Microsoft sträcker ut en hand till indieutvecklare

Robot
Microsoft sträcker ut en hand till indieutvecklare

Det verkar som om företaget försöker fixa lite fler pluspoäng till sitt konto.

#nyhetstips, #microsoft, #sony


Medlem
Microsoft sträcker ut en hand till indieutvecklare

dem gör ju bara mer och mer rätt för sig

blir lätt en xbox one för min del med alla goa spel

Medlem

Smart av MS att hålla käft när de tar beslut som kan ge dem bra PR...

Medlem

Måste ju säga att med alla ändringar sedan innan och nu även innan så har Xbone blivit ganska attraktiv. Trevliga exclusives + Forza 5 och en något mer rättvis plattform.

Medlem

Har man bara tid med en konsol blir det ändå en PS4. Microsoft har tappat mitt förtroende totalt. Tänker inte sponsra deras verksamhet med mina stålar så som dom har planerat på att behandla sina kunder.

Skribent
Skrivet av asdfg:

Smart av MS att hålla käft när de tar beslut som kan ge dem bra PR...

Det är den här nya pr-vågen där man ska tala i gåtors fel. Tala klarspråk för tusan, det är inte så svårt.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Har man bara tid med en konsol blir det ändå en PS4. Microsoft har tappat mitt förtroende totalt. Tänker inte sponsra deras verksamhet med mina stålar så som dom har planerat på att behandla sina kunder.

Vad pratar du om? Alla ändringar dom gjort efter lanseringen har ju berott på att göra potentiella kunder nöjda.

Medlem

http://existenz.se/out.php?id=82907

I HATE YOU PEOPLE!!! för att ni har förstört min xbox one... fy fan... den kunde ha blivit så fet.

phi
Medlem
Skrivet av robbis:

http://existenz.se/out.php?id=82907

I HATE YOU PEOPLE!!! för att ni har förstört min xbox one... fy fan... den kunde ha blivit så fet.

Det är inte "vi" som har förstört din xbox. Det är Microsoft som har valt att ta bort alla features som faktiskt var bra med den. Det kan dom fixa tillbaka minst lika lätt som att ta bort DRM, regionlås etc.

Så skyll fan inte på "oss" utan på Microsoft.

Medlem

De bättrar sig i alla fall. Jag har alltid kört på xbox men denna gången är jag otroligt sugen på playstation, de har så många underbara exklusiva titlar. The Last Of Us till exempel.

Inaktiv

Har bokat ps4 mest förxbox drm och onlinekrav och att man ogillar kinect,
men har hela tiden tänkt på att man kommer sakna xbox kontrollen, mina achivmentspoäng och att spelen är helt ok,

men efter ms tvärvändning så känner man att man innerst inne att man är en xbox fanboy, fast en fanboy utan nåt löjligt hat mot andra konsoller och pc.
Har haft ps2 och ps3 i många år men trivs bäst med krysslådan så det får bli en ombokning till xbox one istället.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Skribent
Skrivet av Pålis:

Har bokat ps4 mest förxbox drm och onlinekrav och att man ogillar kinect,
men har hela tiden tänkt på att man kommer sakna xbox kontrollen, mina achivmentspoäng och att spelen är helt ok,

men efter ms tvärvändning så känner man att man innerst inne att man är en xbox fanboy, fast en fanboy utan nåt löjligt hat mot andra konsoller och pc.
Har haft ps2 och ps3 i många år men trivs bäst med krysslådan så det får bli en ombokning till xbox one istället.

Fast, då är du inte en fanboy. Jag skulle tolka ordet som en vars hjärna blockerar alla som helst andra intryck än de från företaget denne älskar. Du resonerar som en spelälskare.

Börjar själv bli lite mer sugen på Xbox One, men känner ändå att det får vänta. Sony har flest titlar som intresserar mig så det känns inte ekonomiskt försvarbart att köpa "boxen" i år.


signatur

I am the black wizards.

