Dice förklarar Commander Mode-läget i Battlefield 4

Robot
Dice förklarar Commander Mode-läget i Battlefield 4

Ingen annan än Lars "Mr. Battlefield" Gustavsson själv berättar vad vi kan förvänta oss av läget.

#battlefield-4, #digital-illusions-ce


Medlem
Dice förklarar Commander Mode-läget i Battlefield 4

Så sakteligen börjar jag omvärdera Battlefield 4. Detta såg onekligen coolt ut. Jag hoppas och önskar att Battlefield 4 kommer ha ett större inslag av teamwork, likt Battlefield 2. Det skulle förhöja spelupplevelsen avsevärt!


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Okay, får väl köpa det då.

Medlem
Skrivet av saru:

Så sakteligen börjar jag omvärdera Battlefield 4. Detta såg onekligen coolt ut. Jag hoppas och önskar att Battlefield 4 kommer ha ett större inslag av teamwork, likt Battlefield 2. Det skulle förhöja spelupplevelsen avsevärt!

Känner likadant, hehe. Men låser inga pengar i spelet förrän jag provat det. BF3 höll sig ju bara någon månad eller två bland de jag brukar lira med, så de har lite övertygande kvar innan jag börjar tro på BF4 som ett relevant steg framåt på alla fronter (och inte bara grafiskt)

Medlem

Jag är nyfiken på hur långt commandern kan zooma in på slagfältet. Har för mig att det gick att zooma in tillräckligt för att upptäcka soldater som rörde sig i BF2

Medlem

Detta var väl ingen nyhet?

Medlem

Den där bruden ser lite för casual ut - för att spela quake!

Skrivet av Staffan:

Detta var väl ingen nyhet?

Det blev just det...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av saru:

Så sakteligen börjar jag omvärdera Battlefield 4. Detta såg onekligen coolt ut. Jag hoppas och önskar att Battlefield 4 kommer ha ett större inslag av teamwork, likt Battlefield 2. Det skulle förhöja spelupplevelsen avsevärt!

Håll dig från att förboka och försök prova spelet innan. Alla vet hur mycket skit DICE snackade innan BF3 släppet.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Blev ganska många timmar i commander mode i BF2 så intressant att se hur detta fungerar. Som server admin är det extra intressant för jag antar att man inte är spelande commander.
Admin tar oftast mycket tid av spelet om man ska vara seriös.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Exakt den här trailern hade jag iofs redan sett här på FZ kring E3-veckan. Men men.

Battlefield 4 ser ut att bli ett givet köp, men jag har fortfarande inte sett nog med unika features för att inte morra lite. Keep'em coming!

Medlem

Generals yay, som i bf2. Nu är min fråga bara varfan är voicecomms ? Det mest essentiella för bra teamplay, vad dom borde göra är virtuell 3d voice com, liknande Arma 2 modden ACRE

Man kan ju använda sig av vent, teamspeak, mumble osv. Men ibland vill man ju bara gorma ut något till sin medic teammate som har medkit men aldrig slänger ut den, som varken lyssnar på commando rosen eller kollar i chatten......

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Den där bruden ser lite för casual ut - för att spela quake!

Den där "bruden" är min bästa polare, en true gamer om jag nånsin sett en!

Medlem

Så mycket som har klagas på Diablo 3 BF3. Det var väl inte de bästa spelen men jag har säkert 250h+ i d3 och betydligt mer i BF3 (utan expansioner) och att betala 500:- för det?

Ta ett spel som Sim City som jag spenderade 100h i och blir fortfarande arg på hur mycket tid jag slösade bort på städer som buggade ur och dog...

Klart man kommer köpa bf4, 500 spänn för 25h spelade är redan där en win i min bok jämnfört med andra aktiviteter du får för en 5 hundring.

ELF
Medlem

Köpa en tablet, klistra upp den på bockningsmaskinen. Spela BF4 samtidigt som man bockar plåt = win...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Köpa en tablet, klistra upp den på bockningsmaskinen. Spela BF4 samtidigt som man bockar plåt = win...

Se upp med fingrarna bara

Medlem

"Hur kan vi göra vårat Casualfield mer casual men samtidigt försöka lura alla som gillade BF2?"


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Ehh

"Spectator Mode och Commander Mode. Sistnämnda har vi redan skrivit om innan, men däremot har vi inte gått in något närmre på Commander Mode."

får nog byta plats på Spectator Mode och Commander Mode om det ska stämma.

Medlem

Varför är en av dem största nyheterna i dagens spel/konsoler saker som var sjävklarheter 5-10år sedan? Att det sedan finns tillgängligt på en tablet ändrar inte det faktum att det bara är en gimmick.

Vart är passionen för spelet? Varför görs spel idag åt folk som inte är passionerade för spel? Har det blivigt för svårt att sätta sig ner och koncentrera sig på en sak i tagen idag eller vad fan är det frågan om?!

Har ingen tid eller lust längre att sätta sig in i något djupare? Låta spelet sjunka in, leva sig in i situationen och miljö. Spela enbart för att det är kul, utmanande, skrämmande, tankeväckade etc, och inte för att levla eller hora meningslösa achivements.

: (

Medlem

Då BF är ett PC spel utgår jag ifrån att "tablet" inte kräver en iPad, utan även inkluderar Windows-plattor...?


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

Den trailern är ju jättegammal vid det här laget. :/

Medlem

Commander Mode kommer nog vara DLC.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

"återkomsten av Spectator Mode och Commander Mode. Sistnämnda har vi redan skrivit om innan, "

Det förstnämnda menar ni väl?

Medlem

Så man kan bara vara commander om man har en tablet? Jag kan inte spela som commander om jag sitter på datorn?


signatur

Rwa?

1
Skriv svar