Ny patch till State of Decay dödar buggar och tekniska problem

Robot
Ny patch till State of Decay dödar buggar och tekniska problem
Medlem
Ny patch till State of Decay dödar buggar och tekniska problem

Tycker det verkar vara bra, längtar tills pc versionen kommer.

Medlem

Synd det inte är coop, skulle varit ett solklart köp då.

Medlem

lite buggigt, men ganska underhållande.

Medlem

Enda anledningen till att jag inte köper det är för att jag inte får en fysisk box med vilket har stort värde för mig.


signatur

Gamers dör inte. Vi respawnar bara.

Medlem
Skrivet av Methodzlim:

Enda anledningen till att jag inte köper det är för att jag inte får en fysisk box med vilket har stort värde för mig.

Hoppas du skojar....

Medlem
Skrivet av Greenz:

Tycker det verkar vara bra, längtar tills pc versionen kommer.

När kommer den?

ELF
Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Greenz:

Tycker det verkar vara bra, längtar tills pc versionen kommer.

När kommer den?

Som jag förstått det så har de inte så bråttom med PC-versionen då spelet till en början skulle vara Xbox exklusivt. Men som tur är så blev det inte det.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Verkar jäkligt trevligt. Ser fram emot en recension.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

skulle det finnas co op hade jag damma av 360 och köpt direkt.
Dock så kanske jag kommer köpa det ändå senare till PC även om dom inte fixkar co op tills dess.

Medlem

Det är riktigt bra spel faktiskt. Lätt värr 120:-

Medlem
Skrivet av Natrium:

skulle det finnas co op hade jag damma av 360 och köpt direkt.
Dock så kanske jag kommer köpa det ändå senare till PC även om dom inte fixkar co op tills dess.

Coop kommer inte till detta, SoD gjordes för att testa idén och se hur stort intresset var, för att sedan få resurserna att göra en retail multiplayer version med alla som följer därefter, storlek, grafik med mera.

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Methodzlim:

Enda anledningen till att jag inte köper det är för att jag inte får en fysisk box med vilket har stort värde för mig.

Hoppas du skojar....

Det är kanske inte alla som uppskattar att ha sina spel i sin egen box och skiva men de som gör det brukar nästan alldrig skaffa spel som inte boxas.
Inget fel alls i det gillar skelv att ha box även om jag tycker det är bekvämare med lösnigar som steam etc men skall jag köpa ett spel så skall det vara boxat förutom vissa få undan tag.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Methodzlim:

Enda anledningen till att jag inte köper det är för att jag inte får en fysisk box med vilket har stort värde för mig.

Hoppas du skojar....

Det är kanske inte alla som uppskattar att ha sina spel i sin egen box och skiva men de som gör det brukar nästan alldrig skaffa spel som inte boxas.
Inget fel alls i det gillar skelv att ha box även om jag tycker det är bekvämare med lösnigar som steam etc men skall jag köpa ett spel så skall det vara boxat förutom vissa få undan tag.

Jo visst har man någon form av böjning för fodral som står och samlar damm och spel som kräver att skivan sitter i så ska jag inte klaga på det. Men att gå miste om spelupplevelser enbart pga avsaknaden av dessa saker kommer jag aldrig förstå.

Medlem
Skrivet av Methodzlim:

Enda anledningen till att jag inte köper det är för att jag inte får en fysisk box med vilket har stort värde för mig.

Jag är spelsamlare och trotts jag har 500-600 steam spel så håller jag faktiskt med dig!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Längtar tills PC versionen kommer


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Methodzlim:

Enda anledningen till att jag inte köper det är för att jag inte får en fysisk box med vilket har stort värde för mig.

Hoppas du skojar....

Det är kanske inte alla som uppskattar att ha sina spel i sin egen box och skiva men de som gör det brukar nästan alldrig skaffa spel som inte boxas.
Inget fel alls i det gillar skelv att ha box även om jag tycker det är bekvämare med lösnigar som steam etc men skall jag köpa ett spel så skall det vara boxat förutom vissa få undan tag.

Jo visst har man någon form av böjning för fodral som står och samlar damm och spel som kräver att skivan sitter i så ska jag inte klaga på det. Men att gå miste om spelupplevelser enbart pga avsaknaden av dessa saker kommer jag aldrig förstå.

Det är okej i vissa fall att köpa spel på tex steam. Men spel som man på något sett tycker verkar vettigare/roligare/upplevelserikare etc. Vill man ha något form av fysiskt samlarvärde på. Rent generelt i männikans hjärna så har spel med fodral mer värde än ett spel utan fodral "digitalt" och jag känner att detta är ett sådant spel som jag skulle få mer för pengarna av om jag fick en fodral till. Det känns mer som mitt. Jag kan se/visa att jag äger det utan att behöva starta upp massa saker o enbart se en text.


signatur

Gamers dör inte. Vi respawnar bara.

Medlem

Det som är lite smått fantastiskt, är att nu när MS slutat ta betalt för patchar, så har patchar börjat dyka upp på diverse äldre spel.. Bl.a två patchar på några dagar på Fable 3, och en patch på Tron: Evolution (av alla spel). Undra sa flundra om detta kan vara värt att gräva i. I och för sig inget konstigt om det är så, helt naturligt. Men ändå kul.