Avstängd
Skrivet av GuldlocK:

dem gör ju bara mer och mer rätt för sig

blir lätt en xbox one för min del med alla goa spel

Är väl snarare att dom ändrar om det mesta bara med konsollen för att fans har varit hack i häl bakom arslet på dom och gnällt, många som visat missnöje med hur dom gjorde med xbox one och efter allt gnäll har dom gett med sig.

Känns som att nu det här har med att indie utvecklare blivit förbannad på dom så dom känner sig tvungna att ändra i policyn.

Dom har oavsett sjunkit i mina ögon just för att dessa saker som va r regionlås, online krav m.m är en självklarhet egentligen att så inte ska vara fallet.

För mig blir det en ps4a, dom får sänka priset till 1000 kronor om dom vill med. Men jag har redan fått avsmak för microsoft konsol.

Medlem

Från ett utsträckt finger till en utsträckt hand.

Även om detta är en bra nyhet förblir jag skeptisk.

Inaktiv
Skrivet av robbis:

http://existenz.se/out.php?id=82907

I HATE YOU PEOPLE!!! för att ni har förstört min xbox one... fy fan... den kunde ha blivit så fet.

Som man sagt tidigare ms hade kunnat göra detta smidigare, och dom som varit talespersoner för ms har definitivt inte varit smidiga,
som typ har du inget ellet dåligt bredband flytta eller deal with it,
han fick sparken,
sen kom nästa tomte,
har du inget bredband eller gillar inte våra krav då får du lira xbox 360.
Sånt säger man inte till sina kunder.

Är det någon som fuckat upp xbox one så är det ms själva,
men för att xbox one inte skulle bli en ny Dreamcast så var ms tvungna att återgå till det konsollspelare varit vana vid under hela sitt liv,
det digitala kommer ju ta över mer och mer , fast konsoller med enbart digital nedladdning, cloud eller streaming lär det inte bli förran generationen efter ps4 och xbox one.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Skulle vara nice, för då kan Awesomenauts äntligen uppdateras

Medlem

Microsoft gör mig förvirrad. Mycket förvirrad.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Inaktiv
Skrivet av Parzec:

Microsoft gör mig förvirrad. Mycket förvirrad.

Tror nog dom flesta anställda på ms känner likadant efter såna tvära kast.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Håller med dig NaxoS så gör man inte

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Har man bara tid med en konsol blir det ändå en PS4. Microsoft har tappat mitt förtroende totalt. Tänker inte sponsra deras verksamhet med mina stålar så som dom har planerat på att behandla sina kunder.

Haha, om inte jag minns fel kom en helsikes massa playstation-konton och kreditkortsnummer på villovägar för ett tag sedan.

Medlem

seriöst, kan alla hålla käften om vad de kmr köpa för konsol? köp vad du själv behagar... vi bryr oss inte om du köper en xbox one,ps4 eller WII U etc.

Avstängd
Skrivet av Joavels:
Skrivet av NaxoS:

Har man bara tid med en konsol blir det ändå en PS4. Microsoft har tappat mitt förtroende totalt. Tänker inte sponsra deras verksamhet med mina stålar så som dom har planerat på att behandla sina kunder.

Haha, om inte jag minns fel kom en helsikes massa playstation-konton och kreditkortsnummer på villovägar för ett tag sedan.

Som är fixat, och vad har psn med själva konsolen att göra? Det är två vilt skilda saker

Avstängd
Skrivet av sunka:

seriöst, kan alla hålla käften om vad de kmr köpa för konsol? köp vad du själv behagar... vi bryr oss inte om du köper en xbox one,ps4 eller WII U etc.

Vi har väl full rätt att säga det, tål du inte såna kommentarer från mig eller någon annan så lämna denna hemsida då. Och tydligen bryr du ju dig ifall du hade tvånget att behöva kommentera.

Medlem
Skrivet av robbis:

http://existenz.se/out.php?id=82907

I HATE YOU PEOPLE!!! för att ni har förstört min xbox one... fy fan... den kunde ha blivit så fet.

Det är inte vårt fel att det bara var du och kanske fyra andra som hade tänkt köpa skiten. MS backade av en anledning. Det var ingen ville köpa den med dom villkoren.

