Rolighetsfaktorn

Medlem
Rolighetsfaktorn

Hoi, jag är nybliven age of conaner, hade nog börjat lira tidigare men hade ingen att lira med och hade plugg och annat skit som tog upp mina dagar. Nu flyttade jag hem över sommarn, känner inte en jävel i stan och har brorsan att lira med. Spelet är skitnajs trotts alla jävla gamebreaking buggar som finns överjävla allt, har t.ex. en spell som jag får av en feat som inte funkar när jag sätter mer än en poäng i talangen liksom jag blev så satans paff när jag insåg hur otroligt opolerat detta spelet är.
Hur som helst så har jag på senare tid oroat mig över kulfatorn, det har varit ganska najs men det har inte alltid varit WHOA skitkul att lira, INGEN FUCKER RPAR på rp-servern heller.

Dock så idag innan jag gick och la mig så bestämde jag mig för att dra mig upp till lvl 40 från 10% in i lvl 39 och jag hade hur jävla kul som helst. Min Dark Templar röjde som inget annat i hela universum, fajterna är så sjukt kul, strategin är mycket mer påtaglig än i WoW och mer utmanande, tog man två mobs i WoW var man typ död... här tar jag 5st på en gång och får två adds efter varandra (alla lvl 38) och jag klarar mig, iofs med potts men vafan. Ville bara kila in denna kommentaren och säga att jag fan har mer kul utanför instanserna än innanför... nån annan som upplevt samma fenomen?

Detta är kanske en jävligt poänglös tråd men blev ganska stum av förvåning när jag bestämde mig för att logga ur efter jag blev lvl 40 (fick en uppgradering på en spell som gjorde samma skada men kostade mer mana :/). Ska upp halv 7 imorrn och kommer nog inte kunna somna på ett tag efter dehär... men de vare värt.

edit: Det är bara så jävla vackert också att stå och slåss bland buskarna.. fifan vad fint.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Vänta tills du för AOE grinda i keshatta på lvl 70-80... Äckligt roligt att ta packs med 10 mobs nonstop hela tiden

Medlem

Håller med Zeblon

Medlem

Ja det är kul att känna sig stark... eller kötta på som värsta super hjälten men hur mycket säger det om spelet.

Jag är orolig!

Balansen finns inte, jag fattar inte hur de ska kunna fixa det utan att *poff* "Idag släppte vi en patch som fixade till en massa klasser. Så vi tog bort 3000 hp från den klassen, plockade bort lite spells här o där och gjorde om lite där borta i det där trädet. Vi passade också på att göra om lite här och den här klassen kan inte göra såhär såhär och såhär längre. ENJOY! ;P"

mm kul att köra upp till 80 och upptäcka att sin gubbe efter någon månad inte längre är vad han var.

O hur funkar det igentligen i PVP? Rangers med fällor och sköldstun, barbarian dps på range, AE knockback i melee, medium armor, stealth etc.

AOC behöver lite tid att mogna...

Medlem

Jorå, jag påstår inte att det är okej som det är, mina skills är buggade, tooltipsen är värdelösa, statsen verkar inte ha korrekt effekt, skills ger alldeles för lite, balansen är åt helvete osv osv osv.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Vänta bara tills ni kommer till 80. PvP:n är sjukt mycket mer balanserad.

Samt, hur kan en bugg som gör att en feat inte funkar vara gamebreaking?


signatur

قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس

Medlem

spelet är tråkigt helt enkelt och funcom gav oss ett ofärdigt spel

Inaktiv

Nämn 2 MMORPG som var helt klara vid releasen. (WoW räknas inte eftersom det släpptes 5 månader tidigare i Amerika än i Europa).


signatur

قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس

Medlem
Skrivet av Makka:

Nämn 2 MMORPG som var helt klara vid releasen. (WoW räknas inte eftersom det släpptes 5 månader tidigare i Amerika än i Europa).

Och även då var buggigt som tusan.

Medlem
Skrivet av Makka:

Nämn 2 MMORPG som var helt klara vid releasen. (WoW räknas inte eftersom det släpptes 5 månader tidigare i Amerika än i Europa).

