Arnroths krönika - Bittra svallvågor från E3

Robot
Arnroths krönika - Bittra svallvågor från E3

Trots att två önskningar uppfylldes lämnade årets E3-mässa i Los Angeles en bitter eftersmak. Allt på grund av solkräm, slagsmål och dåliga beslut.

#mirrors-edge-2, #dice, #ea, #metal-gear-solid-5-4


Medlem
Arnroths krönika - Bittra svallvågor från E3

Bra skrivet, jag håller fullständigt med.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Såklart att du skulle haka upp dig på henne


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Jh
Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Såklart att du skulle haka upp dig på henne

Klart han gör det. Hon är ju helt malplacerad.


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Kanske kommer en patch eller dlc med kläder till Quiet. Iofs cynisk som jag är så tror jag att hon kommer bli ännu mer lättklädd.

Som kille har jag ju mina favoriter, men skulle de springa omkring i mankini eller thong's i ett spel skulle jag nog inte spela det heller särskilt länge.

Medlem

Hämtar popcornen för veckans hatföreställning har precis börjat.

Bra skriven krönika för övrigt.


signatur

IDKFA

Medlem

Mm. Jag håller med.
Det är skumt och alldeles för typiskt.. Faktiskt tråkigt. Bättre att dom slänger in en romans som slutar med en scen av samlag där den nakna huden syns!


signatur

Niet.

Medlem

Håller helt med faktiskt, synd att mirrors edge ska bli mer mainstream med fokus på action och troligtvis dlc, istället för att fixa det som var fel med första spelet ska det göras om och förstöras, tack EA!
Att lättklädda kvinnor som regel ska slängas in utan mening förstör känslan för spelet, vill man lira ett spel utan porr, men ett som visar hur fult krig är och som påverkar dig som spelare, så är det spec ops: the line som gäller. Övrig sexualiserad proamerikansk smörja klarar man sig bra utan

Medlem

Var exakt dom tankarna jag hade när jag satt och såg konferensen om dom två spelen.
Dock inte solskyddsfaktorn
Men däremot att "smyga" förbi på sidan av en häst när hästen väldigt klart och tydligt har en sadel utan att någon slänger en blick ditåt verkar lite skumt

Medlem

Förstår precis vad Thomas menar. Jag kommer ihåg när man fick springa runt helt naken som Raiden efter tortyrscenen i Metal Gear Solid 2. Det var helt omotiverat. Blev så otroligt kränkt över att Kojima objektifierade den manliga kroppen på det viset. Man kan ju undra vad han höll på med. Skiter Kojima totalt i Metal Gear Solids manliga fanbase?

Nu igen -_- läste fram tills ordet "porrig" eller liknande.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Jag tycker allt Kojima kläcker ur sig är kitsch; det ser fint ut, men polerar man kanterna ser man rosten under.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag gillar lättklädda damer, så för mig är det inget problem att sånna är med i spel.

Testpilot

Finns så mycket annat att Rage'a över på E3 men Arnroth lyckas hitta en nedtryckt kvinna .. igen!

Booth babes då? du missade ju dem!

Medlem

Hade varit trevligt att få ett kvinnligt perspektiv på det hela. Lite som ryssarna som skurkar i filmer, vi tror att de ska reagera men de bryr sig inte ett skit. Bra skrivet annars Thomas.


signatur

Vi såg hur du sparka, vi såg hur du sprang. Med tårar på kinden och hjärtat i brand.

Medlem

Kanske inte helt politiskt korrekt men jag blir inte fullkomligt rasande över en fiktiv kvinna med bar hud

Medlem
Skrivet av Thomas:

Förstår precis vad Thomas menar. Jag kommer ihåg när man fick springa runt helt naken som Raiden efter tortyrscenen i Metal Gear Solid 2. Det var helt omotiverat. Blev så otroligt kränkt över att Kojima objektifierade den manliga kroppen på det viset. Man kan ju undra vad han höll på med. Skiter Kojima totalt i Metal Gear Solids manliga fanbase?

Just det senariot du beskriver låter ju dock motiverat, storyn i spelet gör det motiverat liksom.
Men vad som inte är lika motiverat är att slänga in en bikinbrud i den miljön, i det senariot. Skulle lika gärna kunnat vara en kille, eller för all del en tjej i riktig , praktiskt militärutrustning.
Hoppas folk förstår skillnaden.
Bra krönika för övrigt! Ser fram emot nästa

Skrivet av Harakiri:

Finns så mycket annat att Rage'a över på E3 men Arnroth lyckas hitta en nedtryckt kvinna .. igen!

Booth babes då? du missade ju dem!

Sorry, var inte där i år så kan tyvärr inte rasa över den saken. Får återkomma efter Gamescom, dit jag nog ska lyckas ta mej. Där kan man ju å andra sidan nästan helt undvika de publika hallarna och hålla sig i pressdelen - och därmed helt slippa booth babe fenomenet. Just saying.

