Ny hårdvara till AoC!

Inaktiv
Ny hårdvara till AoC!

Tjena allihopa!
Jag har lirat conan i ungefär 1v nu och njuter av det. Dock känns min dator lite klen för att palla det, då FPS droppar till 15 rätt ofta. Max är väl ungefär 30.

Lirar just nu på:

2GB RAM, Intel Core2Duo 2.4GHz oklockad, Radeon X1950Pro 256MB, Windows XP.

Jobbat rätt mycket i sommar och belöningen blir väl ett nytt grafikkort
Efter det jag kollat på internet promotar alla Radeons HD4850/70... Är det något att ha? Vilket graffekort skall jag inhandla?
Skulle gärna maxa på High!

Axel

Medlem

Fixa ett Nvidia istället......8800 serien är fin, den har stabila drivare och bra prestanda till ett bra pris.

Gen
Medlem

ATi 4850 är mest "bang-for-the-buck" och ATi 4870 är ännu vassare och jämförs nästan med 9800GX2.

8800-serien är inget för AoC, iaf om man läser på officiella forumen. Många verkar ha problem med AoC och det kortet. I övrigt är det inget kasst kort, men ATis är vassare som det ser ut just nu.

Medlem

Definitivt ett HD4870, eller om du vill spara en 600-700 kr så skaffa ett HD4850.
Ett 4850 med standard clock är lika bra som eller bättre än ett fabriksöverklockat 9800GTX+ och något billigare!
Ett 4870 presterar minst lika bra som ett GTX260 men är även det billigare med iaf 500 spänn.

Det finns faktiskt ingen som helst anledning som jag kan se att välja nVidia i dagsläget om man inte nödvändigtvis vill köra SLI.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Gen
Medlem

Jo, för Crossfire är inte riktigt hundra än. SLI ska ha blivit fixat och ska funka bra med nästan alla spel.

Medlem

Om ni inte redan har stött på denna artikel från gamespot så kan jag rekommendera er att läsa den:

http://www.gamespot.com/features/6192732/index.html

Skrivet av LiTo:

Om ni inte redan har stött på denna artikel från gamespot så kan jag rekommendera er att läsa den:

http://www.gamespot.com/features/6192732/index.html

Tackar.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

AMD kommer allt närmare och närmare Nvidia i prestandan, nu skiljer det nästan inget alls. Men priset talar ju för AMD´s kort!
Om du bara skall spela AOC så är ju dessutom AMD´s kort bevisat starkare till det. Kolla testerna på www.sweclockers.se

1
Skriv svar