Medlem
Dyrare musmatta?

Jag har testat olika billigare musmattor men de har haft problem så nu undrar jag om det är värt att skaffa en så kallad "gaming"-musmatta? Dvs en musmatta som kostar lite mer.

Någon som testat och vet om det är någon skillnad?
Rekommendationer?

Jag använder en 5700dpi optisk mus.
Edit: Logitech G500 Lasermus skall det vara.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

En gaming-musmatta behöver inte vara dyr, kört med Steelseries QCK+ och QCK Heavy nu i åratal och den är otroligt slitstark och dessutom rejält stor. Den tunna modellen QCK+ rekommenderas verkligen då den är så tunn att den inte är i vägen trots storleken.

Tunnare modellen: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=229156

Tjocka modellen: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=229157

Medlem

signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Skägg.
10 Chambers

Om du vill ha en Qpad och 6 nummer av PC Gamer för blott 300 känner jag till en bra deal.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om du vill ha en Qpad och 6 nummer av PC Gamer för blott 300 känner jag till en bra deal.

Kan varmt rekommendera Qpad. hade tänkt köpa en Steelseries men den storlek och typ jag ville ha var slut. Fick bli en lagom stor Qpad och jag är grymt nöjd. Inte haft några problem alls och den sitter bra på bordet.

Medlem

Qpad gör bra grejjor, de ggr jag köpt har jag även fått "glides" som sitter som berget och är anpassade efter Qpads matta, ifall musen man har inte har perfekt glide,

Tänk på att deras stora mattor verkligen är stora.

Vilken mus har du med den dpi, Tybalt?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Lite kuriosa: Har en Mionix "gaming" matta (rätt billig ändå) till min mionix mus 5000 som i deras egna mjukvara recenserar mattan till "acceptable" på en skala upp till Exellente hm...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Testpilot

Såklart skall man ha det.

Sen är det en smaksak vilken typ av matta man vill ha , själv föredrar jag hårda musmattor och har själv både Qpad , Steelseries och FuNC mattor.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Såklart skall man ha det.

Sen är det en smaksak vilken typ av matta man vill ha , själv föredrar jag hårda musmattor och har själv både Qpad , Steelseries och FuNC mattor.

Du har helt rätt, ang smaksak. bästa vore om Tybalt tog sig till en välsorterad affär och kollade vad han föredrar själv.

Det är stor skillnad på de där mattorna för 20 spänn och de bra mattorna.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om du vill ha en Qpad och 6 nummer av PC Gamer för blott 300 känner jag till en bra deal.

Suck, jag önskar verkligen att du inte gjorde sådär. Du har inget förtroende i frågan när du har vinstintresse.

Jag anmälde ditt inlägg som "spam/reklam". Vi får se om någon på FZ faktiskt har integritet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Konfucius:

Qpad gör bra grejjor, de ggr jag köpt har jag även fått "glides" som sitter som berget och är anpassade efter Qpads matta, ifall musen man har inte har perfekt glide,

Tänk på att deras stora mattor verkligen är stora.

Vilken mus har du med den dpi, Tybalt?

Det är en Logitech G500. Jag skrev visst fel tidigare, det är en lasermus.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om du vill ha en Qpad och 6 nummer av PC Gamer för blott 300 känner jag till en bra deal.

Synd att det du tog det så, det var inte min avsikt. Lite gnabb med tanke på hur du uttryckte dig i tråden när vi annonserade supportersystemet. Ger mig själv en minnesbanksvarning om text skalar bort alla nyanser. Suck, jag önskar verkligen att du inte gjorde sådär. Du har inget förtroende i frågan när du har vinstintresse. Jag anmälde ditt inlägg som "spam/reklam". Vi får se om någon på FZ faktiskt har integritet.


signatur
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

En gaming-musmatta behöver inte vara dyr, kört med Steelseries QCK+ och QCK Heavy nu i åratal och den är otroligt slitstark och dessutom rejält stor. Den tunna modellen QCK+ rekommenderas verkligen då den är så tunn att den inte är i vägen trots storleken.

Tunnare modellen: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=229156

Tjocka modellen: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=229157

Håller med här. Använder en QcK+ och upplever att den har betydligt lägre friktion än de mer kostsamma mattorna från Qpad, Razer och liknande.

Medlem

Så vilken är den bästa som INTE böjer sig som billigt skräp gör, men ändå har en STOR yta och är måttligt billig?

Medlem

Själv har jag en mindre yta tillgänglig till min musplatta. Inte optimalt men jag har bränt ut mig på att tävla i "twitch shooters" så det spelar mindre roll idag. Har satsat mer på bekvämlighet nu.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar