Source SDK 2013 får stöd för Mac, Linux och Oculus Rift

Robot
Source SDK 2013 får stöd för Mac, Linux och Oculus Rift
57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Source SDK 2013 får stöd för Mac, Linux och Oculus Rift

Valve fortsätter att göra mig nöjd.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Hoppas på fler mods med source motorn!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Förhoppningsvis går fler spelföretag efter dem och satsar mer på Linux. Windows är på väg att dö ändå eftersom Windows Phone och Windows RT var enorma floppar. Windows 8 var inte bättre men har fördelen av att ha hela Windows-legacyt i ryggen och kan leva på det.

Valve har visserligen ett finger med i spelet, det ska nämnas, de har arbetat på sin Linux-baserade Steambox, men det är ändå en skandal att man inte kan lira fler spel på Linux nativt utan att behöva tjafsa med Wine och liknande.

Förhoppningsvis så kommer detta att öka takten på nativa Linux-kompatibla spel.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Förhoppningsvis går fler spelföretag efter dem och satsar mer på Linux. Windows är på väg att dö ändå eftersom Windows Phone och Windows RT var enorma floppar. Windows 8 var inte bättre men har fördelen av att ha hela Windows-legacyt i ryggen och kan leva på det.

Valve har visserligen ett finger med i spelet, det ska nämnas, de har arbetat på sin Linux-baserade Steambox, men det är ändå en skandal att man inte kan lira fler spel på Linux nativt utan att behöva tjafsa med Wine och liknande.

Förhoppningsvis så kommer detta att öka takten på nativa Linux-kompatibla spel.

Utökad Linux-kompabilitet tjänar alla på. Det blir ett välbehövt häftstift i skinkan för både Apple och Microsoft, något som behövs för att hålla dem från alltför höga hästar.

Jag använder själv Windows 7 64.

Inaktiv

Nu pratar vi nextgen på riktigt.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Förhoppningsvis går fler spelföretag efter dem och satsar mer på Linux. Windows är på väg att dö ändå eftersom Windows Phone och Windows RT var enorma floppar. Windows 8 var inte bättre men har fördelen av att ha hela Windows-legacyt i ryggen och kan leva på det.

Valve har visserligen ett finger med i spelet, det ska nämnas, de har arbetat på sin Linux-baserade Steambox, men det är ändå en skandal att man inte kan lira fler spel på Linux nativt utan att behöva tjafsa med Wine och liknande.

Förhoppningsvis så kommer detta att öka takten på nativa Linux-kompatibla spel.

Innan alla spelutvecklare satsar på Linux hoppas jag att hårdvarutillverkarna börjar göra riktiga drivrutiner för alla komponenter och hottar upp OpenGL ännu mer!

Medlem

Mer moddar till OSX och Linux!


signatur

Xd

Medlem

Offtopic.
Jag har lite svårt att förstå hatet mot W8, använt det sedan release och det funkar skitbra, startskärmen är det enda jag ogillar. Datorn startar bra mycket fortare än W7 och spelen får jag högre fps i med samma rigg.

Jag tycker mycket om Linux också, men än så länge så håller jag mig till Windows för spel och Linux på arbetslaptopen.

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Offtopic.
Jag har lite svårt att förstå hatet mot W8, använt det sedan release och det funkar skitbra, startskärmen är det enda jag ogillar. Datorn startar bra mycket fortare än W7 och spelen får jag högre fps i med samma rigg.

Jag tycker mycket om Linux också, men än så länge så håller jag mig till Windows för spel och Linux på arbetslaptopen.

Instämmer!

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Offtopic.
Jag har lite svårt att förstå hatet mot W8, använt det sedan release och det funkar skitbra, startskärmen är det enda jag ogillar. Datorn startar bra mycket fortare än W7 och spelen får jag högre fps i med samma rigg.

Jag tycker mycket om Linux också, men än så länge så håller jag mig till Windows för spel och Linux på arbetslaptopen.

Instämmer. Och man nu måste ha en startknapp så finns bland annat Start8.

1
Skriv svar