Standard här att döma?

Avstängd
Standard här att döma?

En fråga, är det standard här inne att döma folk utifrån vad dom gillar för spel? Tänkte många här inne, inte alla men många verkar tycka man är helt skadad i huvudet ifall man inte gillar ett visst spel som många andra kanske tycker om.

Inom spel eller vad det än gäller finns det ju aldrig något rätt eller fel när det kommer till intresse av vad man tycker är bra, alla tycker ju olika. Så förstår inte riktigt denna häxjakt på folk som tycker olikt andra.

Och snälla skapa inget krig här inne nu, diskutera gärna som vanliga människor. Blir ni förbannad på någon och tycker dom verkligen är en stor taskskalle så skriv en bok eller något där ni kan få ut eran ilska, vi behöver inga ordväxlingar här där spydigheter förekommer. Tror vi klarar oss bra utan det.

Medlem

Det finns en hel del fördomar kring en del titlar och serier, speciellt de större. Jag tänker typ Call of Duty, World of Warcraft och andra långkörare. Det kan nog komma från att en del haft dåliga upplevelser med de communityn som finns kring spelen, de har hört andras historier eller att det helt enkelt skapats en viss elitism. Serierna förknippas med omogna kommentarer och liknande, vilket tyvärr bara föder fler omogna kommentarer.

Vi är människor, vi är inte perfekta och det här är en brist du kan se överallt. "Den personen tänker inte som mig"/ "Han/hon är yngre än mig och har mindre erfarenhet"/ "Du sysslar med något jag tycker är tråkigt". Tråkiga synsätt att använda sig rakt av men se dig omkring och det är inte bara här :/

Avstängd
Skrivet av Ap@n:

Det finns en hel del fördomar kring en del titlar och serier, speciellt de större. Jag tänker typ Call of Duty, World of Warcraft och andra långkörare. Det kan nog komma från att en del haft dåliga upplevelser med de communityn som finns kring spelen, de har hört andras historier eller att det helt enkelt skapats en viss elitism. Serierna förknippas med omogna kommentarer och liknande, vilket tyvärr bara föder fler omogna kommentarer.

Vi är människor, vi är inte perfekta och det här är en brist du kan se överallt. "Den personen tänker inte som mig"/ "Han/hon är yngre än mig och har mindre erfarenhet"/ "Du sysslar med något jag tycker är tråkigt". Tråkiga synsätt att använda sig rakt av men se dig omkring och det är inte bara här :/

Ja tyvärr verkar det ju vara så, vilket jag tycker är jäkligt synd.

Medlem

Jag som är ett stort fan av Kingdom Hearts-spelen får ofta höra saker som "barnspel" och "omogon gamer" osv. Lite trist, då jag tycker att de spelen har jättemycket att erbjuda.

Samma sak med som du säger t.ex CoD osv. Såklart har vissa communities en viss stil till sig, men det är aldrig rätt att döma alla för en persons aktioner.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

Som Apan säger så handlar det lite om att vara människa. Men jag tror den största anledningen till att grupperingar krigar emellan beror på industrin som helhet idag. Många gamers blir besvikna, frustrerade och arga om till exempel en av deras favorit IP går mer "casual". Andra kan känna sig hotade och försvarar sina nöjen.

Noterbart är väl också att antal spelare har exploderat det senaste årtiondet. Flera generationer och grupperingar ska dela på utvecklarna.


signatur

The definition of insanity?

Avstängd
Skrivet av matte89:

Som Apan säger så handlar det lite om att vara människa. Men jag tror den största anledningen till att grupperingar krigar emellan beror på industrin som helhet idag. Många gamers blir besvikna, frustrerade och arga om till exempel en av deras favorit IP går mer "casual". Andra kan känna sig hotade och försvarar sina nöjen.

Noterbart är väl också att antal spelare har exploderat det senaste årtiondet. Flera generationer och grupperingar ska dela på utvecklarna.

Jo så sant så, men tycker det känns så urbotat korkat att döma folk bara för dom gillar en sak. JAg gillar t.e.x CoD och (snälla nu får ingen hoppa igenom fönstret och hugga mig med en kniv i ryggen) WarZ.

Folk kastar mycket skit på mig för jag gillar dom spelen, sen blir dom skitsura när jag förklarar att jag gillar spelen för att jag kan se nöjet som jag får från dom och då det världens krig mitt i allt O.o.
Varit med om samma sak när det kommer till Worms spelen, folk beter sig som att spel är en religion. Bf3 är en, cod är en, cs är en och vidare.

Jag är en allätare inom spel, jag spelar precis allt jag kommer åt. Förstår ifall man kanske inte gillar ett spel eller ja avskydde det, men att många ger sig på dom som själva spelar det tycker jag inte om.

