Föremålsvärden fixade?

Inaktiv
Föremålsvärden fixade?

Jag lirade AoC när det kom ut och tyckte om det väldigt mycket, men när hela female attackspeed-grejen kom upp blev jag väldigt irriterad för att jag körde just en tjejkaraktär.

Nu tycks de ha fixat det, men jag minns också att alla föremålens stats var helt muppade under tiden jag spelade. Högnivåföremål hade oftast samma eller sämre värden än föremål på betydligt lägre nivåer.
Nu läste jag i patch notes att de tydligen gjort något inom det området. Har det blivit bra? Är det kul att samla grejer nu eller var det bara nån skitfix?
Jag är lockad att återaktivera mitt konto, men jag vill gärna veta detta först.

Medlem

Det ska vara fixat, många i min guild har märkt skillnad i alla fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Den stora skillnaden med items nu är väl att de flesta är bind on equip eller pickup?

Medlem

Njae, meningen var väl att itemsen skulle få ordentlig scaling.. jag kan själv inte säga om de har åtgärdats då jag har dumpat allt mitt keffa shit och kommer aldrig ihåg hur mina stats brukade vara.

edit: om du inte riktigt har koll på vad som var fel så var det så att ett 49 item kunde ha 1.4 medan 50 hade 0.5 eller nått shit. Gjorde att 80 items var dåliga.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Dom flesta 50+ items har blivit buffade ganska rejält har en lvl 77 dagger som gick från att ha 0.3 % stam steal till 3.5%


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Gen
Medlem

Ni ska höra skriken från alla lvl 80s. Flertalet items där har blivit nerfade rejält. Några säger att det inte går att tanka bossar längre o.s.v.

Medlem

Ptja, är väl mest gemsen som fått sig en fetnerf om jag inte missförstått allt. Är visserligen inte en raider men så jag har förstått det var encountersen löjligt kniviga redan till att börja med och krävde keffa gem-rustningar för att avklaras och nu när skiten har fått sig en rejäl nerf så går det inte så bra längre för vissa. Har även hört att LOS ska skippas för raidbossarna i en framtida patch.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Gen
Medlem

Kanske det också var. Men jag kan minnas nån som skrev något om sitt craftade Blue/Epic lvl 80 armor.

Medlem

Där har du det, craftade armors har gem slots som ger statsen, för att man ska kunna modifiera sin utrustning hur man vill och just dessa gems har blivit nerfade åt helvete. Sånna som gav +1.4 invul ger nu 0.4 etc.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

1
Skriv svar