Onda dockor i The Secret World

Robot
OML
Medlem
Onda dockor i The Secret World

Häftig!

Medlem

Någon som spelar The Secret World och kan säga om det är värt att spela?

Jag har ett sug efter något som man kan mecka med o spela o ha sig, ungefär som det var en gång i tiden med World of Warcraft för min del. Jag väntar på Wildstar men det kommer väl inte än på ett tag så behöver något annat i samma genre att spela när man inte spelar annat...


signatur
Medlem

Combat systemet är rätt segt, om du där emot gillar pussel och gillar lovecraft-ish story så är det värt att köp. Fanns väl på Amazon för 9,99 dollar här om dagen.

Medlem
Skrivet av snoeppen:

Någon som spelar The Secret World och kan säga om det är värt att spela?

Jag har ett sug efter något som man kan mecka med o spela o ha sig, ungefär som det var en gång i tiden med World of Warcraft för min del. Jag väntar på Wildstar men det kommer väl inte än på ett tag så behöver något annat i samma genre att spela när man inte spelar annat...

Jag spelade i våras. Jag älskar temat och alla Issue uppdateringar, men tyvärr så blev spelet tråkigt efter drygt 20-25 timmar imo, har inte rört det sen dess.

Början av spelet är riktigt stark, man blir introducerad i sitt brödraskap, man känner "Wow, jag vill veta mer om den hemliga världen, lär mig" men tyvärr så försvinner den känslan inte så långt efter man anländer till Kingsmouth (första zonen i spelet efter tuturial).

Spelets PvE saknar dock dungeonfinder (såvidare du inte moddar ett DF-program som finns på Curse´s hemsida, men bara en liten del av spelarbasen verkar använda den tyvärr) så det är segt att sätta ihop party till dungeons om man inte är medlem i en bra och hjälpsam cabal (guild).

Så med andra ord, jag tröttnade på gameplay och miljön i Kingsmouth efter runt 20-25 timmar, jag tycker att man spenderar på tok för lång tid i en och samma zon för att det ska kännas varierande, men du kanske kommer gilla spelet mer än jag gjorde.

Spelet finns för dryga 50-lappen på elgiganten.se har jag hört, definitivt värt att testa för den struntsumman!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag spelade i våras. Jag älskar temat och alla Issue uppdateringar, men tyvärr så blev spelet tråkigt efter drygt 20-25 timmar imo, har inte rört det sen dess.

Början av spelet är riktigt stark, man blir introducerad i sitt brödraskap, man känner "Wow, jag vill veta mer om den hemliga världen, lär mig" men tyvärr så försvinner den känslan inte så långt efter man anländer till Kingsmouth (första zonen i spelet efter tuturial).

Spelets PvE saknar dock dungeonfinder (såvidare du inte moddar ett DF-program som finns på Curse´s hemsida, men bara en liten del av spelarbasen verkar använda den tyvärr) så det är segt att sätta ihop party till dungeons om man inte är medlem i en bra och hjälpsam cabal (guild).

Så med andra ord, jag tröttnade på gameplay och miljön i Kingsmouth efter runt 20-25 timmar, jag tycker att man spenderar på tok för lång tid i en och samma zon för att det ska kännas varierande, men du kanske kommer gilla spelet mer än jag gjorde.

Spelet finns för dryga 50-lappen på elgiganten.se har jag hört, definitivt värt att testa för den struntsumman!

Jag tror att det är en smaksak. Jag upplevde själv inte att man spenderade för mycket tid i zonerna. Och det var nog i den zonen som jag verkligen fastnade för spelet.

Jag tycker, precis som Javas, att det är det helt klart värt att testa då det kostar så lite. När jag läste om spelet tyckte jag inte att det såg så intressant ut, men efter att ha testat det under en testperiod förra året så tyckte jag verkligen om det. Det har element som jag hade saknat i andra mmo. Jag tycker även att det har en vettig betalmodell om man inte vill prenumerera. Dvs det är inte massa jobbiga begränsningar.

NPC:er har dialog som man kan lyssna på utöver uppdragen. Tänk på att man kan klicka på samma val flera gånger, tills den visar en markör, för att höra hela dialogen. Det är något som jag har sett att många har missat.

Medlem
Skrivet av snoeppen:

Någon som spelar The Secret World och kan säga om det är värt att spela?

Jag har ett sug efter något som man kan mecka med o spela o ha sig, ungefär som det var en gång i tiden med World of Warcraft för min del. Jag väntar på Wildstar men det kommer väl inte än på ett tag så behöver något annat i samma genre att spela när man inte spelar annat...

Jag köpte det mestadels för storyn och den är superb deras cutscenes och voice overs likaså.

Tog dock ett break innan jag spelat ut spelet, deras combat kunde ha varit lite bättre och mobs man slåss mot tyckte jag inte var så varierande i deras attacker, kändes också som att min gubbe aldrig var direkt stark och hade konstant problem om jag fick 3 monster på mig samtidigt för dem slår hårt som fan.

Finns ju inga klasser så man kan spela hur man vill genom att låsa upp skills i olika träd och mixa runt hur man vill och det är ju rätt skoj, men jag körde ungefär samma setup genom mesta av spelet då det var mest effektivt, blev dock rätt repeterande med bara 8 skills på baren. Är nog meningen man ska byta väldigt ofta så man får variation igenom hela spelet.

Även om det jag skrev låter rätt negativt, så finns det mer som är bra och har haft mycket roligt Så jag skulle säga det är värt det för det låga priset samt att det är gratis att spela det därefter.

Väntar oxo på Wildstar

Medlem

Låter som att jag inte kommer uppskatta spelet, jag körde lite när det var gratis o testa en helg men verkar ju som om det inte blir bättre än de få timmarna jag testade spelet i.


signatur
1
Skriv svar