Origin ska bli en bättre tjänst för spelarna

Robot
Origin ska bli en bättre tjänst för spelarna
Medlem
Origin ska bli en bättre tjänst för spelarna

En bra start.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Mycket bra start! De verkar även förstå problematiken som varit.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Positiva nyheter


signatur

//Peace out

Medlem

Låter ju bra iaf, upp till bevis!

Medlem

Nya lögner från EA?
Snart kommer dom att börja släppa spel som inte är fördummade halvfärdiga bastard-versioner i syfte att tvinga på folk DLCs och "expansioner" som kostar tusentals kronor extra.

Vilket år som helst nu.

EA lovar.

Medlem
Skrivet av Securion:

Nya lögner från EA?
Snart kommer dom att börja släppa spel som inte är fördummade halvfärdiga bastard-versioner i syfte att tvinga på folk DLCs och "expansioner" som kostar tusentals kronor extra.

Vilket år som helst nu.

EA lovar.

...eller så väntar man och ser om de faktiskt ändrat sig istället...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Securion:

Nya lögner från EA?
Snart kommer dom att börja släppa spel som inte är fördummade halvfärdiga bastard-versioner i syfte att tvinga på folk DLCs och "expansioner" som kostar tusentals kronor extra.

Vilket år som helst nu.

EA lovar.

...eller så väntar man och ser om de faktiskt ändrat sig istället...

Det gjorde vi och blev besvikna.

Medlem

Man kan fortfarande inte ändra språk i butiken. Det låter inte som konsumentfokus, tycker jag.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Origin > Steam

Steam är bara segt, hackigt och rörigt nu

Medlem

Steam i början var ett rent helvete, idag helt underbart(enligt mig). Origin kanske tar samma väg. Who knows...

Medlem
Skrivet av Securion:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Securion:

Nya lögner från EA?
Snart kommer dom att börja släppa spel som inte är fördummade halvfärdiga bastard-versioner i syfte att tvinga på folk DLCs och "expansioner" som kostar tusentals kronor extra.

Vilket år som helst nu.

EA lovar.

...eller så väntar man och ser om de faktiskt ändrat sig istället...

Det gjorde vi och blev besvikna.

Jag syftar på efter detta uttalandet.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Origin &gt; Steam

Steam är bara segt, hackigt och rörigt nu

What? Vad yrar du om? Fungerar flawless numera (åtminstone för mig).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

wow dom har fattat, det vart såhär steam började vart inte mycket sple dom hade strul med steam, dom fokuserade på fixa dessa cloud synkningen idag är den felfri nästan.

speciellt med tanke på hur många spel som finns butiken m.m

Finns tom en guide med port öppning m.m många klagar på steam även men det är själva verket deras eget fel att dom ej fixar sin rauter och öppnar upp den och låter steam jobba fritt och skicka information

Medlem

Om det inte ens går att lösa in cd-keys i Origin utan blir tvungen att kontakta supporten, skicka dem sin key så att de sedan lägger in spelet manuellt så är det något som är fundamentalt fel med "tjänsten". Denna bug har funnits i över ett år för vissa spel.

EA haren låååång väg att gå innan de ens är i närheten av steam.

Medlem

Mitt problem är inte origin i sig (även om jag håller med viss kritik) utan att det är en till klient som man uppmuntras ha att göra med - inget problem i sig, om det nu inte var så att EA inte är de enda på jorden med sådana här lösningar, och fler väntas i framtiden (b.net tex). Då har man inte så mycket tålamod med dålig design.

Steam är ju ändå mycket bättre nu än tidigare så det finns väl hopp.

Medlem

Steam vann detta race för nästan 10 år sedan.

EA borde kastreras så de inte kan yngla av sig mera ...
(Det samma gäller activision även om dom fortfarande är på steam. )

Medlem

Man kan absolut välja att inte tro på EA's början och deras vision att vilja bli bättre. Men jag väljer att se tiden an och hoppas att det blir bättre. Så tummen upp för min del.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Det här är ju typ som att en pestsmittad bagare säger att allt är okej nu för att ska han ska börja använda deo.

