AoC många som spelar ännu?

Inaktiv
AoC många som spelar ännu?

Tjenare! Skulle se om det är ännu folk som spelar Age of conan?
Slutade spela det för kanske 2,5 månad sen men kanske tänkte börja lira det igen, när jag fick typ höra att dom ska updatera PvP system i det igen?

Är det många folk i serverna ni som lirar, många som har dingat lvl 80?

Eller floppade spelet totalt?


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Medlem

tröttnade ganska snabbt på aoc.. kommer köra lotro istället. Har ingen koll på hur det e på dne servern jag spelade på


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Spelet är väl jävligt mycket på väg utför just nu, spelarna har tröttnat på allt bullshit, blir kanske en återgång när de har fått rätsida på spelet, men det är en bra bit fram i tiden.. svårt att se hur de ska klara det. Jag har nyss pausat mitt konto, var väl hyffsat mycket folk på servern, lite mindre än för en månad sen men inte särksilt märkbart.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Låter som om AoC har en svår tid framför sig. Tyvärr är det ju oftast så med mmorpgn, att om de inte slår igenom starkt redan från början så har de svårt att ta igen senare.

Inaktiv

Jag instalelrar AoC nu i alla fall igen ;D ska ge det en chans till Börjar lira på Wildsoul-EU PvP

Det ska ju komma PvP patch snart, då kan man få PvP set ;D och PvP points jhehe ;D


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Medlem

Har själv inte spelat det på nästan en månad nu. Spelet var en stor besvikelse, här snackar vi sälja en alpha version. Kan säga att innan jag slutade spela var många servrar nästan helt tomma, spelade på wildsoul som enligt undersökningar tydligen hade mest spelare men trots det tyckte jag det var jävligt tomt. Vill inte ens tänka på hur vissa andra servrar har/hade det.

Medlem
Skrivet av Xtriz:

Jag instalelrar AoC nu i alla fall igen ;D ska ge det en chans till Börjar lira på Wildsoul-EU PvP

Det ska ju komma PvP patch snart, då kan man få PvP set ;D och PvP points jhehe ;D

Det har dom sagt ett bra tag nu, du kommer få vänta ett bra tag ska du se.

Inaktiv
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av Xtriz:

Jag instalelrar AoC nu i alla fall igen ;D ska ge det en chans till Börjar lira på Wildsoul-EU PvP

Det ska ju komma PvP patch snart, då kan man få PvP set ;D och PvP points jhehe ;D

Det har dom sagt ett bra tag nu, du kommer få vänta ett bra tag ska du se.

hehe, jag unistallerade AoC igår, det är inte kul, jag sitter och spelar Runescape just nu i full screen istället och väntar på WARoNline ;D hehe

Hört att WAR kommer i september hoppas det!


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Medlem
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av Xtriz:

Jag instalelrar AoC nu i alla fall igen ;D ska ge det en chans till Börjar lira på Wildsoul-EU PvP

Det ska ju komma PvP patch snart, då kan man få PvP set ;D och PvP points jhehe ;D

Det har dom sagt ett bra tag nu, du kommer få vänta ett bra tag ska du se.

Den körs ju på test servern nu så det borde ju inte ta så jäkla lång tid till tycker man. Fast det verkar ju som större delen av Funcom tagit permanent semester efter releasen.

Gen
Medlem

Funcom är bra på att få det viktigaste i en patch att falla bort till nästkommande vecka -.-

Inaktiv

Vart verkligen besviken på AoC ;D kommer ihåg när jag läste allt om AoC då verkade det skit bra och allt, sen när man började lira det var det skit bra / kul men sen så helt plötsligt vart det tråkigt.

Får hoppas att Warhammer online är bra, just nu så är det samma här att jag verkar tycka det är skit grymt! Så hoppas det inte floppar ;D


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Inaktiv

Age of Conans servrar har mycket folk, helt klart.

Men spelet saknar balansering i PvP och PvE.

Gen
Medlem
Skrivet av Xtriz:

Vart verkligen besviken på AoC ;D kommer ihåg när jag läste allt om AoC då verkade det skit bra och allt, sen när man började lira det var det skit bra / kul men sen så helt plötsligt vart det tråkigt.

Får hoppas att Warhammer online är bra, just nu så är det samma här att jag verkar tycka det är skit grymt! Så hoppas det inte floppar ;D

Håller med det du säger. Det verkar skitbra, var allt man önskat sig i början...sen kom problemen och det blev trist.