Din jämförelse är som att jag skulle presentera en fungerande teleport. Nackdelen är att det gör förbannat ont att använda den när varenda atom i din kropp bryts ner. En process som går på några hundradelar upplever du som att vara fängslad i ett inferno i tusen år. Alla klagar och vägrar använda den, ska jag då utifrån ett ekonomiskt perspektiv lansera produkten, eller ska jag nöja mig med att ge folket ett supersonic flygplan som klarar av att resa runt halva jordklotet på några minuter?

Microsoft minskade risken för total flopp rejält genom att backa. Dock så tvivlar jag starkt på att den kommer ta hem guldet.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Joavels:
Skrivet av NaxoS:

Har man bara tid med en konsol blir det ändå en PS4. Microsoft har tappat mitt förtroende totalt. Tänker inte sponsra deras verksamhet med mina stålar så som dom har planerat på att behandla sina kunder.

Haha, om inte jag minns fel kom en helsikes massa playstation-konton och kreditkortsnummer på villovägar för ett tag sedan.

Som är fixat, och vad har psn med själva konsolen att göra? Det är två vilt skilda saker

Nu vet jag inte hur du menar. Det jag syftade på var att den pesonen jag citerade har tappat förtroendet för Microsoft. Då tycker jag det är konstigt att personen i fråga har förtroende för Sony som läckte en massa användaruppgifter.

"vad har psn med själva konsolen att göra"
Det svaret kan ju du fundera på.

Inaktiv
Skrivet av robbis:

http://existenz.se/out.php?id=82907

I HATE YOU PEOPLE!!! för att ni har förstört min xbox one... fy fan... den kunde ha blivit så fet.

Bra, då slapp du förstöra för oss andra konsumenter som håller på våra rättigheter. Vill du bli blåst och utnyttjad finns det säkert andra produkter du kan köpa. Och det är MS val att ta bort det som faktiskt var bra med Xbox One, inte kundernas.

Medlem
Medlem
Skrivet av NaxoS:

Har man bara tid med en konsol blir det ändå en PS4. Microsoft har tappat mitt förtroende totalt. Tänker inte sponsra deras verksamhet med mina stålar så som dom har planerat på att behandla sina kunder.

Hur vet du att Sony inte planerat samma sak?

Inaktiv
Skrivet av Dryn:
Skrivet av NaxoS:

Har man bara tid med en konsol blir det ändå en PS4. Microsoft har tappat mitt förtroende totalt. Tänker inte sponsra deras verksamhet med mina stålar så som dom har planerat på att behandla sina kunder.

Hur vet du att Sony inte planerat samma sak?

Det vet vi inte. Men vi får ju planera och agera efter vad vi faktiskt vet.

Avstängd
Skrivet av Joavels:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Joavels:
Skrivet av NaxoS:

Har man bara tid med en konsol blir det ändå en PS4. Microsoft har tappat mitt förtroende totalt. Tänker inte sponsra deras verksamhet med mina stålar så som dom har planerat på att behandla sina kunder.

Haha, om inte jag minns fel kom en helsikes massa playstation-konton och kreditkortsnummer på villovägar för ett tag sedan.

Som är fixat, och vad har psn med själva konsolen att göra? Det är två vilt skilda saker

Nu vet jag inte hur du menar. Det jag syftade på var att den pesonen jag citerade har tappat förtroendet för Microsoft. Då tycker jag det är konstigt att personen i fråga har förtroende för Sony som läckte en massa användaruppgifter.

"vad har psn med själva konsolen att göra"
Det svaret kan ju du fundera på.

Sony blev hackade så personuppgifter och kontouppgifter läcktes ut, dom gjorde allt dom kunde för att bli kvitt problemet. Sure det hände två gånger på kort tid eller hur det där var men sen efter har inget mer hänt.

Det är ju inte fel på själva konsolen som du vill få det att låta som, PSN är ju inget måste att ha, dom kräver inte att man loggar in för att kunna spela. Därav har det inget med själva konsolen att göra. Lägg ner hatet mot playstation, och visa lite förståelse ifall folk blir besviken på hur xbox blivit.

12
Skriv svar