fick en hel del kritik, fast senare verkar det sälja ganska bra t.ex. vid steamreor då det ofta syns på försäjningstoppen. Själv väntade jag till en rea och patchar innan jag slog till ( köpte 2 exemplar för coop).

ID software blev ju rika på sina PC fans, även om Rage var fokuserat på konsol så tror jag många som varit med ett tag köper det av nyfikenhet ändå, fast det bara har 4,8 user metascore ( ännu en sida som inte är helt pålitlig ).


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

1
Skriv svar