Inaktiv
Relevant FPS?

Tjena Har lirat Age of Conan i en två veckor circus med min nya dator. Har testat olika gubbar och nu nått level 29 med min barbarian. Haha.

Tycker dock att jag har väldigt låg fps / stora fps drops då och då. När jag ser ganska långt så har jag kanske runt 30-40 fps, då i Conalls Valley / Laceish Plains. Jag kör med högsta textures och allt sånt där + kantutjämning @ 8. Har dock dragit ner ganska mycket på hur långt jag ska se gräs, kvalitétsmark (70%) & dylikt. Kanske ner till 200 meter på gräset och det där.

Min dator:
HD4850 i Crossfire
4GB DDR2 RAM minne från Corsair
Intel Core 2 Duo E8400
(Allt är oklockat)

Låter det som om jag har en relevant fps för det rigg jag har?

Tacksam för svar

EDIT : Kör 1680x1050 i upplösning btw.

Medlem

Mjo det låter ganska riktigt. Vill du har lite mer fps så kan du ta bort skuggorna.

Gen
Medlem

Du är inte den ende...tro mig. Finns milslånga trådar om just det.
Några saker man kan göra :

Ta bort Shadows
Ta bort Particles
Ändra till SM 2.0 (usch)
Ta bort FSAA

Eller vänta på att DX10 versionen släpps. Den kanske fungerar bättre?

Medlem

Börja med att ta bort 8x AA och lägg ist 2X då jevla blir det fart....sen 2.0 SM fula skuggor då men ökade min fps från 30 average till 50-60

Inaktiv

Spelet är ett skämt en sålänge.
Jag har alltid varit väldigt optimistisk med spelet och patcher osv.

Men nu är jag fan snart på bristningsgränsen, förra patchen (31/07/08) så tog dom tillbaka Memory Leak igen.. Crash hela tiden. FPSen har aldrig varit sämre.
Pixel Shader 3.0 fungerar ej som den ska, den gör så att spelet krashar och FPSen blir ruggigt låg.
Skuggorna fungerar inte som dom ska i Pixel Shader 3.0, då det kommer skuggor i olika riktningar utan någon ljuskälla som kastar dem.

And the list goes on..

FPSen är dålig, lev med det. Tyvär.

Medlem
Skrivet av Kibb:

Spelet är ett skämt en sålänge.
Jag har alltid varit väldigt optimistisk med spelet och patcher osv.

Men nu är jag fan snart på bristningsgränsen, förra patchen (31/07/08) så tog dom tillbaka Memory Leak igen.. Crash hela tiden. FPSen har aldrig varit sämre.
Pixel Shader 3.0 fungerar ej som den ska, den gör så att spelet krashar och FPSen blir ruggigt låg.
Skuggorna fungerar inte som dom ska i Pixel Shader 3.0, då det kommer skuggor i olika riktningar utan någon ljuskälla som kastar dem.

And the list goes on..

FPSen är dålig, lev med det. Tyvär.

Dra ner på grafiken brukar ju funka. Du kanske skulle testa det. Hade själv problem med out of memory krasher förut, men efter att ha ändrat till pixel shader 2.0 har det inte hänt en enda gång.

Jag vet själv att jag inte har världens bästa dator, därför försöker jag inte ens spela med allt maxat för att sedan klaga på att fps'en suger
(nu spelar jag dock iofs inte längre pga att spelet är hyffsat tråkigt)

Gen
Medlem

Ett hyfsat billigt sätt att bli av med OOM är att se till att man har minst 4GB RAM och Vista. Det hjälpte mig iaf.

Medlem

Kör allt maxat med 1280x1024 och får ca 20 fps, kör jag dock med Pixel Shader 2.0 istället för 3.0 så får jag dubbla fps för det mesta.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Gen
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Kör allt maxat med 1280x1024 och får ca 20 fps, kör jag dock med Pixel Shader 2.0 istället för 3.0 så får jag dubbla fps för det mesta.

Vad har du för hårdvara då?

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Kör allt maxat med 1280x1024 och får ca 20 fps, kör jag dock med Pixel Shader 2.0 istället för 3.0 så får jag dubbla fps för det mesta.

Tycker synd om dig, inga imponerande siffror direkt.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av tysonayt:

Kör allt maxat med 1280x1024 och får ca 20 fps, kör jag dock med Pixel Shader 2.0 istället för 3.0 så får jag dubbla fps för det mesta.

Vad har du för hårdvara då?

E8400
4gb RAM
8800GTS 640mb (detta som drar ner)
Vista 64 bit

@ Kawazu, nej kan hålla med om att det inte är någon hög FPS men jag har typ aldrig spelat med hög FPS och är typ van vid 20-25 så för mig är det tillräckligt.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:
Skrivet av Gen:
Skrivet av tysonayt:

Kör allt maxat med 1280x1024 och får ca 20 fps, kör jag dock med Pixel Shader 2.0 istället för 3.0 så får jag dubbla fps för det mesta.

Vad har du för hårdvara då?

E8400
4gb RAM
8800GTS 640mb (detta som drar ner)
Vista 64 bit

@ Kawazu, nej kan hålla med om att det inte är någon hög FPS men jag har typ aldrig spelat med hög FPS och är typ van vid 20-25 så för mig är det tillräckligt.

Min hårdvara är äldre än din. förutom just grafikkortet.
Du borde få högre än vad du har.

Gen
Medlem
Skrivet av tysonayt:
Skrivet av Gen:
Skrivet av tysonayt:

Kör allt maxat med 1280x1024 och får ca 20 fps, kör jag dock med Pixel Shader 2.0 istället för 3.0 så får jag dubbla fps för det mesta.

Vad har du för hårdvara då?

E8400
4gb RAM
8800GTS 640mb (detta som drar ner)
Vista 64 bit

@ Kawazu, nej kan hålla med om att det inte är någon hög FPS men jag har typ aldrig spelat med hög FPS och är typ van vid 20-25 så för mig är det tillräckligt.

Intressant, jag hade exakt samma setup som dig tidigare (förutom CPUn, har E6600). Letade länge efter en passande drivrutin då folk sa att äldre drivisar passade kortet&AoC bättre. En kandidat var 165.xx (glömt de sista siffrorna). Jag testade hellre med nyare drivisar men det gick aldrig riktigt bra.

Är väldigt kräsen när det gäller grafik och ville därför köra i 1920x1200 4xFSAA Setup: High (inte maxxat alla sliders) Shadows: Off. Resultatet blev följande:
Tortage 10-30 FPS
Tarantia 10-15 FPS
Zelata 20-30 FPS
Dungeons 30-60FPS

Körde med Triple Buffering och Vsync på. Particle Effects på Medium (hjälpte lite). Gjorde en driver reset med Riva Tuner vilket också hjälpte lite.

Märkte att de största bovarna var Shadows, Shader Model 3.0 och FSAA. Stänger man av det så ska det flyta hyffsat.

Lycka till!

Medlem

Jo, Shader Model 3.0 drar sjukt mycket, skall skaffa ett HD 4850 tror jag, hoppas det fungerar lite bättre då, borde väl få 30 fps+ med allt maxat då hoppas jag.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Gen
Medlem

Beror på i vilken upplösning du tänkte, men det spelar inte SÅ stor roll. 30+ FPS kanske om du struntar i Vsync men HD4850 är kassare än GTX280, om du nu inte tänkte köra 2st i Crossfire

1
Skriv svar