Svenskt strategispel på Kickstarter

Robot
Svenskt strategispel på Kickstarter

Gävle-utvecklaren NRD Studios blandar strategi med tredjepersonsaction.

#nrd-studios, #champions-of-demah


Inaktiv
Svenskt strategispel på Kickstarter

Blev en nolla för mycket där Calle

Spelet ser rätt häftigt ut, kul med flera svenska spel!

Medlem

Snyggt! Är det inte hyggligt likt Battlefield som också blandar FPS med commander mode?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bassepojken:

Blev en nolla för mycket där Calle

Spelet ser rätt häftigt ut, kul med flera svenska spel!

Den extra nollan var min, för att jag skrev nyheten. Bra arvode!


signatur
Medlem

Kan nog bli kul. Det bästa exemplet på denna spelgenre hittills är ju annars Natural Selection 1/2.

Fast i detta spel verkar det finnas "NPCer" med. Eller är det t o m så att man alltid slåss mot AI? Oklart hur multiplayer fungerar...

Medlem
Skrivet av telison:

Kan nog bli kul. Det bästa exemplet på denna spelgenre hittills är ju annars Natural Selection 1/2.

Fast i detta spel verkar det finnas "NPCer" med. Eller är det t o m så att man alltid slåss mot AI? Oklart hur multiplayer fungerar...

NS är otroligt roligt!

Dock är det trevligt med icke scifi tema. Jag hoppas på detta spel, hoppas också dem kan fixa till miljöerna så att det inte ser så trist ut, som det gör i de flesta fallen.

Kanske inte det gör i detta spel, men man får ju hoppas på lite berg och vatten fall, djupa mörka skogar och sådant!

Medlem

Jag förstod inte videon. Är det online? Annars känns det bara som ett nytt spellforce...

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Jag förstod inte videon. Är det online? Annars känns det bara som ett nytt spellforce...

Japp det är multiplayer, vet inget om något singleplayer. Sen att det skulle vara likt Spellforce håller jag inte med om, bara för att SF är ett RTS/3rd Person. Jag menar, CoD är ett fps precis som om det skulle vara likadant som Metro, båda är ju fps.

Medlem

gillar iden, finns ju spelet som Heroes of newerth(hon) byggt hon på ju dom det är i den generen en commander andra springer runt tar över resurser dödar npcs som täcker resurser.

slutligen ta över mitten som ger dig tillgång till 2 starka gubbar du kan spela.

Gillar idén, dock en sak jag avskydde grafiken, ja det är alpha och hoppas det pimpas upp men jag avskyr grafiken, den är snarlik mortal online grafiken den är så tråkigt, och stel.

Som sagt kan ju se helt annorlunda ut och håller tummarna för dom

jag hoppas även världarna är större än det ser ut så det är taktiskt i ta över och bygga och inte man spawnar så nära varandra

Medlem
Skrivet av FuzioN:

gillar iden, finns ju spelet som Heroes of newerth(hon) byggt hon på ju dom det är i den generen en commander andra springer runt tar över resurser dödar npcs som täcker resurser.

Savage: Battle for Newerth & Savage 2: A Tortured Soul

Medlem
Skrivet av Digu21:
Skrivet av BeeJac:

Jag förstod inte videon. Är det online? Annars känns det bara som ett nytt spellforce...

Japp det är multiplayer, vet inget om något singleplayer. Sen att det skulle vara likt Spellforce håller jag inte med om, bara för att SF är ett RTS/3rd Person. Jag menar, CoD är ett fps precis som om det skulle vara likadant som Metro, båda är ju fps.

Det jag syftade på var att han i videon säger att "ingenting liknande har gjorts tidigare". Om man ska dra det så långt så är väl alla spel "unika"... Alla företag, vare sig spelstudios eller finansaktörer påstår att dem är just "unika", men tittar du närmre hittar du fler gemensamma koefficienter än vad som skulle betraktas som "unikt".

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Digu21:
Skrivet av BeeJac:

Jag förstod inte videon. Är det online? Annars känns det bara som ett nytt spellforce...

Japp det är multiplayer, vet inget om något singleplayer. Sen att det skulle vara likt Spellforce håller jag inte med om, bara för att SF är ett RTS/3rd Person. Jag menar, CoD är ett fps precis som om det skulle vara likadant som Metro, båda är ju fps.

Det jag syftade på var att han i videon säger att "ingenting liknande har gjorts tidigare". Om man ska dra det så långt så är väl alla spel "unika"... Alla företag, vare sig spelstudios eller finansaktörer påstår att dem är just "unika", men tittar du närmre hittar du fler gemensamma koefficienter än vad som skulle betraktas som "unikt".

Jaja, såklart. Det håller jag med om!

r1k
Medlem
Medlem

Nja.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Nja såg inte vidare intressant ut tyvärr. Finns nog bättre spel att bidra till. Sen 100k £ är rätt mycket för ett par no namers att hoppas på.

Medlem

Kommer aldrig gå vägen via KS. Synd

Medlem

Blev inte alls sugen. Gameplay-sekvenserna kändes laggiga och stela, för att inte tala om den krystade presentationen: "Hej allihopa, jag heter Sven Svensson och är Lead Svensson på det här projektet. Jag gillar det här projektet. Jag är glad. Å så glad. Snälla, pengar. Så jag blir glad."

Medlem

VD har inte riktigt samma innebörd på engelska som det har på svenska...


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Skrivet av Xzander:

Blev inte alls sugen. Gameplay-sekvenserna kändes laggiga och stela, för att inte tala om den krystade presentationen: "Hej allihopa, jag heter Sven Svensson och är Lead Svensson på det här projektet. Jag gillar det här projektet. Jag är glad. Å så glad. Snälla, pengar. Så jag blir glad."

Haha! Du gjorde min dag!

1
Skriv svar