Arnroths krönika - Bittra svallvågor från E3

Medlem

Så jävla bra krönika. Kunde inte sagt det bättre själv.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Funderade på en sak. Kanske heter hon Quiet för att hon är stum? Hon kanske blev stum utav tortyren?

Det känns ju lite omotiverat att de visar en scen där hon blir torterad men inget annat med de andra karaktärerna utöver introduktionen

Vi kan räkna kallt med att det kommer finnas en (säkert välskriven) historia bakom hennes namn, troligen som nån nämnt fick hon tungan utskuren, alternativt att hon inte sagt ett ord sedan någon hemsk händelse. (men när det behövs kommer hon säkert ha ett och annat att säga till snake vid något episkt ögonblick )

Detta är säkert en karaktär man kommer att känna oerhört med, det där magiska "sminket" som runnit med hennes tårar och sen försvinner talar ju också om något inte allt för glatt.

Men å andra sidan, finns det någon karaktär i dehär spelen som haft ett bra liv


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Känns som att denna tråden är i samma skick som jag lämnade den för 12 timmar sedan...

Gällande den tysta tjejens kläder så vet ju alla att: "Female Armor Sucks"

Medlem

Precis vad jag tänkte om Metal Gear Trailern. Bra skrivet!

Medlem

Ganska många här som verkar ha missat hela serien. Alla viktiga karaktärer i serien har haft ett speciellt utseende som sticker upp. Hade kvinnan i fråga haft normal stridsmundering hade hon bara varit en i mängden.
Bikini kanske inte är det rätta valet och något i stil med ett linne eller stridsväst hade varit mer passande.

Sedan all klagan på att Hideo gjort bort sig nu är också helt galet. Sedan Metal Gear solid har vi haft kvinnor i linnen och trosor som springer runt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ännu en artikel på "svengelska".
Förresten: Sex säljer.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Hon är inte "felplacerad" i MGS. Titta på föregående titlar där Kojima är generös med just kvinnokroppen. Titta på MGS 3 där Eva var tvungen att visa sin byst 24/7. MGS 4 där alla dem kvinnliga bossarna var som strippor. Och slutligen Peace Walker där man kunde ha en "date" med Paz (Hur gammal är hon egentligen!?) i ett bonus uppdrag där hon bara var i bikini.

Så nej detta är ingeting konstigt för att vara ett MGS spel titta bara på föregående titlar.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Ganska många här som verkar ha missat hela serien. Alla viktiga karaktärer i serien har haft ett speciellt utseende som sticker upp. Hade kvinnan i fråga haft normal stridsmundering hade hon bara varit en i mängden.
Bikini kanske inte är det rätta valet och något i stil med ett linne eller stridsväst hade varit mer passande.

Sedan all klagan på att Hideo gjort bort sig nu är också helt galet. Sedan Metal Gear solid har vi haft kvinnor i linnen och trosor som springer runt.
http://cdn3.whatculture.com/wp-content/uploads/2012/12/MGS.jp...

Ja men då så. Allt glömt, allt förlåtet. Han har varit sexistisk förr, så det gör inget. Eller vad menar du?

Medlem
Skrivet av djsteffo:
Skrivet av marcus8958:

Ganska många här som verkar ha missat hela serien. Alla viktiga karaktärer i serien har haft ett speciellt utseende som sticker upp. Hade kvinnan i fråga haft normal stridsmundering hade hon bara varit en i mängden.
Bikini kanske inte är det rätta valet och något i stil med ett linne eller stridsväst hade varit mer passande.

Sedan all klagan på att Hideo gjort bort sig nu är också helt galet. Sedan Metal Gear solid har vi haft kvinnor i linnen och trosor som springer runt.
http://cdn3.whatculture.com/wp-content/uploads/2012/12/MGS.jp...

Ja men då så. Allt glömt, allt förlåtet. Han har varit sexistisk förr, så det gör inget. Eller vad menar du?

Dom flesta människor kan se skillnad på fantasi/pixlar och verklighet, och just därför är det inget problem för oss visst det kan vara osmakligt i bland, men inte blir jag fördomsfull för det.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av djsteffo:
Skrivet av marcus8958:

Ganska många här som verkar ha missat hela serien. Alla viktiga karaktärer i serien har haft ett speciellt utseende som sticker upp. Hade kvinnan i fråga haft normal stridsmundering hade hon bara varit en i mängden.
Bikini kanske inte är det rätta valet och något i stil med ett linne eller stridsväst hade varit mer passande.