Tror dock inte riktigt på Warhammer. Hoppas de har något "Buddy Key" system så man kan testa det före eventuellt köp. Annars har jag dammat av WoW som plötsligt blivit roligt igen ^^

Inaktiv
Skrivet av Gen:
Skrivet av Xtriz:

Vart verkligen besviken på AoC ;D kommer ihåg när jag läste allt om AoC då verkade det skit bra och allt, sen när man började lira det var det skit bra / kul men sen så helt plötsligt vart det tråkigt.

Får hoppas att Warhammer online är bra, just nu så är det samma här att jag verkar tycka det är skit grymt! Så hoppas det inte floppar ;D

Håller med det du säger. Det verkar skitbra, var allt man önskat sig i början...sen kom problemen och det blev trist.

Tror dock inte riktigt på Warhammer. Hoppas de har något "Buddy Key" system så man kan testa det före eventuellt köp. Annars har jag dammat av WoW som plötsligt blivit roligt igen ^^

jag hoppas verkligen att Warhammer blir bra, var och beställde det idag.. så man får hoppas att det blir bra. Kommer i 18e september

Vill inte börja med WoW igen, vill ha ett helt nytt spel skulle vara kul med RvR


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Inaktiv

Det som fick mig att sluta var all zoning. spelet kändes så litet.
Nu är det bara en lång väntan på att Darkfall eller Mortal släpps. Warhammer verkar bli ett WoW 2.0 och med nyheten att massa content kommer att saknas redan i början känns det som ett nytt AoC.

Inaktiv
Skrivet av Stalker:

Warhammer verkar bli ett WoW 2.0 och med nyheten att massa content kommer att saknas redan i början känns det som ett nytt AoC.

Hur tror du WoW såg ut när det släpptes? Inga battlegrounds, inga 40-man instancer, inga pvp-ranker eller rewards. Klart som fan all content inte kommer med releasen.

Inaktiv
Skrivet av Stalker:

Det som fick mig att sluta var all zoning. spelet kändes så litet.
Nu är det bara en lång väntan på att Darkfall eller Mortal släpps. Warhammer verkar bli ett WoW 2.0 och med nyheten att massa content kommer att saknas redan i början känns det som ett nytt AoC.

Det är väl ändå en stor skillnad på vad AoC lovade och sen inte hade mot Warhammer? Det är väl bara ett par klasser som är borta och 4 huvudstäder?
Själva grunden med PvP finns ju där från början till skillnad från AoC som lovade stort och levererade väldigt lite.
Men jag kanske har missat något mer de tagit bort?

Medlem

jag tror det kommer bli bättre nu när dem tog bort ett par klasser och 4 huvudstäder. Kanske inte i början men längre fram kommer dem ju kunna lägga in det i större patcher etc så att man inte tröttnar på det.

Och jag vet inte varför alla jämnför WAR med WoW. Jag tycker att spelen kommer att skilja sig från varandra så mycket som det går för två spel med samma genre. Det finns väl några saker som är lika fast det är fler saker som är olika, sen är ju WoW ett hyfsat bra spel också.

Inaktiv

Jävligt tråkigt att allting jämförs med WoW bara för det är det enda spelet alla snorungar känner till när Blizzard själva "plockat o lånat" lika mycket. Gröna orcer med vildsvinsbetar uppkom i Warhammer långt innan Warcraft ens var påtänkt tex.

Inaktiv
Skrivet av sprengkoet:
Skrivet av Stalker:

Warhammer verkar bli ett WoW 2.0 och med nyheten att massa content kommer att saknas redan i början känns det som ett nytt AoC.

Hur tror du WoW såg ut när det släpptes? Inga battlegrounds, inga 40-man instancer, inga pvp-ranker eller rewards. Klart som fan all content inte kommer med releasen.

Spelade wow från start, sluta när TBC kom. Du har helt rätt, wow var inte alls komplett när det släpptes, men det fanns en morot som gjorde att spelarna hängde kvar eller hur ? Blizz är väldigt duktiga på att ge godis till sina kunder eller hur ?

Jag läste på ett forum ang. Folk jämför wow i grund och botten med alla nya mmo's. Jag är själv emot att man jämför ett spel som vart ute i 4 år på marknaden med ett helt nytt spel.

MEN nu gör folk det, och det går inte att ändra på hur fel det än är. Detta ställer betydligt högre krav på mmo tillverkarna. Vilket bara är en fördel för oss som kunder eller hur ?

Jag har spelat AoC sen betan och cancellerade mitt konto igår. varför ? För det är inte roligt på något sätt. Sen står dom och ljuger alla rätt upp i ansiktet, i en intervju på Comic Con. Finns på mmorpg.com. Det gillar jag inte alls. Dom försöker köpa tid, men det går inte.

