Det gäller att tänka i The Bureau: Xcom Declassified

Robot
Det gäller att tänka i The Bureau: Xcom Declassified

Ny film visar hur en utomjording ska utmanövreras med taktiskt tänkande.

#the-bureau-xcom-declassified


Det gäller att tänka i The Bureau: Xcom Declassified

med tanke på hur mycket orders han ger så funderar man på varför det ska vara ett third personspel, känns bara muppigt med tanke på vad serien ändå är/har varit.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Som ett stort fan av klassiska X-Com fick första inkarnationen av det här spelet mig att må illa men efter att man lät Firaxis göra originalet rättvisa med en värdig uppföljare och bytte namn på det här spelet så ser det här ganska kul ut.
Som spin-off kan det bli något bra av det.

Jag gillar grafiken och upplägget, men är ändå lite tveksam.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Lite tråkigt att de gick åt detta hållet med Xcom serien men om man förbiser spelet som ett Xcom spel så ser det ändå ganska roligt ut.
Får hoppas att de gör något bra av detta

Medlem

Alltså, jag var helt emot spelet från början, men nu, I like it.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av MrPeters:

Lite tråkigt att de gick åt detta hållet med Xcom serien men om man förbiser spelet som ett Xcom spel så ser det ändå ganska roligt ut.
Får hoppas att de gör något bra av detta

Vet inte riktigt vad du menar med "gick åt detta hållet". Firaxis som gjorde senaste XCOM-liret gör inte detta, utan lär säkerligen fortsätta på samma spår (förutsatt att de gör en uppföljare). Det här ju mer en spinoff än något annat, därav "The Bureau" som huvudtitel istället för "XCOM".

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av MrPeters:

Lite tråkigt att de gick åt detta hållet med Xcom serien men om man förbiser spelet som ett Xcom spel så ser det ändå ganska roligt ut.
Får hoppas att de gör något bra av detta

Vet inte riktigt vad du menar med "gick åt detta hållet". Firaxis som gjorde senaste XCOM-liret gör inte detta, utan lär säkerligen fortsätta på samma spår (förutsatt att de gör en uppföljare). Det här ju mer en spinoff än något annat, därav "The Bureau" som huvudtitel istället för "XCOM".

Syftade på detta spelet då de inte har pratat om uppföljare, sen om du vill prata om alla Xcom spel som kommer efter detta, fire away...
Visserligen bör jag inte ha sagt 'serien' om jag syftade på detta specifika spelet men menade mer att de har än så länge ändrat riktning på Xcom genom detta.

PS: Är väldigt trött just nu så min poäng jag ville få ut är säkert långt borta från vad jag skrev >.<

Medlem

Väldigt impad!

eld
Medlem

behövs alltid mer spin-offs som xcom:interceptor och xcom:enforcer

Medlem

Är det bara jag som tycker det här ser sjukt tråkigt ut? Hade hoppas på lite mer LA Noire-känsla i spelet. Lasergevär och Rymddräkter går inte riktigt hem för mig.

Medlem

Tycker det verkar rätt så läckert.

Medlem

Snark. Passar inte alls som pangare.

Det är konstant avbrott för att ge order. Det måste till mycket mer action i en pangare.

1
Skriv svar