You know that you have the perfect wife when...

Medlem
You know that you have the perfect wife when...

Det är snart en vecka sedan min födelsedag. Jag har ju inte offentliggjort min presentlista förut men tänkte göra detta nu. Efter att ha läst den får ni själva ta ställning till om detta ger fog för rubriken!

Grilltermometer x 2 (digital och analog) : Mkt bra att ha så man slipper gissningsleken vid grillen och ens gäster inte behöver dö den hemska Trikin-döden!

Per Morberg's Grill-kokbok : Inte bara fantastiskt vackra bilder i denna bok utan även en hel del grymma recept!

Presentkort på MC-Huset : Det blev ett par nya fina MC-skor av detta. Street-modell som ser ut som vilka vanliga sköna pjucks som helst men som är utrustade med stöd och skydd för vristen och godkända som skyddsutrustning.

Yxa : Vem behöver inte en yxa? 'Nuff said.

Detta var från frugan, sen har jag ju även fått lite annat från familjen och vänner.

Denna yxa har jag sneglat på länge och eftersom jag har både vedbod och kamin så kändes det helt rätt att faktiskt unna sig en sådan. Gränsfors Bruk har något magiskt över sig eftersom jag redan som 14-årig scout suktade efter deras yxor. Idag var det då dags att välja och därför åkte vi in till Naturkompaniet. De har många olika att välja på och det jag gick på var storlek. Stor nog att kunna klyva ved med, men inte för otymplig. Denna som heter "Lilla Skogsyxan" kändes helt rätt i handen både med en hand och med två.

Efter att ha provat den tills jag blev svettig nu när jag kom hem så kan jag bara instämma i att den är vass så det räcker och blir över, den är skön att hålla i. Man kan göra finlir med en hand och man kan på manligaste vis hugga vedträn till flisor med två händer. Helt enkelt en bra allround-yxa. Att Gränsfors sen lämnar 20 års garanti säger väl något om kvalitén. Jag ser lite extra fram mot hösten nu när jag har en god anledning att spendera tid i vedbon

#blogg

Medlem
You know that you have the perfect wife when...

Jag bor ju ett stenkast från Gränsfors
Riktigt bra och vackra yxor görs där.


signatur
Medlem

Själv har jag en Wetterling, helt underbar yxa.

Ingen dålig lista du hade heller för den delen.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Själv har jag en Wetterling, helt underbar yxa.

Ingen dålig lista du hade heller för den delen.

Inte provat deras faktiskt. Men har spenderat stora delar av lördagkvällen i vedbon Måste ju slita in den nya juvelen

Medlem

Vet inte exakt, men vad jag förstått är de väldigt jämförbara. Jag trodde t.om att din var en Wetterelings tills jag såg texten.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Vet inte exakt, men vad jag förstått är de väldigt jämförbara. Jag trodde t.om att din var en Wetterelings tills jag såg texten.

De har en bra hemsida, man blir ju sugen på ytterligare en

Skrivet av Stag:

Själv har jag en Wetterling, helt underbar yxa.

Ingen dålig lista du hade heller för den delen.

Själv har jag en Fender.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Haha, nu fick du till det.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Stag:

Själv har jag en Wetterling, helt underbar yxa.

Ingen dålig lista du hade heller för den delen.

Själv har jag en Fender.

Aw man, stole my line!

Riktigt fina grejer.

1
Skriv svar