Inaktiv

Det är konstigt, har nog mycket med mognad att göra. Men det är intressant att se hur mycket "passion" folk tar till försvar eller hata av spel. Blir lite som kökspolitik en fredag kväll vilket alltid är en dålig ide.

Själv kan jag tycka att det är jobbigt och se spel man gillar få hat. Det är ju på sätt & vis en attack på dina intressen & tidsfördriv vilket är en extension av din personlighet. Men så länge det finns bra anledningar för hatet så är det väl bara att bita ihop och hålla käft.

Spelade själv mycket WarZ, även fast spelet var riktigt dålig så var det kul ett tag. Ibland händer det att man försvarar spel man själv knappt intresserad av för att man vet att dem är välgjorda.

Gaming är väl inte längre heller en "subkultur" utan finns nu överallt. Bara naturligt att det blir grupperingar osv. Sen så är ju anonymiteten på internet en stor faktor där folk lätt kan ventilera över minsta lilla.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Tyvärr finns ju detta inom allt.

När det kommer till musik, lyssnar jag till 90% på olika former av metal. Det känns som om hälften av alla kommentarer på youtube, på sådana videos, kommer från "elitister". Det är jättenoga med vad man gillar och inte gillar.
Från början besvarade jag alla hatkommentarer med en egen hatkommentar, men har på senare år börjat ge mer "mogna" svar.

Jag har svårt att glömma en match i BF3. En snubbe i andra laget blir så ursinnig på mig för att jag dödar honom med undermonterad shotgun.
Tydligen får man inte använda en sådan, enligt vissa.
Jag berättar att jag tycker det är smidigt att ha shotgun och assault rifle i samma vapen. Sedan säger jag att han borde snarare vara arg på DICE, som implementerat grejen.
Man skapar ju inte en sak för att den inte ska användas.
Det räcker tydligen inte som ursäkt, utan jag får ta emot fler förolämpningar.
Efter att jag spelat klart för tillfället, kollar jag på hans profil och ser att han har använt samma undermonterade shotgun säkert 10 gånger så mycket som mig...
Om det är drygt med haters, är det betydligt mer irriterande med hypocrites.

Medlem

Nej det är inte standard. Det har som redan skrivits med mognad, folks passion och besvikelser att göra. Och som man ropar får man svar: skriver man lite syrligt så får man ofta sådana svar och så är snöbollen i rullning. Det är inget nytt under solen.

Själv är jag mest ilsk över vilken riktning "industrin" - som det heter - har tagit. Hur det resoneras och ageras på många olika sätt. Då kan det vara svårt att bara tänka "ja, ja det är inte så noga, jag kan ju bara spela något annat" även om det är sant.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Avstängd
Skrivet av Paddington:

Nej det är inte standard. Det har som redan skrivits med mognad, folks passion och besvikelser att göra. Och som man ropar får man svar: skriver man lite syrligt så får man ofta sådana svar och så är snöbollen i rullning. Det är inget nytt under solen.

Själv är jag mest ilsk över vilken riktning "industrin" - som det heter - har tagit. Hur det resoneras och ageras på många olika sätt. Då kan det vara svårt att bara tänka "ja, ja det är inte så noga, jag kan ju bara spela något annat" även om det är sant.

Varför jag undrar är just för att, jag märkt av att många inte accepterar här på fz.se att alla har olika smaker på spel.
Man har värdelös spelsmak ifall man inte gillar t.e.x bf3 och dylikt, smaken är ju som baken. Ingen har någon rätt ju att döma andra efter vad dom gillar, självklart får man vara besviken på ett visst spelföretag men man ska ju inte ge sig på personer som kanske är nöjd med det spel man kanske är besviken på.

Jag har fått stå ut med rejäla blåsväder för jag gillar War Z, även fast jag vet om bristerna som varit och säger bara att det gått till bättrings vägen äve fast det behövs mer så får jag utstå en hel del shitstorm från folk som dömer mig till höger och vänster och finner dessa personer väldigt sorgliga.

Självklart får dom ogilla spelet och företaget, men jag ska ju inte behöva utstå fördomar och glåpord för att jag gillar det.

Medlem

Självklart inte. Trist att du blivit så hårt åtgången då. Nästan alla spel idag är tillräckligt bra för att kunna uppskattas av någon åtminstone. Förr var det mycket vanligare med buggar, begränsningar och grafikfel.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:

Jo så sant så, men tycker det känns så urbotat korkat att döma folk bara för dom gillar en sak. JAg gillar t.e.x CoD och (snälla nu får ingen hoppa igenom fönstret och hugga mig med en kniv i ryggen) WarZ.
*klipp*

Om någon går till personangrepp, oavsett ämne eller diskussion, så rekommenderar jag att du anmäler det inlägget.

