Killzone: Shadow Fall

Robot
Killzone: Shadow Fall

Next-generation. Ett vansinnigt överanvänt ord men som fortfarande skvallrar om löften om något storartat. Gör årets nya konsoler samma sjumilakliv som när ordet invigdes för åtta år sedan?

#microsoft, #sony, #killzone-shadow-fall, #crysis-3, #guerilla


Medlem
Killzone: Shadow Fall

Hm. Jag kan förstå att de första spelen i en ny generation mest går på just de typer av förbättringar som skrivits om men jag är mer orolig för att Killzone-känslan har försvunnit. Hur upplevde du detta?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Tror inte något av de gamla IP:n kommer bjuda på "next gen-känsla", då de går i gamla spår. För att utmana gamla konventioner krävs det nog ett nytt IP, som inte begränsas av sitt förflutna.

God of War ska dock bli spännande att se, är nästan lite nervös över hur detaljerat och realistiskt våldet kommer vara.

Skägg.
10 Chambers

Jag är ingen Killzone-expert, som hastigast testat de tidigare spelen, men mitt intryck var att det var mindre "gritty". Någon Guerulla-killen menade var varierande.


signatur
Medlem
Skrivet av Hondulu:

Tror inte något av de gamla IP:n kommer bjuda på "next gen-känsla", då de går i gamla spår. För att utmana gamla konventioner krävs det nog ett nytt IP, som inte begränsas av sitt förflutna.

God of War ska dock bli spännande att se, är nästan lite nervös över hur detaljerat och realistiskt våldet kommer vara.

blir våldet väldigt grafiskt behöver du ändå bara oroa dig om du bor i tyskland eller australien xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Hondulu:

Tror inte något av de gamla IP:n kommer bjuda på "next gen-känsla", då de går i gamla spår. För att utmana gamla konventioner krävs det nog ett nytt IP, som inte begränsas av sitt förflutna.

God of War ska dock bli spännande att se, är nästan lite nervös över hur detaljerat och realistiskt våldet kommer vara.

Nog var GoW3 våldsamt men det kändes aldrig verkligt bara otroligt roligt och destruktivt.

Även om PS4 kommer ha bättre prestanda så tror jag inte det kommer bli mer verkligt. Bara mer effektfullt och se bättre ut, men kommer fortfarande vara lika overkligt och roligt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Hondulu:

Tror inte något av de gamla IP:n kommer bjuda på "next gen-känsla", då de går i gamla spår. För att utmana gamla konventioner krävs det nog ett nytt IP, som inte begränsas av sitt förflutna.

God of War ska dock bli spännande att se, är nästan lite nervös över hur detaljerat och realistiskt våldet kommer vara.

blir våldet väldigt grafiskt behöver du ändå bara oroa dig om du bor i tyskland eller australien xD

Haha! Ja, det är sant.

Tänkte faktiskt mest på mig själv, jag var nästan lite för kräsmagad för scenen där Kratos sliter huvudet av Helios i GoW 3

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Hondulu:

Tror inte något av de gamla IP:n kommer bjuda på "next gen-känsla", då de går i gamla spår. För att utmana gamla konventioner krävs det nog ett nytt IP, som inte begränsas av sitt förflutna.

God of War ska dock bli spännande att se, är nästan lite nervös över hur detaljerat och realistiskt våldet kommer vara.

Nog var GoW3 våldsamt men det kändes aldrig verkligt bara otroligt roligt och destruktivt.

Även om PS4 kommer ha bättre prestanda så tror jag inte det kommer bli mer verkligt. Bara mer effektfullt och se bättre ut, men kommer fortfarande vara lika overkligt och roligt.

Absolut. Med realistiskt menade jag mest att de kommer kunna göra väldigt detaljerade animationer när man t.ex. sliter folk itu, sprättar upp magen på varelser eller drar ut ögat ur skallen på Cykloper
Detaljrikedomen kommer nog vara hög!

