Valve fortsätter att retas

Medlem
Skrivet av Menige_Erik:

Valve so catchy!

Jajamensan!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

MEG
Medlem

Hmm Half-Life Va vad det för spel....hmm jo det var väl ett bra spel för sin tid, hade för mig att utvecklarna lovade en massa saker som de inte höll bla att släppa spelet i episoder. Ja de lever väl på fornstora dagar. Släpper sådan här skit info bara för de inte vill att folk ska glömma spelet.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Hmm Half-Life Va vad det för spel....hmm jo det var väl ett bra spel för sin tid, hade för mig att utvecklarna lovade en massa saker som de inte höll bla att släppa spelet i episoder. Ja de lever väl på fornstora dagar. Släpper sådan här skit info bara för de inte vill att folk ska glömma spelet.

Nu när jag tänker efter så har du helt rätt! Tur att du delar med dig av fakta som annars hade gått helt obemärkt förbi i detta hav av lögner som dessa blinda Valve-älskarna propagerar. Det är faktiskt inte särskilt respektingivande av folk att sprida osanningar som att Valve gjort ett spel som uppskattats av miljoner. Det är motbjudande att glorifiera en sådan bakåtsträvande uppföljare till Half Life som inte det minsta levde upp till förväntningarna. Grafikmotorn ska vi ju inte ens tala om då den knappt höll 1900-tals standard. Skulle bli förvånad om någon utvecklare ens tänkt tanken på att använda Source.motorn. Sen har dom mage att lova oss dyrt och heligt att fortsättningen av spelet ska släppas i episoder. Kan någon visa mig minst en eller två episoder av HL2!?

Medlem
Skrivet av Stag:

ifeelnothing, du pratar om lögner sen har du inte en aning om vad du pratar om. Intressant.

Du är medveten om att Episode 1 och 2 är släppt va? Episode 3 vet jag faktiskt inte om det är nedlagt till förmån för HL3, eller hur det nu blev.

Att säga att Source-motorn inte ens höll 1900-tals standard är ganska... Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Nämn en motor som kunde göra det Source gjorde vid samma eller nära inpå tidpunkt. Source var banbrytande för spelmotorer, och gav oss möjligheter som ingen annan motor då kunde ge.

Om spelet var bra eller inte är en åsiktsfråga, och kan knappast kallas för lögn om någon säger att de gillade det.

Edit: Om du var sarkastisk så gjorde du det mycket bra! Got me in that case.

HL2 är enligt min personliga åsikt ett mästerverk som överträffade alla mina förväntningar på hur bra en uppföljare kan vara. Sourcemotorn fick mig att inte tro mina ögon när den demonstrerades för första gången!

.

Medlem

Hah, underbar sarkasm. Mitt inlägg tycks dock ha försvunnit? Syns i din quote iallafall.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

MEG
Medlem
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av MEG:

Hmm Half-Life Va vad det för spel....hmm jo det var väl ett bra spel för sin tid, hade för mig att utvecklarna lovade en massa saker som de inte höll bla att släppa spelet i episoder. Ja de lever väl på fornstora dagar. Släpper sådan här skit info bara för de inte vill att folk ska glömma spelet.

Nu när jag tänker efter så har du helt rätt! Tur att du delar med dig av fakta som annars hade gått helt obemärkt förbi i detta hav av lögner som dessa blinda Valve-älskarna propagerar. Det är faktiskt inte särskilt respektingivande av folk att sprida osanningar som att Valve gjort ett spel som uppskattats av miljoner. Det är motbjudande att glorifiera en sådan bakåtsträvande uppföljare till Half Life som inte det minsta levde upp till förväntningarna. Grafikmotorn ska vi ju inte ens tala om då den knappt höll 1900-tals standard. Skulle bli förvånad om någon utvecklare ens tänkt tanken på att använda Source.motorn. Sen har dom mage att lova oss dyrt och heligt att fortsättningen av spelet ska släppas i episoder. Kan någon visa mig minst en eller två episoder av HL2!?

