StarDrive - Ett "färdigt" spel?

Medlem
StarDrive - Ett "färdigt" spel?

StarDrive har nedsatt pris just nu på Steam. Jag tvekar att köpa det så jag rådfrågar Er.

Kritiken jag hört är att det är ett lovande spel men inte färdigt.

Har någon testat spelet? Jag undrar om spelet är "färdigt" ännu?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Beror på vad du menar med "färdigt"?

Det är helt spelbart och fungerar bra, har efter 15 timmar inte hittat några buggar.
Visst menyer etc. är väldigt "basic" och det saknas en del i menyn med inställningar.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Jag har haft ögona på det ett tag nu men då spelet enligt forumen har en del problem har jag hitintills inte köpt det. Dessutom är spelet gjort av en enda person så det tar ett tag för buggfixar att komma ut. Däremot verkar utvecklaren verkligen passionerad för sitt projekt så jag tror nog att det kommer bli bra vartefter men jag avvaktar lite till.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Har inte spelat det, men som alltid kan jag rekomendera TB's WTF is? av det. även om han kollar på betan från i april.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag köpte det vid release (4x i rymden måste supportas oavsett kvalité) men inte givit den någon riktig chans ännu. Det känns lite för lite Masters of Orion 2 för min smak. Men det lilla jag spelat har fungerat som det ska. Är inte helt vän med interfacet. Råkade komma åt "speed up" av misstag och insåg att den helt dödstråkiga starten gick att snabbspola efter 3 omgångar.
Ska ge det en ny chans när Prison Architect börjar kännas segt.

Medlem

Jag recenserade spelet när det kom och var mindre imponerad. Jag anser inte att det var en fädigt produkt, utan det liknade mer en beta. Utvecklaren har själv sagt att han tänker fortsätta jobba på spelet i minst ett ÅR framöver, och det luktar ju inte direkt färdig produkt.

Du kan läsa recensionen här:
[http://www.1pstart.net/2013/05/26/stardrive-review/]

Medlem

Har spelat spelet, finns liknande spel som är över tio år äldre som är bättre än detta.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Har spelat spelet, finns liknande spel som är över tio år äldre som är bättre än detta.

Vilka skulle du vilja rekommendera?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Mytacism:

Beror på vad du menar med "färdigt"?

Det är helt spelbart och fungerar bra, har efter 15 timmar inte hittat några buggar.
Visst menyer etc. är väldigt "basic" och det saknas en del i menyn med inställningar.

Det jag hört är att när man kommer till "mid game" efter ca 15-20 timmar så "dör" spelet. Det finns inget intressant innehåll samt att prestandan sjunker dramatiskt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av rmpyro:

Har spelat spelet, finns liknande spel som är över tio år äldre som är bättre än detta.

Vilka skulle du vilja rekommendera?

imperium galactica II, har inte spelat det på väldigt länge så jag vet inte om det funkar på nuvarande operativsystem.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

imperium galactica II, har inte spelat det på väldigt länge så jag vet inte om det funkar på nuvarande operativsystem.

Det ska gå att få igång på Win7/8 har jag läst. Har ingen egen erfarenhet av det dock.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
1
Skriv svar