Supporter-FAQ [uppdateras löpande]

Skägg.
10 Chambers
Supporter-FAQ [uppdateras löpande]

Hej!

Det har uppstått några frågor kring supportermedlemsskapet som jag tänkte besvara. Tveka heller inte att ställa frågor om det är något du undrar över.

Jag har redan en prenumeration på PC Gamer, får jag dubbla nummer då?

Nej, dessa sex nummer läggs på din nuvarande prenumeration automatiskt.

Vad är det för musmatta och när levereras den?
Det är en Qpad med måtten 405x285x4mm, en svart matta med Supporter-grafik och FZ-logga. Den skickas till tryck nu, och levereras till oss om cirka två veckor. Därefter ska adresslistor skickas, de ska packas och skickas ut. Notera att detta är mitt i semestern så vi räknar med 4-6 veckors leveranstid - det senare om du vill ha den signerad. Vilket alltså är möjligt - anmäl dig här!

Jag bor utomlands, kan jag få premierna?
Ja, men vi måste tyvärr ta betalt för frakten (100 kronor) och möjligheten att ange det kommer under dagen.

Jag vill inte ha premierna, jag vill bara stödja er!
Vi kan säkert ta bort utskicket om du verkligen inte vill.

Jag vill ge bort min prenumeration
Efter att du har fått det första numret kan du kontakta kundtjänst och ändra leveransadressen. Det första numret kommer vara nummer 8 2013.

Kommer Fragzone säsong 2 bara vara tillgängligt för supportrar
Vi har inga planer att låsa in säsong 2 av Fragzone, eller något annat innehåll heller. Supporterskapet ska vara just det, extra grädde på moset, inte en betalvägg.

Övriga frågor?


signatur
Inaktiv

Om jag vill ha den signerad, hur går jag tillväga då?
Eller får alla den signerad automatiskt?

Skägg.
10 Chambers

Anmäl intresse i denna tråd!

(uppdaterar faq:en med det.


signatur
Medlem

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hej!

Det har uppstått några frågor kring supportermedlemsskapet som jag tänkte besvara. Tveka heller inte att ställa frågor om det är något du undrar över.

Jag har redan en prenumeration på PC Gamer, får jag dubbla nummer då?

Nej, dessa sex nummer läggs på din nuvarande prenumeration automatiskt.

Vad är det för musmatta och när levereras den?
Det är en Qpad med måtten 405x285x44mm, en svart matta med Supporter-grafik och FZ-logga. Den skickas till tryck nu, och levereras till oss om cirka två veckor. Därefter ska adresslistor skickas, de ska packas och skickas ut. Notera att detta är mitt i semestern så vi räknar med 4-6 veckors leveranstid - det senare om du vill ha den signerad. Vilket alltså är möjligt - anmäl dig här!

Jag bor utomlands, kan jag få premierna?
Ja, men vi måste tyvärr ta betalt för frakten (100 kronor) och möjligheten att ange det kommer under dagen.

Jag vill inte ha premierna, jag vill bara stödja er!
Vi kan säkert ta bort utskicket om du verkligen inte vill.

Jag vill ge bort min prenumeration
Efter att du har fått det första numret kan du kontakta kundtjänst och ändra leveransadressen. Det första numret kommer vara nummer 8 2013.

Kommer Fragzone säsong 2 bara vara tillgängligt för supportrar
Vi har inga planer att låsa in säsong 2 av Fragzone, eller något annat innehåll heller. Supporterskapet ska vara just det, extra grädde på moset, inte en betalvägg.

Övriga frågor?

Jag kan ej mycket om musmattor, men är den 44 mm tjock? Låter mycket. (Blir 4,4 cm, vilket är ungefär 3-4 mobiler i en hög) Ska det inte vara 4,4 mm?

Skägg.
10 Chambers

Haha, 4mm ska det vara


signatur
Inaktiv

1. Vad händer när ni har nått upp till 300 supportrar? Kommer man fortfarande kunna bli supporter eller är det tänkt att det ska vara lite exklusivt?