Sedan all klagan på att Hideo gjort bort sig nu är också helt galet. Sedan Metal Gear solid har vi haft kvinnor i linnen och trosor som springer runt.
http://cdn3.whatculture.com/wp-content/uploads/2012/12/MGS.jp...

Ja men då så. Allt glömt, allt förlåtet. Han har varit sexistisk förr, så det gör inget. Eller vad menar du?

Ett hett tips är att du läser allt först och då menar jag inte bara mitt inlägg som var riktat till alla som tyckte att Hideo hade tappat bollen när han la in en tjej med bikini och påpekade aldrig att han aldrig haft bollen i händerna över huvudtaget och alltid haft halvnakna tjejer i alla spel.

Och sexism har alltid varit ok genom alla tider. Om du vill ändra på det borde du som första steg eliminera fysiska skillnader i sporten genom att slå ihop kvinnorna och männen. Och när det är överstökat börja fokusera på den mentala delen.
Du kan inte bara fokusera på delar av problemet du måste börja från gruden och jobba dig uppåt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Bra skriven krönika. Själv så blir jag lite trött på Kojima, för han har ju visat att han ibland faktiskt kan porträttera kvinnor som är intressanta och som är badass men som inte behöver visa så mycket hud för det. Ta exempelvis The Boss i MGS3 eller Meryl i MGS4 (ja i MGS1 var hon ju mer ögongodis), båda är starka kvinnor i fulltäckande militärkläder (i MGS4 är ju Meryl t o m riktigt muskulös vilket jag knappt sett någon avbilda en kvinna som i ett spel alls). Men likadant som Kojima helt plötsligt kan svärta ner sina allvarliga och intressanta manus med en massa kiss- och bajshumor så svärtar han ju ner det bra han gjort gällande kvinnorporträtt när han lägger in en massa karaktärer som uppenbarligen bara är där för att vara snygga och ge killar något att titta på. Alla MGS-spel har ju i stort sett någon funktion där man kan få titta på eller fota de "snygga" kvinliga karakärerna.

Medlem

Får för övrigt se om man införskaffar MGS5 alls, tycker att det ska vara David Hayter som Snake.

Testpilot
Skrivet av Thomas Arnroth:
Skrivet av Harakiri:

Finns så mycket annat att Rage'a över på E3 men Arnroth lyckas hitta en nedtryckt kvinna .. igen!

Booth babes då? du missade ju dem!

Sorry, var inte där i år så kan tyvärr inte rasa över den saken. Får återkomma efter Gamescom, dit jag nog ska lyckas ta mej. Där kan man ju å andra sidan nästan helt undvika de publika hallarna och hålla sig i pressdelen - och därmed helt slippa booth babe fenomenet. Just saying.

Vet att kvinnorollen i spel numera är ett tacksamt ämne som journalist, enkelt att hitta exempel och få bra respons då alla reagerar.

Jag reagerar på att ämnet är uttjatat nu. Dags att göra bra krönikor igen , som förra veckans tex.

Medlem
Skrivet av Maria Myhr:
Skrivet av Legoknekt:

Hade varit trevligt att få ett kvinnligt perspektiv på det hela. Lite som ryssarna som skurkar i filmer, vi tror att de ska reagera men de bryr sig inte ett skit. Bra skrivet annars Thomas.

Bryr vi oss inte? Läser du över huvud taget det som skrivs av kvinnor om spel på nätet? Jag relaterar till kvinnliga figurer i spel oavsett om jag är intresserad av själva spelet eller inte, och en soldat iförd någon form av bh när hon ska ut i strid signalerar klart och tydligt "Hon har dessa kläder för att det ska se sexigt ut i första hand, funktionen struntar vi i" och det blir jag jävligt irriterad över.
Kränkt är jag inte, det är jag för vit och medelklass för, men irriterad. Jag tycker nämligen att spelutvecklare, som ofta skryter om innovativa lösningar, nytänkande etc, sällan lever upp till det när det gäller att skapa outfits till kvinnliga figurer.