Förhoppningsvis har FZ moderatorer med gott omdöme som åtgärdar sådant.

För övrigt så är de senare CoD-spelen och WarZ ren dynga enligt mig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Avstängd
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av olafpawbelt:

Jo så sant så, men tycker det känns så urbotat korkat att döma folk bara för dom gillar en sak. JAg gillar t.e.x CoD och (snälla nu får ingen hoppa igenom fönstret och hugga mig med en kniv i ryggen) WarZ.
*klipp*

Om någon går till personangrepp, oavsett ämne eller diskussion, så rekommenderar jag att du anmäler det inlägget.

Förhoppningsvis har FZ moderatorer med gott omdöme som åtgärdar sådant.

För övrigt så är de senare CoD-spelen och WarZ ren dynga enligt mig.

Jo man får ju tycka vad man vill så, men folk skiter i att jag sagt det utan kallar mig då det ena efter det andra. Nu var denna tråd riktat mot vad det är för spel oavsett men drog bara upp två exempel

Självklart får man ha olika åsikter det säger man ju inget om för ingen kan ju tycka om samma sak men många är omogna och vet inte hur man ska bete sig.
Brukar anmäla folk när dom börjar bete sig för illa, en åkte ut för några dagar sedan för att han inte gav upp med angreppen.

Inaktiv

Om folk bashar spel jag tycker om brukar jag slänga in en kommentar till försvar. Undviker dock inlägg som kan leda till diskussioner eftersom det alltid slutar dåligt.

Sist men inte minst så ibland får man bita i det sura äpplet och ta lite skit om man spelar "populära/dåliga spel".


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:

En fråga, är det standard här inne att döma folk utifrån vad dom gillar för spel? Tänkte många här inne, inte alla men många verkar tycka man är helt skadad i huvudet ifall man inte gillar ett visst spel som många andra kanske tycker om.

Inom spel eller vad det än gäller finns det ju aldrig något rätt eller fel när det kommer till intresse av vad man tycker är bra, alla tycker ju olika. Så förstår inte riktigt denna häxjakt på folk som tycker olikt andra.

Och snälla skapa inget krig här inne nu, diskutera gärna som vanliga människor. Blir ni förbannad på någon och tycker dom verkligen är en stor taskskalle så skriv en bok eller något där ni kan få ut eran ilska, vi behöver inga ordväxlingar här där spydigheter förekommer. Tror vi klarar oss bra utan det.

Tyvärr så är det ju nog så till en viss del, men själv är det inte något jag bryr mig om, jag spelar allt. CoD och WoW är ju praktexempel på spel som folk blir dömda efter men det finns ingen anledning egentligen, det är ju bara att låta alla spela vad dem vill.

Avstängd
Skrivet av Menige_Erik:
Skrivet av olafpawbelt:

En fråga, är det standard här inne att döma folk utifrån vad dom gillar för spel? Tänkte många här inne, inte alla men många verkar tycka man är helt skadad i huvudet ifall man inte gillar ett visst spel som många andra kanske tycker om.

Inom spel eller vad det än gäller finns det ju aldrig något rätt eller fel när det kommer till intresse av vad man tycker är bra, alla tycker ju olika. Så förstår inte riktigt denna häxjakt på folk som tycker olikt andra.

Och snälla skapa inget krig här inne nu, diskutera gärna som vanliga människor. Blir ni förbannad på någon och tycker dom verkligen är en stor taskskalle så skriv en bok eller något där ni kan få ut eran ilska, vi behöver inga ordväxlingar här där spydigheter förekommer. Tror vi klarar oss bra utan det.

Tyvärr så är det ju nog så till en viss del, men själv är det inte något jag bryr mig om, jag spelar allt. CoD och WoW är ju praktexempel på spel som folk blir dömda efter men det finns ingen anledning egentligen, det är ju bara att låta alla spela vad dem vill.

håller med, finns ju inget som är rätt eller el när det kommer till spel

Medlem

Det värsta som finns inom denna kultur just nu enligt mig, måste ju vara det eviga "PC VS Konsol" och "Konsol VS Konsol"-diskussionerna.

Javisst förstår man att PC-gamers är irriterade över att konsolerna stannar upp utvecklingen och allt det där. Men man måste förstå att inte alla gamers här i världen är särskilt kunniga inom teknik och kanske därför inte vill lägga så mycket jobb på att skaffa en dator. Sedan är ju datorer dyra och enligt mig mindre "pålitliga". Går en dator sönder och man inte är teknisk av sig. Då är man ju körd.

Man blir så trött.....


signatur

Everybody needs help.

1
Skriv svar