Jag har då fan inte hört någon som kräver att ett spelet ska vara klart men det är ju förjävligt när det är så pass buggigt och halvklart som det är.. det är en hel del features som antingen inte kom med eller som funkar piss som bidrog till att jag ville köpa skiten. Nu tycker jag det fortfarande är kul, men man blir lätt lite ängslig när man läser forumen lite för mycket.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Rolighetsfaktorn var på topp!...ett tag. Vet inte när jag sluta tycka det var kul. Dag 3? Vecka 2? Vet iaf att jag spela det en okänd tid enbart för att...ge det en chans eller nåt.
Med tanke på intrycket man får av din text misstänker jag att AoC kommer vara lika dött för dig som för mig inom en snar framtid.

Inaktiv

Ja det här spelet var inget att hänga i granen
Blir att spela lite Forumfall igen...

Medlem

Ptjadu RoGGe, just nu så hoppar jag in lirar ett par quests sen kan jag inte mana migsjälv att lira vidare. :/


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Har även jag lagt spelet på hyllan, tyckte att det var ett superbt spel tills jag kom till lvl 55 då quests började ta slut.

Betalade bara som tur var en månad utöver min gratis speltid.
Spelet känns inte färdigt för ett öre, dom kunde ju i alla fall gjort klart så att det fanns quests så man kunde ta sig till max lvl utan att grinda.

Medlem
Skrivet av Makka:

Nämn 2 MMORPG som var helt klara vid releasen. (WoW räknas inte eftersom det släpptes 5 månader tidigare i Amerika än i Europa).

Lägg ner. Det är bara naivt att hålla på och försvara spelet på det viset. Så buggigt som AoC är har nog inget annat mmorpg nånsin varit vid release. Och har det det så har utvecklarna iaf jobbat med patcher för att fixa dem, inte lägga till fler buggar.

Inaktiv
Skrivet av sno0zer:

Ptjadu RoGGe, just nu så hoppar jag in lirar ett par quests sen kan jag inte mana migsjälv att lira vidare. :/

Kört.

Till och med Hellgate: London höll mig kvar mycket längre än AoC lyckades med.

Medlem

Spelet var kul till lvl 40 ungefär sen efter det har det bara varit tråkigt. Patcharna förstör mer än dem fixar och det som de lyckas fixa är helt oväsentligen saker.

Medlem

Jag tycker det är kul. Ser fram emot lite battlekeep pvp.

Medlem

Saker jag tycker förstör själva rolighetsfaktorn är följande.

Man måste klicka på en attack och sen följa upp med combo för att få iväg det. Jag trodde och fick intrycket att man skulle slippa att ha 20 knappar och istället köra olika combos för att activera sina attacker. Minus i min bok.

Det är en massa laddningar överallt... man tappar känslan av att man springer omkring i en stor värld. Detta blir mycket värre med alla olika instancer av en zone. Med deras nuvarande lösning är denna nog det bästa men eftersom det känns dåligt borde de haft en annan ide från första början. STORT minus!

Spelet känns restrikterat överallt. Man kan inte hugga Tier 2 träd förren man är level 50? Fasten de träden förekommer i level 40 zoner? Man kan bara attackera keeps under vissa stunder?
(missförstå mig inte. Jag ser varför de gjorde det men jag tycker det är onödigt. Keeps är till för att falla och försvaras ständigt. Daoc hade inga sådana fjolliga restriktioner. Aoc hade kunnat sätta in ett stopp för attacker efter klockan 11 på kvällen lokal tid. Eller whatever?)

Spelet representerar PVP men det finns inget fungerande pvp med poäng vid release!? Jag köpte det för 1337 pvp och fick ett kasst pve spel? ENORMT minus!

Ditt instrument för att prata med andra spelare är sämre än vad du hittar i spel liknande diablo eller battlenet. (Nu har det blivit bättre med patchar men herregud!! Det borde fixats i beta stadiet)

Jag kan klara av buggar och lite balansproblem men när själva kärnan i spelet inte är färdigt blir man bara lessen.

