jaha, är det nått att ha då?

Medlem
jaha, är det nått att ha då?

Nu verkar det som att en hel del har spelat det så min fråga är om det är något att ha? Det verkar som om en hel del har klagat på att det finns alldeles för många buggar och att det blir tråkigt på senare levlar. Så ska man vänta med att köpa det ,köpa det nu eller helt enkelt skita i det??

Medlem

Köp det nu tycker jag, det är lite buggigt men jag har inte stött på nån riktigt störande bugg, bara små bugger t.ex att man fastnar ganska ofta i marken om man bergsklättrar. Själv är jag level 50 så har inte kommit så jätte långt än men hittils är det kul, mycket quest osv. Jag kör Conqueror kan rekommendera den klassen om du vill ha heavy armor och bra vapen.

Medlem

Tycker att du ska vänta ett tag. Har en lvl 80 och det finns inte mycket att göra. Sen så är det väldigt lite quest 65+. Så där får man grinda mer eller mindre till 80.

Men det ska komma en ny zone i höst för 50+ med många nya quests.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Skulle vänta typ 2-3 månader med att köpa om jag vore du. Låta spelet växa lite i största allmänhet...

Medlem

Vänta är mitt råd. Det är för mycket buggar än så länge.
1.Trader fungerar inte 100%
2.Saknar quests från lvl65+
3.Buggar med minimappen så den blir grå
4.bugg som gör att laddning till mellan zoner stannar
5. FPS problem med olika zoner
6. Economin i spelet är helt körd i botten och det är redan för mycket spam från guld försäljare.
7. Feats fungerar inte som dom ska för vissa klasser.
Skulle kunna hålla på ett bra tag med at lista grejor här men orkar inte.

Så vänta ett par månader så dom hinner fixa saker är mitt råd, har själv avslutat mitt konto och kommer inte ta upp spelandet förens ett par månader igen.

Medlem

Jag tycker att du väntar med det. Det är för mycket buggar som det är nu. Det är ej kul att betala för att vara beta testare
Jag vilar med mitt konto nu

Medlem

Tänkte just föreslå att du försöker testa det hos en kompis men så kom jag på att du bara kommer bli lurad av de första intrycken du kommer få. Level 1-20... men ifall du gillar det så gameon!

AoC är bra... men det kunde vara mycket bättre.

Medlem

AoC hade varit kalas om det hade varit som lvl 1-20 genom hela spelet

Medlem

Nu har jag börjat spela wow igen så jag kommer åtminstone vänta minst 2 månader innan jag köper det

Medlem

Håller med de flesta, om du inte har höga förväntningar kan du börja lira nu men vänta lite om du tvekar.

Personligen tycker jag det är riktigt skoj redan nu.
Vissa buggar är riktigt dryga, som gray map of death.
Men förutom den så är det inget man direkt känner av. Förutom FPS dropsen då rå

Medlem

Spelet börjar efter 40 när man kommer till Field of the Dead och sedan E... Mountains.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Vänta ej, njut av spelet. Fungerar fint....små löjliga buggar som man inte ens behöver nämna, löjligt att klaga.

Inaktiv

Spelet är bra, det finns buggar. Små buggar som ej stör särskilt mycket. Det enda riktigt negativa jag kan komma på är klient krashar och performacebuggar.

Medlem
Skrivet av Satan:

AoC hade varit kalas om det hade varit som lvl 1-20 genom hela spelet

hade blivit för tok linjärt imo om de vore så.
men ett bra, lära sig spelet fas.

Medlem

den gråa mapen är ju bara ett symptom för ett större problem, nämligen memory leaksen, skiten läcker som ett såll. Så fort jag försöker ha mitt spel någorlunda snyggt så blir det en dödsspiral. Skiten börjar så satans vackert att man nästan bölar lite, men efter ett tag så börjar prestandan lida, mapen blir grå, texturerna börjar bli kukade, allt är prickigt, sen ere bara att försöka restarta innan krashen. En gång fick jag en kul grej som gjorde att jag stog helt still i mina fajter, sen krashade jag.