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Methodzlim:

Enda anledningen till att jag inte köper det är för att jag inte får en fysisk box med vilket har stort värde för mig.

Hoppas du skojar....

Det är kanske inte alla som uppskattar att ha sina spel i sin egen box och skiva men de som gör det brukar nästan alldrig skaffa spel som inte boxas.
Inget fel alls i det gillar skelv att ha box även om jag tycker det är bekvämare med lösnigar som steam etc men skall jag köpa ett spel så skall det vara boxat förutom vissa få undan tag.

Absolut!

Men..

Spel som detta släpps i regel endast digitalt, och till ett lägre pris. Utvecklare av denna sortens spel har oftast inte resurserna att släppa spelet i fysisk retail.

Så att inte stödja spel som detta (när man egentligen vill) för att det inte finns i fysiskt format, är ju lite.. ja.. dumt Hårt uttryckt kanske!

Medlem
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Methodzlim:

Enda anledningen till att jag inte köper det är för att jag inte får en fysisk box med vilket har stort värde för mig.

Hoppas du skojar....

Det är kanske inte alla som uppskattar att ha sina spel i sin egen box och skiva men de som gör det brukar nästan alldrig skaffa spel som inte boxas.
Inget fel alls i det gillar skelv att ha box även om jag tycker det är bekvämare med lösnigar som steam etc men skall jag köpa ett spel så skall det vara boxat förutom vissa få undan tag.

Absolut!

Men..

Spel som detta släpps i regel endast digitalt, och till ett lägre pris. Utvecklare av denna sortens spel har oftast inte resurserna att släppa spelet i fysisk retail.

Så att inte stödja spel som detta (när man egentligen vill) för att det inte finns i fysiskt format, är ju lite.. ja.. dumt Hårt uttryckt kanske!

Väldigt hårt! Nej men jag förstår vad du menar. Men mina förhoppningar ligger i att det släpps en box version av spelet precis som det gjorde med Walking dead serien som endast var digital först. Det är okej att köpa digitala spel för att supporta utvecklaren om spelet är i samma grad som detta spel, men endast om försäljningen åkt ner i botten och utvecklarna kryper på sina knän. Dock ett spel som detta där utvecklaren äter tårta varje dag och försäljningen skjuter i taket och dem har mer resurser än vad som krävs för att släppa en fysisk kopia av spelet, i dessa fall är det inte okej att stödja den digitala försäljningen om man är en äkta gammal hederlig spelsamlare! Jag förlorar hellre en spel upplevelse eller två än att köpa det digitalt.


signatur

Gamers dör inte. Vi respawnar bara.

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Methodzlim:

Enda anledningen till att jag inte köper det är för att jag inte får en fysisk box med vilket har stort värde för mig.

Hoppas du skojar....

Det är kanske inte alla som uppskattar att ha sina spel i sin egen box och skiva men de som gör det brukar nästan alldrig skaffa spel som inte boxas.
Inget fel alls i det gillar skelv att ha box även om jag tycker det är bekvämare med lösnigar som steam etc men skall jag köpa ett spel så skall det vara boxat förutom vissa få undan tag.

Jo visst har man någon form av böjning för fodral som står och samlar damm och spel som kräver att skivan sitter i så ska jag inte klaga på det. Men att gå miste om spelupplevelser enbart pga avsaknaden av dessa saker kommer jag aldrig förstå.

Det är ju för att om 15 år när du plockar fram din krysslåda så kan du spela spelet. Men har du det på ett online-konto så är risken för att tjänsten lagts ner väldigt stor och du går miste om spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Methodzlim:

Enda anledningen till att jag inte köper det är för att jag inte får en fysisk box med vilket har stort värde för mig.

Hoppas du skojar....

Det är kanske inte alla som uppskattar att ha sina spel i sin egen box och skiva men de som gör det brukar nästan alldrig skaffa spel som inte boxas.
Inget fel alls i det gillar skelv att ha box även om jag tycker det är bekvämare med lösnigar som steam etc men skall jag köpa ett spel så skall det vara boxat förutom vissa få undan tag.

Jo visst har man någon form av böjning för fodral som står och samlar damm och spel som kräver att skivan sitter i så ska jag inte klaga på det. Men att gå miste om spelupplevelser enbart pga avsaknaden av dessa saker kommer jag aldrig förstå.

Det är ju för att om 15 år när du plockar fram din krysslåda så kan du spela spelet. Men har du det på ett online-konto så är risken för att tjänsten lagts ner väldigt stor och du går miste om spelet.

jo men spelet kostar ungefär lika mycket som ett bio-besök kostar. jag betalar för en upplevelse och när jag klarat spelet tycker jag den är uppfylld. Sen ska man nog inte vara säker på att en skiva håller i 15 år heller.
Men jag förstår din poäng, helt klart. Allt jag säger är att det är dumt att missa för den sakens skull

1
Skriv svar