Skrivet av snickerboa:

Kanske inte helt politiskt korrekt men jag blir inte fullkomligt rasande över en fiktiv kvinna med bar hud

Fast jag är inte rasande över den bara huden; jag tycker bara hon är hur felplacerad som helst i MGS5 och jag fattar inte hur Kojima tänkt.

Medlem
Skribent

Quiet är jättesnygg och allt det där. Men jag hade exakt samma känslor efter att ha sett trailern. Alla är taktiskt klädda, men den enda bruden ska naturligtvis vara klädd för stranden. Det där kommer resultera i riktigt farliga brännskador och uttorkning.

Var samma sak i det där Resident Evil till 3DS. Tjejen hade våtdräkt som hon knäppt upp så det regnade ner i klyftan. Allt jag kunde tänka på var hur det skulle resultera i en svampinfektion.

Och ja, när Raiden sprang naken på en båt(?) var väl inte spelhistoriens bästa beslut.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Bra skrivet! Jag blir lika rasande, och inte bara på att detta förekommer i spel utan att det förekommer överallt. Det är så fruktansvärt transparent att det förstör all immersion-känsla spelet eller filmen har lyckats bygga upp. När man dessutom verkligen har ramlat dit för storyn och karaktärerna och får sån här skit i ansiktet blir blir man ju tokig. Jag blir så förbannad!

gnu
Medlem

detta är sveriges mest kränkta man

Skribent
Skrivet av Ronzem:

Jag gillar lättklädda damer, så för mig är det inget problem att sånna är med i spel.

Jag tror ingen har problem med lättklädda kvinnor i spel. Problemet är hur dom är med. Jag älskar dinosaurier, men hade en T-Rex gått berserk i Company of Heroes 2 hade känslan förstörts.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Thomas Arnroth:
Skrivet av snickerboa:

Kanske inte helt politiskt korrekt men jag blir inte fullkomligt rasande över en fiktiv kvinna med bar hud

Fast jag är inte rasande över den bara huden; jag tycker bara hon är hur felplacerad som helst i MGS5 och jag fattar inte hur Kojima tänkt.

Sa inte att jag inte höll med. Säger bara att jag inte ragear över det. Har aldrig fastnat för MGS serien heller så jag bryr mig inte så mycket. Men det hade ju med klädvalet och göra annars hade du väl inte reagerat eller? Att hon är tyst kan ju vara nåt försök att göra henne lite mer mystisk kanske. Men i den här kombon kan det kanske det blir tveksamt

Medlem

Suck, vad skönt det skulle vara att få läsa en krönika från dig utan att du ska gnälla över hur kvinnorna är klädda.

Visst, hon passar inte in jämfört med de andra, men det här börjar bli tjatigt. Vi vet redan vad du tycker om sånt här nu, hitta på något nytt att skriva om.

Medlem
Skrivet av Thomas Arnroth:
Skrivet av snickerboa:

Kanske inte helt politiskt korrekt men jag blir inte fullkomligt rasande över en fiktiv kvinna med bar hud

Fast jag är inte rasande över den bara huden; jag tycker bara hon är hur felplacerad som helst i MGS5 och jag fattar inte hur Kojima tänkt.

Vill man se "bar hud " får man åka till stranden på sommaren, inte en krigsskådeplats i Afghanistan.
Kojima har nog inte tänkt alls, eller tror han att det säljer mer om man visar lite "bar hud". Jag vet inte, känns fel hur som.

Medlem
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av Thomas Arnroth:
Skrivet av snickerboa:

Kanske inte helt politiskt korrekt men jag blir inte fullkomligt rasande över en fiktiv kvinna med bar hud

Fast jag är inte rasande över den bara huden; jag tycker bara hon är hur felplacerad som helst i MGS5 och jag fattar inte hur Kojima tänkt.

Vill man se "bar hud " får man åka till stranden på sommaren, inte en krigsskådeplats i Afghanistan.
Kojima har nog inte tänkt alls, eller tror han att det säljer mer om man visar lite "bar hud". Jag vet inte, känns fel hur som.

Ja men det kanske inte är värt att bli skogstokig över det. Bara dit jag ville komma. Hon är väldigt malplacerad jag vet

Avstängd

Förstår vad Arnroth menar, självklart kan man bli missnöjd över hur dom har för syn på kvinnor. Men man kan även se förbi det där och tänka mer på själva hur spelet är, det gör jag.

Far Cry 3 har en onödig scen, men men jag orkade inte bry mig utan jag tänkte mer att få spela klart spelet och se hur allt slutade.

Medlem

Fast om man tänker på tidigare titlar i serien, t.ex. MGS3 så har vi ju EVA som går runt som en slampa, är det utav en anledning?
Ja, Kojima är smart och utnyttjar det yttre utav kvinnan för att lura oss, att det är något vi vill åt, något som vill oss något gott. Men var det så? Nja.

Sedan så går väl varenda jävla kvinna i ett varmt land som detta i bikini, jag svettas och vill hellre ta av mig kläderna och hoppa i sjön när jag ser snake snarare. Men sen just i sammanhanget, så tror jag mycket väl att det kan ha med det jag skrev ovan.

Skriv svar