Relic lär dig spöa folk online i Company of Heroes 2

Robot
Relic lär dig spöa folk online i Company of Heroes 2

Relic Entertainment gör sig redo för att släppa loss tusentals skrivbordsgeneraler på östfronten, men först ska vi lära oss mer om flerspelarläget.

#company-of-heroes-2, #relic-entertainment


Medlem
Relic lär dig spöa folk online i Company of Heroes 2

åhh! Så mycket som jag älskar CoH så kan jag inte vänta på ett nytt Dawn of War spel!

Men detta är ett bra och ganska så nytänkande inom strategi spel så personligen är detta ett säkert spel, iallafall för mig

Medlem

Använder fortfarande p2p för mp så vitt jag vet. Alltså upplagt för laggfest igen.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Använder fortfarande p2p för mp så vitt jag vet. Alltså upplagt för laggfest igen.

Provspelade första gången igen igår sedan stängda betan.

Spelet är indeed en riktigt laggfest, varför dom har valt att hålla kvar i p2p systemet (varför ens ha det till att börja med) är en jävla gåta...

Medlem
Skrivet av meat4u:
Skrivet av redruM:

Använder fortfarande p2p för mp så vitt jag vet. Alltså upplagt för laggfest igen.

Provspelade första gången igen igår sedan stängda betan.

Spelet är indeed en riktigt laggfest, varför dom har valt att hålla kvar i p2p systemet (varför ens ha det till att börja med) är en jävla gåta...

Antagligen för att dom inte är Blizzard, som har råd att köpa hur många dedikerade servrar som helst.
Jag har spelat ett hundratal matcher i betan och inte haft många laggiga matcher alls.

Medlem
Skrivet av meat4u:
Skrivet av redruM:

Använder fortfarande p2p för mp så vitt jag vet. Alltså upplagt för laggfest igen.

Provspelade första gången igen igår sedan stängda betan.

Spelet är indeed en riktigt laggfest, varför dom har valt att hålla kvar i p2p systemet (varför ens ha det till att börja med) är en jävla gåta...

Kan hålla med att det är jävligt drygt men tror de använder det för att bibehålla competetive känslan.
Laggar en laggar alla.
Blizzard kör på samma stil och har gjort det väldigt länge.

Medlem

De har redan gjort det så himla noob vänligt så detta lär ju knappast behövas. Relic....

Skrivet av PaperPlane:

De har redan gjort det så himla noob vänligt så detta lär ju knappast behövas. Relic....

Kunde inte hålla med dig mer. 2:an är en besvikelse..

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av meat4u:
Skrivet av redruM:

Använder fortfarande p2p för mp så vitt jag vet. Alltså upplagt för laggfest igen.

Provspelade första gången igen igår sedan stängda betan.

Spelet är indeed en riktigt laggfest, varför dom har valt att hålla kvar i p2p systemet (varför ens ha det till att börja med) är en jävla gåta...

Kan hålla med att det är jävligt drygt men tror de använder det för att bibehålla competetive känslan.
Laggar en laggar alla.
Blizzard kör på samma stil och har gjort det väldigt länge.

Blizzard kör dedikerade servrar och inte p2p.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av meat4u:
Skrivet av redruM:

Använder fortfarande p2p för mp så vitt jag vet. Alltså upplagt för laggfest igen.

Provspelade första gången igen igår sedan stängda betan.

Spelet är indeed en riktigt laggfest, varför dom har valt att hålla kvar i p2p systemet (varför ens ha det till att börja med) är en jävla gåta...

Kan hålla med att det är jävligt drygt men tror de använder det för att bibehålla competetive känslan.
Laggar en laggar alla.
Blizzard kör på samma stil och har gjort det väldigt länge.

Blizzard kör dedikerade servrar och inte p2p.

De har samma lagg 'paus' system.
Laggar någon så pausas gamet för andra spelare.

Inaktiv

det värsta är att har en dålig anslutning så laggar det för alla .. särskilt när en ryss loggar in med sin 233mhz mmx .. så va det i red alert också

Skribent
Skrivet av PaperPlane:

De har redan gjort det så himla noob vänligt så detta lär ju knappast behövas. Relic....

Hur menar du nu?


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Anarkist-Nisse:

Kunde inte hålla med dig mer. 2:an är en besvikelse..

Verkligen.

Skrivet av Johan Olander:

Hur menar du nu?

