Officiella forumet och censur.

Medlem
Officiella forumet och censur.

Ni som inte spelar AoC och tänkt börja, var försiktiga när ni besöker det officiella forumet. Det censureras hårt och gärna i presumtivt syfte. Fler inlägg blir raderade eller editerade därför att dom kan leda till framtida trolling eller flaming. Tydligen så har deras moderatorer förmågan att se in i framtiden.

Kritiserar man spelet så kan man komma undan, men kritiserar man Funcom så blir man varnad, i vissa fall bannad.

Min sig i forumet har varit: "Funcoms worst enemy isn't Warhammer or WotLK. Funcom's worst enemy is Funcom." Idag jag avslutade mitt konto och la till "Account cancelled. Waiting for pigs to fly and hell to freeze over." För det fick jag en varning plus att min sig blev borttagen, detta av Tahitoa som är deras Head Moderator. Hon är den sämsta mod jag nånsin stött på - och jag har varit och är med i många forum, både som medlem, moderator och admin.

Så tänk på vad ni skriver.

Medlem

Fanns en tråd i UI forumet där dom ville ha förslag för att göra sin UI bättre. Sa något att guild och friends tabs borde vara något som i wow, snabbt ok enkelt. För det fick jag en varning´.
Jävla idioter säger jag bara.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Fanns en tråd i UI forumet där dom ville ha förslag för att göra sin UI bättre. Sa något att guild och friends tabs borde vara något som i wow, snabbt ok enkelt. För det fick jag en varning´.
Jävla idioter säger jag bara.

Ett typexempel som jag vet andra också råkat ut för.

Jag vet inte om moderatorerna har fått order uppifrån eller om dom handlar på eget bevåg. Oavsett vilket så är det nästintill en skandal att det kan fortgå. Man måste, som betalande kund, få kritisera en vara och ett företag. Och nu pratar jag om konstruktiv kritik. Det finns flera exempel när det är berättigat att radera inlägg, men det finns minst lika många exempel där folk har haft sakliga och mogna argument och ändå blivit varnade.

Medlem

Det roliga är ju också att modsen ofta säger (efter att man fått en varning) "har ni några personliga åsikter angående modereringen ta det via pm" eller liknande. Skickade ett ganska långt pm med en hel del frågor som jag ville ha svar på från Tahitoa. Inte fan fick jag någ svar.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Det roliga är ju också att modsen ofta säger (efter att man fått en varning) "har ni några personliga åsikter angående modereringen ta det via pm" eller liknande. Skickade ett ganska långt pm med en hel del frågor som jag ville ha svar på från Tahitoa. Inte fan fick jag någ svar.

Samma här. Jag frågade om min varning angående signaturen men har inte fått något svar. För någon vecka sedan så hade jag ett par andra frågor rörande deras sätt att sköta forumet. Inget svar där heller.

Om jag återupptar AoC igen efter att Funcom släppt ett par patchar med riktigt innehåll så kommer jag endast att besöka Voice of Crom delen för att läsa patch notes med mera.

Medlem

Så jävla idiotiskt att ta bort inlägg och editera inlägg.....vet dom inte vad yttrandefrihetslagen innebär....forumet är där för att man ska få säge sin mening utan att bli editerad. Och den där jävla Tahitoa borde avrättas

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Så jävla idiotiskt att ta bort inlägg och editera inlägg.....vet dom inte vad yttrandefrihetslagen innebär....forumet är där för att man ska få säge sin mening utan att bli editerad. Och den där jävla Tahitoa borde avrättas

Avrättas är väl att ta i. Men avsättas borde hon, helt klart.

Medlem

Jag undrar fortfarande varför inga speljournalister ställer dom mot väggen. Det mesta man har sett i intervjuer är nån timid liten fråga om varför inte direct x 10 finns med ännu. Inga följdfrågor - bara ett "jaha" när Erling eller nån annan pajas på Funcom hasplat ur sig en bortförklaring.

Spelbranschen behöver en Janne Josefsson.


signatur
Medlem

Forumet är nedspammat så in i helvete av dryga troll som skriver skit i stil med "failcom sucks I'm quitting unless something changes before the 19th" zzzz och sen fylls hela tråden med andra lika idiotiska kommentarer i stil med "yeah failcom are gayz" eller "can i haz you stuffs?". Spelet är piss och tahi är lite hård i kanterna men jag tycker inte det är fel. Sen skriver hon också att modereringen inte är under diskussion.

När det gäller huruvida dom censurerar eller inte så tycker jag att forumet är fyllt till 9/10 av negativa trådar så det köper jag inte. Jag håller med hennes delete av din tråd. Jag håller inte med deras varning av förslaget om att det ska vara mer som WoW.

Gortie: Speljournalister har alltid varit av det mesiga slaget och vill mest vara allas vänner. De får kanske inte intervjuer annars eller nått sånt shit.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Forumet är nedspammat så in i helvete av dryga troll som skriver skit i stil med "failcom sucks I'm quitting unless something changes before the 19th" zzzz och sen fylls hela tråden med andra lika idiotiska kommentarer i stil med "yeah failcom are gayz" eller "can i haz you stuffs?". Spelet är piss och tahi är lite hård i kanterna men jag tycker inte det är fel.

Skrivet av Jaglavak:

Och nu pratar jag om konstruktiv kritik. Det finns flera exempel när det är berättigat att radera inlägg, men det finns minst lika många exempel där folk har haft sakliga och mogna argument och ändå blivit varnade.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Gortie: Speljournalister har alltid varit av det mesiga slaget och vill mest vara allas vänner. De får kanske inte intervjuer annars eller nått sånt shit.

Nånting måste det ju vara. Det finns ju mängder med skumraskaffärer i spelvärlden som skulle behöva granskas. Men nä, vi gör en retro-special om Game & Watch istället.


signatur
1
Skriv svar