Jupp. Jag har jättesvårt för att spela inte fastna på att hur kvinnor ser ut i spel. Det känns bara så overkligt på något vis. Om jag ska ut och segla och det är blåser massor och störtregnar så tar jag seglarställ, precis som killarna i båten. Inte en minimal bikini. Sticker man ut och åker skidor i massor av minusgrader så är det ställ och balaklava, inte en liten väst som knappt sträcker sig nedanför bysten med en halvöppen dragkedja. Jag har inte gjort lumpen men har tjejkompisar som gjort det. Dom hade fina M90 som alla andra. Varför ska man behöva se så felklädd ut som tjej. Vore en sak om det var kompani-Baywatch i matchande shorts. Men här är det bara tjejen.

Jag väljer bort sådana spel, delvis för att det finns ju som bekant bara ett visst antal timmar på dygnet och man hinner inte spela allt. Men kan jag välja mellan ett spel där tjejerna ser bra ut men har hela kläder på sig eller ett spel där tjejerna ser bra ut men helt missade uppdragsbeskrivningen, "Vaaa, ska vi ut i krig, trodde vi skulle till Mallis??" då skippar jag det.

Medlem
Skrivet av WarpGun:

Dom flesta människor kan se skillnad på fantasi/pixlar och verklighet, och just därför är det inget problem för oss visst det kan vara osmakligt i bland, men inte blir jag fördomsfull för det.

Jag är lite nyfiken på var du drar din egna gräns för sexism?

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Ett hett tips är att du läser allt först och då menar jag inte bara mitt inlägg som var riktat till alla som tyckte att Hideo hade tappat bollen när han la in en tjej med bikini och påpekade aldrig att han aldrig haft bollen i händerna över huvudtaget och alltid haft halvnakna tjejer i alla spel.

Och sexism har alltid varit ok genom alla tider. Om du vill ändra på det borde du som första steg eliminera fysiska skillnader i sporten genom att slå ihop kvinnorna och männen. Och när det är överstökat börja fokusera på den mentala delen.
Du kan inte bara fokusera på delar av problemet du måste börja från gruden och jobba dig uppåt.

Är du säker på att det var mig du skulle svara? För det här var nämligen jättesnurrigt.

Medlem
Skrivet av SilentKitty:

Jupp. Jag har jättesvårt för att spela inte fastna på att hur kvinnor ser ut i spel. Det känns bara så overkligt på något vis. Om jag ska ut och segla och det är blåser massor och störtregnar så tar jag seglarställ, precis som killarna i båten. Inte en minimal bikini. Sticker man ut och åker skidor i massor av minusgrader så är det ställ och balaklava, inte en liten väst som knappt sträcker sig nedanför bysten med en halvöppen dragkedja. Jag har inte gjort lumpen men har tjejkompisar som gjort det. Dom hade fina M90 som alla andra. Varför ska man behöva se så felklädd ut som tjej. Vore en sak om det var kompani-Baywatch i matchande shorts. Men här är det bara tjejen.

Det är inte bara tjejer som är overkligt klädda i spelen. I rätt många spel finns det mer eller mindre en skurk eller två som springer runt i gasmask konstant. Fråga dina vänner som gjort lumpen hur det är att springa med gasmask.

Och sedan den eviga frågan hur verkligt spelen ska vara. Finns ju en hel del science fiction i tidigare Metal Gear spelen och det är allt annat än verkligt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av djsteffo:
Skrivet av marcus8958:

Ett hett tips är att du läser allt först och då menar jag inte bara mitt inlägg som var riktat till alla som tyckte att Hideo hade tappat bollen när han la in en tjej med bikini och påpekade aldrig att han aldrig haft bollen i händerna över huvudtaget och alltid haft halvnakna tjejer i alla spel.

Och sexism har alltid varit ok genom alla tider. Om du vill ändra på det borde du som första steg eliminera fysiska skillnader i sporten genom att slå ihop kvinnorna och männen. Och när det är överstökat börja fokusera på den mentala delen.
Du kan inte bara fokusera på delar av problemet du måste börja från gruden och jobba dig uppåt.

Är du säker på att det var mig du skulle svara? För det här var nämligen jättesnurrigt.