Det var min åsikt men att ha en sådan är väl felaktigt, alla måste väl tycka som du, hmm låter som att du är en politiker Idag finns det enligt min åsikt bättre spel än Half Life serien t ex Last of Us


signatur

Death is only the beginning

Medlem

MEG, din logik är ganska flawed. Ingen sa att alla måste tycka som någon specifik. Det som var poängen är att du sa saker som ju faktiskt inte stämde. Du sa till exempel att de inte höll sitt löfte att fortsätta serien i episoder, vilket de gjorde.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

dog irl

MEG
Medlem
Skrivet av Stag:

MEG, din logik är ganska flawed. Ingen sa att alla måste tycka som någon specifik. Det som var poängen är att du sa saker som ju faktiskt inte stämde. Du sa till exempel att de inte höll sitt löfte att fortsätta serien i episoder, vilket de gjorde.

Nej det skrev jag inte, läs igen. Jag skrev "HADE FÖR MIG att utvecklarna lovade en massa saker som de inte höll bla att släppa spelet i episoder."

Med det menas att jag inte var riktigt säker.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Så du totalsågar ett spel baserat på att du hade för dig att något hänt som du inte var säker på?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

MEG
Medlem
Skrivet av Stag:

Så du totalsågar ett spel baserat på att du hade för dig att något hänt som du inte var säker på?

Nej nu har du inte läst igen, skärpning, phuu dagens ungdomar Jag har INTE totalsåget deras spel som du skrev. Jag anser att deras tidigare spel var bra för sin tid men jag förstår inte hypen av alla skriverier om deras kommande HL3 som vi inte ens sett några konceptbilder ifrån (om jag nu inte har missat något) Att det sedan kommer information eller snarare rykten om spelet år efter år utan att någon konkret information kommer är skit. Det andra som jag hade för mig var bara en bonus...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

"Dagens ungdomar"? Du har ingen aning om hur gammal jag är, så placera mig inte gärna i ett fack.

Du kanske borde fundera på hur du uttrycker dig istället. På ett forum kan du inte klandra andra för att missförstå dig, utan det är ditt jobb att se till att andra förstår vad du menar, speciellt i skrift.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

MEG
Medlem
Skrivet av Stag:

"Dagens ungdomar"? Du har ingen aning om hur gammal jag är, så placera mig inte gärna i ett fack.

Du kanske borde fundera på hur du uttrycker dig istället. På ett forum kan du inte klandra andra för att missförstå dig, utan det är ditt jobb att se till att andra förstår vad du menar, speciellt i skrift.

Nej jag har inte en aning om hur gammal du är, men i mitt jobb stöter jag ofta på ungdomar som har svårt att läsa och förstå. De äldre har lättar för det. Därför gissade jag att du var ungdom. Om jag nu får ställa frågan (äh jag gör det ändå) Hur gammal är du då?

Hur kan man tolka "jo det var väl ett bra spel för sin tid" till att totalsågat deras spel? Som jag skrev i början att läsa och förstå kan tydligen vara svårt ibland


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Du antar alltså att jag har svårt att läsa och förstå? Nice. Jag var faktiskt inte den enda som tyckte att din post var dåligt formaterad i hur du skrev. Ska jag då anta att du har svårt för att göra dig förstådd?

Du gör inget jättejobb att att framstå som en bra förebild för ungdomar, vilket du kanske borde om du jobbar som ungdomar? Sluta påstå saker, läs din egen post och acceptera att alla inte tänker som du och därför kanske tycker att du uttrycker dig på ett dåligt sätt.

Sluta insinuera saker om mig nu och bemöt istället diskussionen som ämnet handlar om.

Okej, du totalsågade inte spelet, utan du ger Valve skit för saker de inte gjort.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

12
Skriv svar