2. Är det bara nu i början som man får musmattan och 6 nummer av PC Gamer när man köper 1 år? Hur länge kommer det erbjudandet att finnas?

3. Alla har kanske inte råd att bli FZ-supporter. Ska man känna sig mindre värd som medlem här på FZ om man inte är FZ-supporter eller har alla medlemmar samma värde? Finns det inte risk att man delar upp FZ i ett A-lag och B-lag? B-laget känner sig utanför och mindre värda och därför väljer man att sluta hänga på FZ? Den risken finns väl?

Skägg.
10 Chambers

1. Räknaren fortsätter, 300 var målet för att kunna göra säsong 2 av Fragzone. Vi slipar på nya mål!

2. Vi har beställt 300 musmattor, och vi tittar på att göra en ny beställning (vi trodde att de skulle räcka länge!) men PCG-erbjudandet kommer att vara kvar tillsvidare. Vi kan alltså komma att ändra på innehållet i framtiden.

3. Vi har inte tänkt på någon sådan risk, vi kommer inte att låsa något innehåll för "vanliga" medlemmar, det är samma gamla sajt som förr.


signatur
Medlem

Bra jobbat att inte låsa in sajten!

Medlem

Och om man VILL ha reklam och VILL betala er för eran fredagsöl? Har ni nåt eget konto för det?

Medlem
Skrivet av robbis:

Och om man VILL ha reklam och VILL betala er för eran fredagsöl? Har ni nåt eget konto för det?

Du kan välja att visa reklamen i inställningarna om du vill. Så det är bara att gå med

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

1. Räknaren fortsätter, 300 var målet för att kunna göra säsong 2 av Fragzone. Vi slipar på nya mål!

2. Vi har beställt 300 musmattor, och vi tittar på att göra en ny beställning (vi trodde att de skulle räcka länge!) men PCG-erbjudandet kommer att vara kvar tillsvidare. Vi kan alltså komma att ändra på innehållet i framtiden.

3. Vi har inte tänkt på någon sådan risk, vi kommer inte att låsa något innehåll för "vanliga" medlemmar, det är samma gamla sajt som förr.

Om man bidrar med 500 kr kanske man kunde få två musmattor, ett headset och 12 nummer av PC Gamer? Och att man får en ännu finare medlemsbild - kanske i guldfärg eller något. Det finns nog en och annan som skulle tacka ja till något sådant.

Medlem

Hur är det när det har gått ett år? Förnyas det automatiskt aka dras pengar automatiskt eller måste man förnya manuellt?
Är det bara lösnummer av PC Gamer man får eller blir man prenumerant som förnyas automatiskt/man måste säga upp efter dom 6 numren?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Oddjob:

Hur är det när det har gått ett år? Förnyas det automatiskt aka dras pengar automatiskt eller måste man förnya manuellt?
Är det bara lösnummer av PC Gamer man får eller blir man prenumerant som förnyas automatiskt/man måste säga upp efter dom 6 numren?

Vi förnyar ingenting automatiskt, varken prenumerationen eller årsmedlemsskapet. Vi kommer däremot att påminna dig


signatur
Medlem

Under Unika Förmåner står det bland annat "...och testa ännu ej utgivna spel!"
Innebär det att man måste komma på plats hos FZ redaktionen eller innebär detta nyvklar/inbjudan till stängda alpha/betor?
Inte för att jag har något emot lite hångel på redaktionen


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Skrivet av Sillage:

Under Unika Förmåner står det bland annat "...och testa ännu ej utgivna spel!"
Innebär det att man måste komma på plats hos FZ redaktionen eller innebär detta nyvklar/inbjudan till stängda alpha/betor?
Inte för att jag har något emot lite hångel på redaktionen

Ja, nej och kanske

Jobbar på det, hur vi kan nå ut till så många som möjligt, för alla bor ju inte nära...vart det nu kan vara som kräver fysisk närvaro.
Meningen är att ge så många som möjligt chansen. Men just nu, vem vet.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Hur många supportrar har ni fått just nu, FZ?

Medlem

Kommer det komma några andra betalningsalternativ?