Är du säker på att det var mig du skulle svara? För du citerade mig men verkade inte ha en aning om vad du själv skriver om.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Maria Myhr:
Skrivet av Legoknekt:

Hade varit trevligt att få ett kvinnligt perspektiv på det hela. Lite som ryssarna som skurkar i filmer, vi tror att de ska reagera men de bryr sig inte ett skit. Bra skrivet annars Thomas.

Bryr vi oss inte? Läser du över huvud taget det som skrivs av kvinnor om spel på nätet? Jag relaterar till kvinnliga figurer i spel oavsett om jag är intresserad av själva spelet eller inte, och en soldat iförd någon form av bh när hon ska ut i strid signalerar klart och tydligt "Hon har dessa kläder för att det ska se sexigt ut i första hand, funktionen struntar vi i" och det blir jag jävligt irriterad över.
Kränkt är jag inte, det är jag för vit och medelklass för, men irriterad. Jag tycker nämligen att spelutvecklare, som ofta skryter om innovativa lösningar, nytänkande etc, sällan lever upp till det när det gäller att skapa outfits till kvinnliga figurer.

Du missförstår mig, jag vill att fler kvinnor ska yttra sig om det! Liknelsen med ryssarna var kanske klumpig, då jag snarare menade att vi män inte har slutsägelsen i det hela.


signatur

Vi såg hur du sparka, vi såg hur du sprang. Med tårar på kinden och hjärtat i brand.

Medlem
Skrivet av Cordayne:

Varför är Vamp's nakenh

Skrivet av Ender:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Neatherblade:

Såklart att du skulle haka upp dig på henne

Så klart att någon skulle haka upp sig på att han skrev det han skrev, och att det dessutom ska gillas av "den gamla vanliga " skaran.

Tack för ännu en välskriven artikel Thomas, jäkligt glädjande att se en speljournalist som vågar sätta ner foten mot dumheterna. Fungerar på samma sätt med spel som film, det är de omotiverade brösten och sketna one-liners som avgör ifall det är en solkar B-film eller inte.

men manlig nakenhet har du inga problem med i film/spel?

Jodå, hade "Quiet" varit en snubbe som hämtad från Chippendale med samma kläder som i filmklippet ovan hade jag tyckt att det var precis lika malplacerat.

Vad gör Vamp's nakenhet i MGS2 mindre malplacerad?

Ingen aning, har inte spelat MGS2

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag gillar när kvinnor i fiktion är starka ja, som t ex Ripley och Vasquez i Aliens, men jag har inget emot när brudar ser porriga ut, jag försöker se humorn i det hela. Ta filmen Bitch Slap t ex, jag satt och skrattade högljutt till hur extremt överdrivet porrig den är och hur mycket dom försöker sälja på sex.

Problemet är väl i så fall att det inte är ett undantag (komiskt eller inte) utan snarare en regel med kvinnor i spel/film som endast verkar fylla funktionen av "sexuell marknadsföring". Vet faktiskt inte vad som får mig att skämmas över mitt kön mest; att sexismen är så utbredd eller att så många killar/män är så otroligt villiga att utnyttjas i marknadsförings syfte att dom försvarar företagens knep till sista blodsdroppen.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Och sedan den eviga frågan hur verkligt spelen ska vara. Finns ju en hel del science fiction i tidigare Metal Gear spelen och det är allt annat än verkligt.

Vill bara poängtera att det är en ganska stor skillnad mellan fiction och sexism.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:

Och sedan den eviga frågan hur verkligt spelen ska vara. Finns ju en hel del science fiction i tidigare Metal Gear spelen och det är allt annat än verkligt.

Vill bara poängtera att det är en ganska stor skillnad mellan fiction och sexism.

Vill bara poängtera att inlägget handlade om hur verkligt spelet är i relation till vilka kläder dom använder. Har alltså inget med sexism att göra.

Så läs inläggen först innan du poängterar något, för annars blir det bara helt fel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av djsteffo:
Skrivet av marcus8958:

Ett hett tips är att du läser allt först och då menar jag inte bara mitt inlägg som var riktat till alla som tyckte att Hideo hade tappat bollen när han la in en tjej med bikini och påpekade aldrig att han aldrig haft bollen i händerna över huvudtaget och alltid haft halvnakna tjejer i alla spel.