Avstängd
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Ronzem:

Origin &amp;gt; Steam

Steam är bara segt, hackigt och rörigt nu

What? Vad yrar du om? Fungerar flawless numera (åtminstone för mig).

Funkar flytande för mig med, syftar på steam nu. Aldrig har det strulat för mig, origin låter jag helst bli.
Men bara för att kunna spela bf3 till och från eller många av command & conquer spelen brorsan har så offrar jag mig att spela på dyng origin.

Medlem
Skrivet av Exim:

Steam vann detta race för nästan 10 år sedan.

EA borde kastreras så de inte kan yngla av sig mera ...
(Det samma gäller activision även om dom fortfarande är på steam. )

Så för att Steam "vann" för 10 år sedan enligt dig så ska det inte finnas en konkurrent enligt dig?

Det låter som en dålig ide och jag tror att konkurrens är bra för oss kunder.

Och för 10 år sedan var inte Steam heller någon höjdare mot vad de är i dag. å jag tänker absolut ge EA en chans att bli bättre på service och för spelare.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Exim:

Steam vann detta race för nästan 10 år sedan.

EA borde kastreras så de inte kan yngla av sig mera ...
(Det samma gäller activision även om dom fortfarande är på steam. )

Så för att Steam "vann" för 10 år sedan enligt dig så ska det inte finnas en konkurrent enligt dig?

Det låter som en dålig ide och jag tror att konkurrens är bra för oss kunder.

Och för 10 år sedan var inte Steam heller någon höjdare mot vad de är i dag. å jag tänker absolut ge EA en chans att bli bättre på service och för spelare.

Konkurrens är inte bra för kunden inom detta ämne. Kul att i slutändan ha 10 olika program man måste hålla reda på och starta upp för att komma åt sitt spel.... >.<

Medlem

EA förstörde Battlefield 3 när dom köpte upp Dice och börja ta betalt för servrar även på konsoller. Efter det var det mycket fusk, kickningar och svårt och hitta några bra servar att spela. Har dom gjort det en gång, kan dom mycket väl göra det igen.

Medlem

Finns ett bra sätt: Lägg ner det. Jag vill INTE vara låst till en DRM klient. Vad var det som inte fungerade med BFBC2 som gjorde att ni tvingar på en Origin med BF3? Snacka om att förstöra upplevelsen.

Medlem

Att säga "stäng ner" istället för att uppskatta att de ska fixa vad folk har problem med måste väl ändå inte kännas som den bästa lösningen? Ju fler konkurrenter STEAM har desto billigare kommer vi som konsumenter få spel i slutändan. Det är ju inte direkt någon hemlighet att STEAM inte har den bästa prissättningen.

Själv har jag aldrig haft några problem med Origin, och är kanske inte så intresserad av att de ska bygga in mer funktioner i klienten som inte ens har med själva spelet att göra. Att de alla vill ha en chat in-game kan jag förstå, men egentligen så vill ju man ju kunna prata med alla sina vänner oavsett klient, och det finns faktiskt lösningar för det med.

Men för mig, i slutändan så är alla dessa försäljningsplattformar bara just det för mig, en plattform där jag köper mina spel. Alla dessa funktioner som ligger runtikring är för mig inte nödvändiga.

Medlem

Angående diskussion mellan origin och steam så tycker jag steam är överlägset på alla sätt.
Sen väntar jag med att köpa nått från EA tills dom bevisar genom handlingar att dom har lyssnat på kritiken och släpper bättre produkter.
Du kan inte säga till folk att du förändrats, du måste visa det genom dina handlingar.

Medlem

Alltså jag hatar EA lika mycket som alla andra, men på senaste tiden känns det som dom faktiskt försöker.

Medlem

Väldigt troligt. EA och bra saker går inte hand i hand.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av luftman:

Alltså jag hatar EA lika mycket som alla andra, men på senaste tiden känns det som dom faktiskt försöker.

Försöker vadå? På senaste tiden har de släppt två menlösa DLC-paket till ett trasigt spel (Sim City) till rena jävla ockerpriser. Skulle inte tro det va?

Mera spel då tack.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

123
Skriv svar