Inaktiv

Jag har ett litet förslag Carl!

Typ att ni lägger in FZ-Supporter när man går in på ett blogginlägg!

Tryck på bilden nedan så ser du.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Sillage:

Under Unika Förmåner står det bland annat "...och testa ännu ej utgivna spel!"
Innebär det att man måste komma på plats hos FZ redaktionen eller innebär detta nyvklar/inbjudan till stängda alpha/betor?
Inte för att jag har något emot lite hångel på redaktionen

Ja, nej och kanske

Jobbar på det, hur vi kan nå ut till så många som möjligt, för alla bor ju inte nära...vart det nu kan vara som kräver fysisk närvaro.
Meningen är att ge så många som möjligt chansen. Men just nu, vem vet.

Kommer nog att bli kombo, både i form betanycklar och inbjudningar till redaktionen.

Skrivet av Banjo:

Hur många supportrar har ni fått just nu, FZ?

381!

Skrivet av Siken:

Kommer det komma några andra betalningsalternativ?

Inte under sommaren i alla fall, kodarna och marknad (som sysslar mycket med sådana lösningar) är på semester mer eller mindre.

Skrivet av showerguy:

Jag har ett litet förslag Carl!

Typ att ni lägger in FZ-Supporter när man går in på ett blogginlägg!

Tryck på bilden nedan så ser du.

Ska kika på't!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

381!

Skrivet av Siken:

Kommer det komma några andra betalningsalternativ?

Inte under sommaren i alla fall, kodarna och marknad (som sysslar mycket med sådana lösningar) är på semester mer eller mindre.

Hur många är ni på kontoret som jobbar med sidan allt som allt (en del, typ marknadsföringspersonalen, kanske jobbar halvtid med FZ och halvtid med annat, som PC Gamer?)

Medlem

Kunde man avsäga sig PC Gamer-prenumerationen?


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Är det samma tidspann på att få PC Gamer som att få musmattan dvs ca 6v?

Medlem
Skrivet av Ace Ventura:

Är det samma tidspann på att få PC Gamer som att få musmattan dvs ca 6v?

Jag har försökt hitta utgivningsdatum för nästa nummer, men finner det ingenstans. Men om man skall gå efter förra årets nummer, så är det utgivet ett i maj och ett i juli. Eftersom att majs nummer har kommit ut men inte julis, så borde vi få julis. Såvida vi inte kom i skarven och får augustinummret som första utgåva.

// edit

Det står ju i första inlägget: "Det första numret kommer vara nummer 8 2013." Jag antar att nr 8 är augusti då, såvida dom inte gett ut ett extranummer någon gång.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Ace Ventura:

Är det samma tidspann på att få PC Gamer som att få musmattan dvs ca 6v?

Jag har försökt hitta utgivningsdatum för nästa nummer, men finner det ingenstans. Men om man skall gå efter förra årets nummer, så är det utgivet ett i maj och ett i juli. Eftersom att majs nummer har kommit ut men inte julis, så borde vi få julis. Såvida vi inte kom i skarven och får augustinummret som första utgåva.

// edit

Det står ju i första inlägget: "Det första numret kommer vara nummer 8 2013." Jag antar att nr 8 är augusti då, såvida dom inte gett ut ett extranummer någon gång.

Ah, jag missade att det stog så i första posten även om har jag läste den 3ggr.
Tack för infot.

Medlem

Tjo! När är det man börjar få PC Gamer tidningarna?

Skägg.
10 Chambers

Jag vill minnas att första numret är det sjunde för året.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag vill minnas att första numret är det sjunde för året.

och om man inte vill ha det?


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Fick en idé, skulle FZ möjligen kunna erbjuda Ventrilo och Teamspeak-servrar för supportrar?


signatur

Burn in the light.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Quid:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag vill minnas att första numret är det sjunde för året.

och om man inte vill ha det?

Huh?


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av redruM:

Fick en idé, skulle FZ möjligen kunna erbjuda Ventrilo och Teamspeak-servrar för supportrar?

Möjligen, beroende på kostnad och allmänt intresse.


signatur
12
Skriv svar