Inaktiv
Ska börja

Ja nu tänkte jag börja spela AoC men ja undrar vilken skulle vara den roligaste classen ?? jag lutar just nu åt att göra en herald of xotli men jag vet inte riktigt för necromancer ser oxå coola ut

Skribent

Priest of Mithra och Ranger är mina favoriter.

Medlem

Tempest of set är riktigt nice Ska själv göra en sån, så man kan byta lite när man tröttnar på guardian.

Medlem
Skrivet av Delgada:

Ja nu tänkte jag börja spela AoC men ja undrar vilken skulle vara den roligaste classen ?? jag lutar just nu åt att göra en herald of xotli men jag vet inte riktigt för necromancer ser oxå coola ut

Som vanligt så är allt sånt väldigt personligt och går inte att svara på förrens du ger mer information om dina preferenser. Vad föredrar du, melee eller caster? Eller kanske ranged? Healing eller DPS? PvE eller PvP? Ska du försöka komma med i ett guild och därmed spela i grupp eller blir det mest att spela solo?

Gen
Medlem

Testat Priest of Mitra, Herald of Xotli och Barbarian. PoM var helt klart roligast och lättast eftersom man överlever det mesta. Barbarian har bra singletarget DPS men såfort det dyker upp fler gubbar så är man illa ute om man är inte är PvPspeccad då och kan stunna sig ur problem. HoX spelade jag bara upp till lvl 30 så jag vet inte riktigt. Demonform är iofs rätt cool.

Inaktiv
Skrivet av Jaglavak:
Skrivet av Delgada:

Ja nu tänkte jag börja spela AoC men ja undrar vilken skulle vara den roligaste classen ?? jag lutar just nu åt att göra en herald of xotli men jag vet inte riktigt för necromancer ser oxå coola ut

Som vanligt så är allt sånt väldigt personligt och går inte att svara på förrens du ger mer information om dina preferenser. Vad föredrar du, melee eller caster? Eller kanske ranged? Healing eller DPS? PvE eller PvP? Ska du försöka komma med i ett guild och därmed spela i grupp eller blir det mest att spela solo?

ja i wow körde jag paladin healing raidade och så så pve blir de nog tror ja. skulle nog föredra DPS meele llr caster spelar riktigt ingen roll såg en film av en demonologist och dom såg oxå rätt coola ut

Medlem

Ska du börja med aoc så spela en melee class.....jag förslår barbarian....gudar i pvp så jävla härlig class

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:

Ska du börja med aoc så spela en melee class.....jag förslår barbarian....gudar i pvp så jävla härlig class

ja men ja kommer nog köra mer pve än pvp

Medlem

Jag har kört DT och bear shaman upp till 50ish.

Dark Templar var jävligt najs för jag tyckte om att leacha liv som tank, tyckte det gav en kul twist till klassen. Störtskönt att få tillbacks hälsa när man bara slåss mot en fiende med white damage.

Bear shaman är lite klurigare att ta många med men har lite mer kul med att timea sina attacker och göra gigantisk burst damage. Man kan nämligen ganska fort lägga talentsen så att man får väldigt hög damage på ett slag. Healingen är inte riktigt lika aktiv som jag skulle vilja att den vore, men det är ok. Väldigt väldigt lik shaman i WoW. Inte direkt, men hur skadan fungerar osv. Dock så är den bättre healer relativt de andra healingklasserna.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av Delgada:
Skrivet av Hannu87:

Ska du börja med aoc så spela en melee class.....jag förslår barbarian....gudar i pvp så jävla härlig class

ja men ja kommer nog köra mer pve än pvp

Testa conqueror då...jävla bra i pve

1
Skriv svar