Medlem
Skrivet av Kendak:

Saker jag tycker förstör själva rolighetsfaktorn är följande.

Man måste klicka på en attack och sen följa upp med combo för att få iväg det. Jag trodde och fick intrycket att man skulle slippa att ha 20 knappar och istället köra olika combos för att activera sina attacker. Minus i min bok.

Får hålla med dig där, det är ju löjligt att och faktiskt samma sak som andra mmos fast ett irritationsmoment extra liksom.. Och dom snackar om frihet i fighterna vilket jag inte förstår då det enda som gör damage är kombos, repetativt på ett tråkigt sätt tyvärr. Försökte verkligen ge detta spel en chans då ca. 6-7 irl-bekanta har valt att spela det.. Men det är bara för dåligt, något man känner av rätt tidigt (Min lista fortsätter något A4 till)

Man kan ju alltid vänta något år och se vad som händer, Men då är man väll för hypad inför Diablo 3 så det lär inte spela någon roll

Medlem

Vafan, nu kom jag till "fields of the dead" efter the epic borang som var tarantia noble district och det blev kul som fan igen.. skumt. Har kanske med de faktum att jag lyckades gå igenom _24_ quests på lite över en timme.. helt sanslöst. Hur som helst så måste jag säga att tarantia noble district var så satans epic fail att det finns inte, sjukt tråkiga och HELT FUCKING IDIOTISKA quests i stil med "the pervayor of putrescesence" eller vafan den heter. En snubbe säljer pissigt kött och man ska följa efter hans säljare gjort! .. man går och går och kommer fram till ett hus där det spiller ut blod på GATAN HELLO??? och där inne står en nemedian hunter som man ska döda.
Jesus altså snacka om helt värdelöst planerad quest. För övrigt så ogillade jag _hela_ jävla nemedian/dark ones grejen som var alldeles åt helvete underutvecklad, jag fattade inte ett piss under hela tiden jag spelade de questsen. Kan iofs ha med det faktum att jag först gick dit vid lvl 32 och började men vafan tycker inte man ska behöva läsa ett par conanböcker för att fatta varför nemedianerna hatar alla och vafan vanir snubbarna egentligen vill.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Visst finns det OTROLIGT massa buggar, men själv så tycker jag bara de flesta är underhållande, sitter typ hela tiden och snackar med någon via vent, TS2 eller Xfire och är typ aldrig ensam när jag questar så buggar som att man hamnar i marken "ridandes" efter att ha blivit avkastad hästen känns bara komiska enligt mig. Blir dock rätt störande efter ett tag, men gillar spelet starkt. Håller dock med om att patcherna tillför fler buggar än de verkar fixa.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av Kendak:

Ja det är kul att känna sig stark... eller kötta på som värsta super hjälten men hur mycket säger det om spelet.

Jag är orolig!

Balansen finns inte, jag fattar inte hur de ska kunna fixa det utan att *poff* "Idag släppte vi en patch som fixade till en massa klasser. Så vi tog bort 3000 hp från den klassen, plockade bort lite spells här o där och gjorde om lite där borta i det där trädet. Vi passade också på att göra om lite här och den här klassen kan inte göra såhär såhär och såhär längre. ENJOY! ;P"

mm kul att köra upp till 80 och upptäcka att sin gubbe efter någon månad inte längre är vad han var.

O hur funkar det igentligen i PVP? Rangers med fällor och sköldstun, barbarian dps på range, AE knockback i melee, medium armor, stealth etc.

AOC behöver lite tid att mogna...

Well, hellre det än att göra som Blizz och förändra saker vid TBC släppet. Skitkul att sitta där med sin warrior som helt plötsligt är helt annorlunda att spela. Fick mig att byta mitt konto mot en polares warlock, han kände samma sak om min klass. Det fick oss båda att några månader senare lägga av.

Så ja, visst är det tråkigt att klasser och spelmekanik förändras, men hellre att de gör det nu än om 2 år.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Ja jag vill inte annat än att de gör det nu på momangen!
Så att jag kan levla upp min gubbe nöjd med att veta att jag får vad jag förväntar mig.