Jag är en av de bättre svenska spelare som har spelat CoH. Bästa spelet genom tiderna enligt mig. Men nu när två:an är här så känns det inte som om det gör ettan någon rättvisa. Känns mer som om det handlar om att spamma enheter än att micro:a dem. Banorna är kassa, level systemet är kasst, ingen leaderboard, ännu mer random än CoH (crits), riktigt tråkiga doctrines och detta är bara toppen på isberget. Jag skulle kunna fortsätta men jag är jäkligt trött på att bara klaga och klaga. Jag undrar verkligen vad som hände med Relic...

Medlem
Skrivet av redruM:

Använder fortfarande p2p för mp så vitt jag vet. Alltså upplagt för laggfest igen.

Då blir det inget köp för min del. Så jävla värdelöst!

Skribent
Skrivet av PaperPlane:
Skrivet av Anarkist-Nisse:

Kunde inte hålla med dig mer. 2:an är en besvikelse..

Verkligen.

Skrivet av Johan Olander:

Hur menar du nu?

Jag är en av de bättre svenska spelare som har spelat CoH. Bästa spelet genom tiderna enligt mig. Men nu när två:an är här så känns det inte som om det gör ettan någon rättvisa. Känns mer som om det handlar om att spamma enheter än att micro:a dem. Banorna är kassa, level systemet är kasst, ingen leaderboard, ännu mer random än CoH (crits), riktigt tråkiga doctrines och detta är bara toppen på isberget. Jag skulle kunna fortsätta men jag är jäkligt trött på att bara klaga och klaga. Jag undrar verkligen vad som hände med Relic...

Leaderboards kan jag hålla med om, men tycker det har blivit betydligt klurigare bandesign från ettan. Inte lika lätt att göra brutala choke points och att spamma enheter betyder döden. Tycker tvåan har varit betydligt svårare än ettan.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

tycker 2an är riktigt härligt älskar 1an. men visst spamma folk ryssarna under andra världskriget skickade bara massa folk till slakt kolla hur många av ryssarna som dog under kriget gör de... dom hade knappt nån taktik bara rusha fram eller bli skjuta av sina egna.. ja gillar detta

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Leaderboards kan jag hålla med om, men tycker det har blivit betydligt klurigare bandesign från ettan. Inte lika lätt att göra brutala choke points och att spamma enheter betyder döden. Tycker tvåan har varit betydligt svårare än ettan.

Absolut, bandesignen är mer nu att vi gör banor med flera broar och mer linjära med inga taktiska cut offs eller liknande. Skulle kunnat gjort ett bättre jobb själv. Får vänta tills de släpper map builder till allmänheten så vi kan få lite riktiga kartor. Alla kartor är ju inte dåliga men majoritet är tyvärr det. Sen så är det väl också så att större delen av konsumenterna är hjärndöda comp stompers som lirar The Scheldt.

Spam är inte lika med döden och svårare är det väl inte, du nämner ju inte ens något argument till varför det skulle vara det. Veterancy system är ju helt rubbat, du får vet genom att förlora män och ta skada, varför uppmuntra dåligt spelande? Sen som jag nämnde tidigare, doctrines, det finns bara en väg att gå istället för två som det fanns i ettan. Det finns också mindre upgrades vilekt tvingar en till att spela på ett speciellt sätt. Som amerikan i CoH kunde du vara infanteri fokuserad och ha supply upgrades vilket gav dig mer manpower. Att man har 100 i pop cap konstant suger ju också. Om du blir helt ägd så ska man väl inte så lätt kunna göra en comeback vilket detta uppmuntrar. Och som sagt så är det ju så himla slumpmässigt, till och med mer än ettan. Det spelar ingen roll om du hoppar i skydd först med dina män, det avgör inte striden längre. Granater gör ibland ingen skada alls men ibland så tar det ut en hel grupp soldater. Man kan ju heller inte undvika AT nades eller panzarfausts när animationen väl har börjat, spelar ingen roll om du skulle vara på andra sidan kartan den kastas/skjuts ändå.

EDIT: Tips på hur du med inga svårigheter klarar tease uppdraget på lättaste sätt: Markera alla gubbar och gör Attack-Move, mission complete. Hoppas verkligen att kampanjen är mer än detta...

Medlem

Ett tips när ni gör recensionen är ju att först recensera SP sedan efter någon månad MP.

Medlem

nya maps kommer ju som alla vet och även leaderboards kommer

1
Skriv svar