Vilken klass skall man välja?

Inaktiv
Vilken klass skall man välja?

Tjena alla Aoc'are!

Helt grön på detta lovande spel, skall precis till att skapa min första char.

Läst att man kan välja mellan Soldier, Rouge, Priest eller Mage samt ett antal underklasser.

Jag letar efter en klass med snygga armors, som kan skada rätt mycket, som fungerar i team och som inte är alltför tråkig att spela med.

Medlem

alla har snygg armor favoriten är väl guardian som kan ha plate armor.
Fulast enligt mig är nog cloth, men inte säker på hur pass den varierar så vettefan. All standardarmor är ful så det gäller att plocka på sig från dungeons eller kila till trejdern och plocka upp nått set. Kostar inte mycket.

Vad är kul att lira för dig? Gillar du att vara mage, var demonologist/necromancer. Gillar du att göra otrolig skada men samtidigt vara papperstunn så välj herald of xotli etc.. tempest of set är gör fet skada samtidigt som han healar, priest of mitra är lite mer defence bear shaman är healer och melee med hög burst damage.
bland roguesen har du assassin som gömmer sig och är tydligen ganska gimp just nu, ranger som kutar runt med båge som är bara lite gimp men kan one-shotta från avstånd och tracka folk på sin mini-map och barbaren som är råskada med lite mer hälsa än herald of xotli och använder inte spells.
bland soldiers haru conqeror som är den mest skadeinriktade soldiern dualwield, 2handare osv. Kan rezza mitt i fajter. Dark Templar har en massa life-leaching skills som är kul att leka med.. jag får hälsa tillbaks om jag lirar mot bara två mobs :\ är lite gimp också.
Sist har du guardian som är den definitiva tanken, tank så de ryser om det.

generellt sett så är magesen gimp utom herald. Assassin gimp, Tempest och priest of mitra är ubar och bear shaman har lite för mycket burst damage vilket leder till one shots.. altså lite ubar.
Barbarian har lite trasiga skillz men verkar reko, ranger ingen koll.
Conq och DT är i regel sämre för grupper än guardin, typ.. DT har det lite sämre ställt än conq som inte verkar ha mycket att klaga på.. men vet inte så mycket där heller.
Dude, melee har ett innovativt fajtingsystem magier har inte det. Välj det du vill köra bara.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

sno0zer: Fy fan hur du skriver.

Zikktheman: Låter som du borde vara Conq, Heavy armor, twohanded vapen lr duelwielda och med bra buffar.

EDIT: Själv spelar jag Guardian för att jag hade tänk vara renoldad tank som lvl 80. Tycker Heavy Armor och plate är skit snyggt, spelar Barbar också som också har skit snygg armor, åtminstone min gubbe nu. Riktigt mycket skada gör den också, skillnaden känns mellan Barbaren och Guardian.

Medlem

När jag spelade var all armor grå och tråkig. Det mesta såg dessutom likadant ut. Vad har ni hittat för grejer egentligen?

Välj en PoM eller ToS så är du i princip odödlig. Bra skada blandat med bra healing.

Gen
Medlem

Mycket whine just nu på forumen om Conqs att de har gimpats och inte kan tanka 5 mobs (samma lvl som charn) samtidigt längre.

Om det stämmer eller ej vet jag dock inte :>

Medlem

Kör barbarian....jävla grym i pvp..:D

1
Skriv svar