Och sexism har alltid varit ok genom alla tider. Om du vill ändra på det borde du som första steg eliminera fysiska skillnader i sporten genom att slå ihop kvinnorna och männen. Och när det är överstökat börja fokusera på den mentala delen.
Du kan inte bara fokusera på delar av problemet du måste börja från gruden och jobba dig uppåt.

Är du säker på att det var mig du skulle svara? För det här var nämligen jättesnurrigt.

Är du säker på att det var mig du skulle svara? För du citerade mig men verkade inte ha en aning om vad du själv skriver om.

Fast va!? Jag skrev ju bara en kort fråga och försökte förklara att jag inte förstod ditt resonemang. Det kanske är så att jag har missuppfattat dig helt och att jag varit otydlig på kuppen.

Så här förstod jag ditt första inlägg:

Om kvinnan ifråga skulle bära stridsmundering skulle hon inte stå ut mot övriga viktiga figurer i spelet och en kanske skulle missta henne för en vanlig krypskytt. <- något dåligt

Förslagsvis kan stridsmunderingen istället bestå av ett linne (visste inte att jag var klädd för strid när jag hämtar tidningen på söndagsmorgonen, vill inbilla mig att jag är det när jag har på mig mitt grönfärgade men jag lurar nog inte ens grannens katt. Wow! lång parentes) eller en stridsväst <- något bra

Hideo har inte gjort fel i det här fallet, för även i dom tidigare spelen har det funnits kvinnor i bara nattskjortan<- något bra...?

Logiken: Bikinibrud är ok om hon tar på sig ett linne, för linnen har funnits i tidigare spel så då blir all kritik mot Hideo ogiltig. Därmed är det ok med bikinibrud för det är gött, eller nåt.

Rätta mig gärna om det är något jag missförstått.

Tacohej!

Medlem
Skrivet av djsteffo:

Hideo har inte gjort fel i det här fallet, för även i dom tidigare spelen har det funnits kvinnor i bara nattskjortan&lt;- något bra...?

Logiken: Bikinibrud är ok om hon tar på sig ett linne, för linnen har funnits i tidigare spel så då blir all kritik mot Hideo ogiltig. Därmed är det ok med bikinibrud för det är gött, eller nåt.

Rätta mig gärna om det är något jag missförstått.

Tacohej!

Den delen missuppfattar du allt.

Det jag menade var att Arnroth och många andra som kommenterade här i tråden tappade förtroendet för Hideo för att han la in en halvnaken tjej när ALLA som följt seriens utveckling borde ha förväntat sig just den här typen av karaktär i spelet.

Men det verkar mest som om Arnroth och många andra egentligen inte avskyr den här typen av kvinnliga karaktärer utan mest hoppat på feministvagnen senaste åren för att skapa omtalade rubriker.

För mig drar det ner förtroendet för Kojima & co rejält. <-- Arnroths kommentar. När han egentligen borde ha skrivit "Förväntade mig inget annat av Kojima & co".


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Du har rätt såklart Thomas. Denna typ av hollywoodism (mer våld i Mirrors Edge, Mer sex i MGS) kan vara trist att se men man kan ju alltid köpa de spel som man tycker gör saker rätt istället, man får leta guldkorn istället. Och vi vet ju att de påkostade titlarna ska sälja stort och därmed oftare inkluderar sånt som den stora massan ska svälja. Så lite förvarnad är man ju alltid.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:

Och sedan den eviga frågan hur verkligt spelen ska vara. Finns ju en hel del science fiction i tidigare Metal Gear spelen och det är allt annat än verkligt.

Vill bara poängtera att det är en ganska stor skillnad mellan fiction och sexism.

Vill bara poängtera att inlägget handlade om hur verkligt spelet är i relation till vilka kläder dom använder. Har alltså inget med sexism att göra.

Så läs inläggen först innan du poängterar något, för annars blir det bara helt fel.

Lite osäker på vilket inlägg du menar. Jag syftade enbart på det av dig jag citerade. Även om jag läst ett gäng av dina inlägg bakåt så känns det som att det finns så mycket som är orealistiskt att en omotiverat halvnaken tjej i det här fallet inte är sexistiskt alls. Försökte med en kort kommentar påpeka att det är en skillnad mellan sexism och fiktion. Att MGS-serien har "overkliga" inslag i sig har knappast med hennes klädval att göra.