Sen så är det bara att kolla på CPVP servern för att se hur kukat det kan bli, snubbarna där kan inte raida för de gör skada på varandra :\

Jag säger, chilla ett tag. Börjar du spela nu så har du redan missat den stora boomen i början då allt var nytt och det inte fanns några twinks osv. så det är egentligen skitsamma när du börjar.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv
Gen
Medlem

* Mem leaks går att undvika om man har mer än 4GB RAM.
* FPS drops går att undvika om man kör med SM 2.0 ist för 3.0 (Villas t ex)
* Bugg mellan zoner går att undvika om man startar om spelet efter tre zoner eller nåt (ska dock inte hända med 4GB+ RAM)

Men quests, feats o.s.v. går inte att göra nåt åt tyvärr :/

Medlem
Skrivet av Gen:

* Mem leaks går att undvika om man har mer än 4GB RAM.
* FPS drops går att undvika om man kör med SM 2.0 ist för 3.0 (Villas t ex)
* Bugg mellan zoner går att undvika om man startar om spelet efter tre zoner eller nåt (ska dock inte hända med 4GB+ RAM)

Men quests, feats o.s.v. går inte att göra nåt åt tyvärr :/

Stämmer inte helt.
Memory leaks "kan" man slippa om man kör Vista eller XP 64bit men inte alla slipper det äns då.
Kör själv med 4GB i Vista 64 och jag får det fortfarande.

FPS drops fungerar som du sa Gen.
Men det andra har jag inte provat med att logga av efter 3st zoningar, men ärligt vem fan vill hålla på så när man har betalat för en produkt och en löpande betalning varje månad?
Jag gör det inte och AoC är med att jag inte loggar på mer under detta år.

Medlem
Skrivet av Ace Ventura:

Vänta är mitt råd. Det är för mycket buggar än så länge.
1.Trader fungerar inte 100%
2.Saknar quests från lvl65+
3.Buggar med minimappen så den blir grå
4.bugg som gör att laddning till mellan zoner stannar
5. FPS problem med olika zoner
6. Economin i spelet är helt körd i botten och det är redan för mycket spam från guld försäljare.
7. Feats fungerar inte som dom ska för vissa klasser.
Skulle kunna hålla på ett bra tag med at lista grejor här men orkar inte.

Så vänta ett par månader så dom hinner fixa saker är mitt råd, har själv avslutat mitt konto och kommer inte ta upp spelandet förens ett par månader igen.

ace visst dom funkar inte Vissa av dom men kanske kolla technical forumet o fixa dina problem gråa kartan kan du fixa sj fps drop Ctl alt c?

Medlem
Skrivet av Ace Ventura:
Skrivet av Gen:

* Mem leaks går att undvika om man har mer än 4GB RAM.
* FPS drops går att undvika om man kör med SM 2.0 ist för 3.0 (Villas t ex)
* Bugg mellan zoner går att undvika om man startar om spelet efter tre zoner eller nåt (ska dock inte hända med 4GB+ RAM)

Men quests, feats o.s.v. går inte att göra nåt åt tyvärr :/

Stämmer inte helt.
Memory leaks "kan" man slippa om man kör Vista eller XP 64bit men inte alla slipper det äns då.
Kör själv med 4GB i Vista 64 och jag får det fortfarande.

FPS drops fungerar som du sa Gen.
Men det andra har jag inte provat med att logga av efter 3st zoningar, men ärligt vem fan vill hålla på så när man har betalat för en produkt och en löpande betalning varje månad?
Jag gör det inte och AoC är med att jag inte loggar på mer under detta år.

Kör du windowed mode med då?

Gen
Medlem
Skrivet av Ace Ventura:
Skrivet av Gen:

* Mem leaks går att undvika om man har mer än 4GB RAM.
* FPS drops går att undvika om man kör med SM 2.0 ist för 3.0 (Villas t ex)
* Bugg mellan zoner går att undvika om man startar om spelet efter tre zoner eller nåt (ska dock inte hända med 4GB+ RAM)

Men quests, feats o.s.v. går inte att göra nåt åt tyvärr :/

Stämmer inte helt.
Memory leaks "kan" man slippa om man kör Vista eller XP 64bit men inte alla slipper det äns då.
Kör själv med 4GB i Vista 64 och jag får det fortfarande.

FPS drops fungerar som du sa Gen.
Men det andra har jag inte provat med att logga av efter 3st zoningar, men ärligt vem fan vill hålla på så när man har betalat för en produkt och en löpande betalning varje månad?
Jag gör det inte och AoC är med att jag inte loggar på mer under detta år.

Jo, det är faktiskt sant det du säger med mem-leaks. Räcker att kika runt på forumet lite så ser man posts om just det.

Loggade in igår för första ggn på 2 veckor. Räckte med 10min och så loggade jag ur igen med avsmak i blicken. Kollade vårt guild som har 80 members eller vad det är. Folk hade inte loggat in på 10-50 dagar :/ Aja, tack för fisken Funcom. Det var trevligt ett tag.

Medlem

vänta 1 år eller så.
nu är ingen idé.

1
Skriv svar