Sen när jag skulle in på forumet idag(har 10 dagars speltid fortfarande) Så är jag bannad! Dom bannar folk som flamar, eller skriver att dom cancellerat. Dom försöker tysta ner allt, antagligen för att investors inte skall se kritiken.

En på USA forumet som postade att han gjorde en sökning på server, det var 122 spelare online ändå står alla på medium load

FC har gjort så stora misstag, speciellt när dom säger att det va bagateller som inte kom med vid release, som DX10, siege, battlekeeps, pvp mm .... det e ju små saker eller hur ? Jag är förbannad som fan på FC. Dom är löngnare!

Medlem

wow var roligare innan bg imo bara för att vara lite ot.

iaf war kan bli kul men måste testas först, sa samma sak med aoc, vägra hypa upp .

aoc kommer jag ha kolla på ifall dom får till det , ex dx10 o lite annat smott o gott men blir längre fram i tiden det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Antar att det är lite bristande intresse i AoC.

Inaktiv
Skrivet av sprengkoet:

Hur tror du WoW såg ut när det släpptes? Inga battlegrounds, inga 40-man instancer, inga pvp-ranker eller rewards. Klart som fan all content inte kommer med releasen.

WoW hade inga 40 manna instancer när det släpptes? Jag var in i Molten Core för första gången under closed beta, nog för att i princip ingen drog dit men det var där så tidigt. Det var där direkt på release dessutom. Sen att allt annat saknades stämmer ju, dock så hade ju WoW inte problemet med att det fanns för lite quests såsom AoC.

Medlem

njae, det var snarare mer balanserat. I WoW så går det inte att klara röda quests själv medan i AoC så är det npnp på alla normala att ta 3-4 fiender 3-4 levels ovanför helt själv. Jävligt knäppt IMO, ha hellre hälften så många levels om gapet är typ noll.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv
Skrivet av sno0zer:

njae, det var snarare mer balanserat. I WoW så går det inte att klara röda quests själv medan i AoC så är det npnp på alla normala att ta 3-4 fiender 3-4 levels ovanför helt själv. Jävligt knäppt IMO, ha hellre hälften så många levels om gapet är typ noll.

Beror helt på vilken klass du spelar. Vissa klasser har problem så fort det är 2+ mobs som slåss mot dom som är samma level.

Medlem

började vid release ungefär, spelade konstant en månad, fick sedan koncentrera mig mer på jobbet och var då borta 1,5 månad från spelet, det första jag märkte när jag kom tillbaks var att nästan alla spelare var borta, och att dem flesta redan nått lvl 70-80, började tappa intresset redna första dagen jag reaktiverade kontot

då jag låg på lvl 52 var det jätte svårt för mig att hitta någon att spela med tyckte jag, plus att man knappt träffade någon, min server känns helt tom, och jag har ingen lust alls att börja på en ny gubbe eller server då jag är en väldigt seg grindare

jag loggar in då och då, försöker pressa mig själv med att få tillbaks suget, men det går inte, är inloggad max 5 min sen går jag ut igen, nu har jag avaktiverat mitt konto och ska avakta tills spelet blir bättre..

Medlem

På min server har det börjat poppa upp mer folk för varje dag som går nu efter att ha gått från att inte se en enda person på hela spelete så ser man folk var man än vänder sig nu förtiden.
Tror folk börjar ge AoC en andra chans nu.

Har själv gett spelet en andra chans då det ser ut att ha förbättrats en del.... in te mycket och knappt märkbara ändringar men spelet har på nått sätt blivit lite roligt faktiskt. ska lira tills WAR kommer ut iaf. Hellre lirar jag ett buggigt AoC än ett trist WoW

Medlem

Spelade rätt friskt ett par dar nu och jag tycker iaf att en hel del quests är välgjorda, samt att det inte behövs någon särskild enorm grind för att komma vidare, tog lvl 28-47 på lite drygt 3 dar vilket var rätt skönt då man äntligen kunde använda en mount vid 40, så att man slapp springa överallt

Spelar Guardian och jag kan då inte alls ta 4-6 mobs själv när de är 3-4 levels ovanför mig. Verkar nästan bara vara rangers som klarar av sådant då de har bra range och sjukt bra dps.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Liten överdrift iofs, men på högre levels gick det tydligen rätt bra med en del klasser.. min DT kunde ta 3-4 i sin egen level + 1 eller två vid 50 ish med dom få cooldowns han hade. Sjukt kul att spela för övrigt.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Känns ju som att spelarantalet både ökar och minskar. Jag kör fortfarande, ett hopp för mänskligheten.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

12
Skriv svar