Medlem

Hade riktigt kul i Killzone 3, hoppas Shadow Fall lyckas lika bra. trean hade grymt multiplayer och ljud.

Medlem

Jag tycker att det låter som att allt är i sin ordning. Det är ju av ganska självklara skäl inte möjligt att uppleva de hopp man upplevde från t.ex. PS1 till PS2 idag.

Medlem

Det låter kul att kunna använda trackpaden till diverse "actions" i spelet.

Medlem

Lite off-topic, men något jag tänkt på ett bra tag nu är att nästan varenda spel ska ha anamorfiska linsöverstrålningar, så till den grad att det blir distraherande. Visst, det är snyggt, men det börjar kännas som en fluga som snart borde smällas...

On-topic: Känns som att kampanjen kommer vara väldigt "Hollywood", till och med lite "CoD-ig", vilket å andra sidan inte behöver vara fel. Man får se, helt enkelt.

Medlem

Den nya generationen handlar inte så mycket om att skapa en finare yta en motsvarande generation (även om det givetvis kommer gå framåt även på den fronten), utan mer om att skapa trovärdiga världar. Den nya hårdvaran kommer ge kraft till spelutvecklarna att göra mer trovärdiga karaktärsbeteenden, livligare och mer dynamiska världar, större interaktivitet i världarna osv.

Att bara spela en launch title (vi vet ju alla hur representativa dom brukar vara för en konsol - NOT), för att sedan börja dra slutsatser om föregående och nästkommande generation tycker jag är väl simpelt. Jag vill minnas att ingen av varken Xbox 360s eller PS3ans release titlar var några "sjumilakliv" direkt.

Medlem

Håller med föregående talare. Det var ju inga sjumilakliv från t ex Xboxen till 360n i början. Forza2 var inte direkt mycket snyggare än 1an.. Perfect Dark var väl inget ögongodis heller jämfört med hur t ex. Half Life2 och FarCry såg ut på Xboxen. Tycker det vi sett såhär långt ändå är en märkbar uppgradering. Sen krävs det ju mer och mer kraft för att göra märkbara skillnader när grafiken redan är hyffsat bra


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Inaktiv
Skrivet av floke:

Håller med föregående talare. Det var ju inga sjumilakliv från t ex Xboxen till 360n i början. Forza2 var inte direkt mycket snyggare än 1an.. Perfect Dark var väl inget ögongodis heller jämfört med hur t ex. Half Life2 och FarCry såg ut på Xboxen. Tycker det vi sett såhär långt ändå är en märkbar uppgradering. Sen krävs det ju mer och mer kraft för att göra märkbara skillnader när grafiken redan är hyffsat bra

Så, med andra ord innebär det här att konsolerna kommer kunna hålla jämna steg med PC under flera år till då utvecklarna lär sig utnyttja konsolernas potential samtidigt som PCn blir kontinuerligt kraftfullare.

Inte för att penismätartävlandet lär minska för den sakens skull...

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av floke:

Håller med föregående talare. Det var ju inga sjumilakliv från t ex Xboxen till 360n i början. Forza2 var inte direkt mycket snyggare än 1an.. Perfect Dark var väl inget ögongodis heller jämfört med hur t ex. Half Life2 och FarCry såg ut på Xboxen. Tycker det vi sett såhär långt ändå är en märkbar uppgradering. Sen krävs det ju mer och mer kraft för att göra märkbara skillnader när grafiken redan är hyffsat bra

Så, med andra ord innebär det här att konsolerna kommer kunna hålla jämna steg med PC under flera år till då utvecklarna lär sig utnyttja konsolernas potential samtidigt som PCn blir kontinuerligt kraftfullare.

Inte för att penismätartävlandet lär minska för den sakens skull...

Mmm PC Gamer Master Race kommer inte sluta tjata om att "PC är mycket kraftfullare!!11". Och jag kommer inte sluta referera till undersökningar som Steam Hardware Survey som visar att dom flesta sitter på underpresterande laptops.

1
Skriv svar