Personligen så kan jag köpa det mesta av fiction i spel/film så länge karaktärerna är trovärdiga och handlingen bygger på någon slags realism. Filmer/Spel där karaktärer envisas med att prata med kameran, blotta sig i trailers eller på omslag eller som inte kan förklara sin skruvade handling alls, utan lämnar de detaljerna åt publiken (sa någon Lost?) är oftast något som borde dött ut under 80-talet där dom fortfarande kom undan med det.

Nu kanske det inte var så du tänkte, men jag uppfattade det som att du inte drog dig för att skylla Quiets nakenheten på all övrig "fiktion" i spelet.

Fastnade för en annan kommentar du skrev i en tidigare post; "Och sexism har alltid varit ok i alla tider". Tror att det finns gott om muslimer/islamister som säger samma sak om Burkor/Niqab och annan "traditionell" klädsel....Det har "alltid" varit ok., så här har vi alltid gjort osv.

PS. Vill bara poängtera att jag inte försöker trampa någon känslig tå med det sista jag sa (är ju ett något laddat ämne, och helt irrelevant i samanhanget). Jag är personligen för rätten att själv välja hur man vill klä sig och ogillar därför de inom alla religioner, oavsett vilka, som tvingar sin tro och levnadssätt på oliktänkande och förstår att alla inom en religion inte tänker likadant.

Medlem
Skrivet av Ender:

Lite osäker på vilket inlägg du menar. Jag syftade enbart på det av dig jag citerade.

Du citerade den del av ett inlägg som var svar på realism i spel. Då var ämnet om klädsel och hur realistiskt det är med val av klädsel i spel.
Som bra exempel drog jag upp att det är vanligt med karaktärer som springer runt med gasmask konstant, vilket i sin tur är orealistiskt för det är inte många minuter du springer innan du blir illamående.
Därför är det kanske inte alltid bäst att välja den realistiska vägen när man designar kläder i spel.

Därför vill jag poängtera att det är stor skillnad mellan sexism och gasmasker

Skrivet av Ender:

Fastnade för en annan kommentar du skrev i en tidigare post; "Och sexism har alltid varit ok i alla tider". Tror att det finns gott om muslimer/islamister som säger samma sak om Burkor/Niqab och annan "traditionell" klädsel....Det har "alltid" varit ok., så här har vi alltid gjort osv.

Samma är det med sport. Kvinnor tävlar inte tillsammans med männen av anledningen att kvinnor är det "svagare" könet. När man kommit över det tankesättet och slår ihop sporterna kan man sedan börja jobba på ändra den mentala skillnaden mellan könen.

Men du kanske tycker sexism är ok i sport för att det alltid varit så...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Samma är det med sport. Kvinnor tävlar inte tillsammans med männen av anledningen att kvinnor är det "svagare" könet. När man kommit över det tankesättet och slår ihop sporterna kan man sedan börja jobba på ändra den mentala skillnaden mellan könen.

Men du kanske tycker sexism är ok i sport för att det alltid varit så...

Men uppdelningen av kön i sport handlar ju om att kvinnan biologiskt sett inte har samma fysiska kapacitet som mannen, och därför inte kan tävla på samma villkor. Vore det bra att slå ihop t.ex. herr- och damfriidrott? Männen kommer att vinna över kvinnan i så gott som alla fall, på grund av naturens begränsningar, och så har det alltid varit. Däremot kunde du istället lobba för att höja intresset för damidrott, ett ypperligt exempel är hur damfotbolls-EM på hemmaplan har planerats.

Medlem
Skrivet av mirger:
Skrivet av marcus8958:

Samma är det med sport. Kvinnor tävlar inte tillsammans med männen av anledningen att kvinnor är det "svagare" könet. När man kommit över det tankesättet och slår ihop sporterna kan man sedan börja jobba på ändra den mentala skillnaden mellan könen.

Men du kanske tycker sexism är ok i sport för att det alltid varit så...

Men uppdelningen av kön i sport handlar ju om att kvinnan biologiskt sett inte har samma fysiska kapacitet som mannen,

Skulle vi våga säga att mannen inte bara är fysiskt annorlunda kvinnan utan också mentalt annorlunda?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skriv svar