Men MMOs förändras konstant... det är vell skoj antar jag men när jag loggar på så ser jag inte någon liten sak som det vore fint att de fixade någon gång i framtiden utan ett berg av saker som de skulle behöva fixa idag!

Medlem

Usch, rolighetsfaktor var 0 för mig. Funcom bevisar återigen att dom inte har en aning om vad dom håller på med. Varför inte gå ut med information om vad som kommer saknas vid release istället för att låtsas om som ingenting.

Det är verkligen synd då spelidén verkligen var intressant.
Aldrig mer att jag ger funcom pengar, inte äns 1kr.

Medlem

det finns ju för och nackdelar med att skaffa sig ett nyligen släppt MMORPG...

fördel: du är med från start och lär känna massa människor som om några månader har lika bra skills som du.

nackdel: du får spela mellan buggarna och räkna med spells som inte fungerar, funktioner som är begränsade osv.

att säga som Makka tidigare sa är inte att försvara en mmorpg titel, det är fakta angående mmorpg's

ha detta i åtanke, vissa gillar ju inte silkroad online och vissa gillar det. exakt samma sak är det med AoC, vissa gillar det och andra inte. att skylla på buggar är nog bara en dålig ursäkt när man förklarar att spelet inte passar ens smak.

WoW som också nämndes släpptes uhm 2004?
idag är det 2008 och WoW är fortfarande fullt av buggar.

som sagt.. ALLA mmorpg's kommer inklusive buggar vid release!
<slut>


signatur

Chooch it

Medlem
Skrivet av Rigge1988:

det finns ju för och nackdelar med att skaffa sig ett nyligen släppt MMORPG...

fördel: du är med från start och lär känna massa människor som om några månader har lika bra skills som du.

nackdel: du får spela mellan buggarna och räkna med spells som inte fungerar, funktioner som är begränsade osv.

att säga som Makka tidigare sa är inte att försvara en mmorpg titel, det är fakta angående mmorpg's

ha detta i åtanke, vissa gillar ju inte silkroad online och vissa gillar det. exakt samma sak är det med AoC, vissa gillar det och andra inte. att skylla på buggar är nog bara en dålig ursäkt när man förklarar att spelet inte passar ens smak.

WoW som också nämndes släpptes uhm 2004?
idag är det 2008 och WoW är fortfarande fullt av buggar.

som sagt.. ALLA mmorpg's kommer inklusive buggar vid release!
<slut>

Jo visserligen är MMORPG tyvärr alltid ofärdiga produkter, vissa mer och vissa mindre. Men det var mycket som Funcom lovade vid release men som saknades. Buggar försvinner ju alltid med tiden men lovade features som inte finns vid release är ju falsk marknadsföring.

Gen
Medlem
Skrivet av Spectral:

Lägg ner. Det är bara naivt att hålla på och försvara spelet på det viset. Så buggigt som AoC är har nog inget annat mmorpg nånsin varit vid release. Och har det det så har utvecklarna iaf jobbat med patcher för att fixa dem, inte lägga till fler buggar.

WoW var ospelbart för mig i två månader p.g.a. att det hade problem med vissa Marvel Yukon NICs. Så jag fick leva med random disconnects ett bra tag. Plus att servrarna på den tiden var löjligt ostabila och gick ned väldigt ofta. Minns att serverinstabiliteten var något som förpestade WoW under ett helt år.

Som alltid känner olika personer av olika problem. Du kanske inte hade några problem med WoW vid release men har massa problem med AoC nu. För mig är det tvärtom. WoW vållade flera problem vid release (som är borta nu ofc) men själv har jag knappt haft några problem alls med AoC förutom några disconnects, ett fåtal OOMs och så.

Medlem

Försök Raida på en RP server

GG Failcom

Medlem
Skrivet av Proppen:

Jag tycker det är kul. Ser fram emot lite battlekeep pvp.

In a galaxy far far away, year 2100

12
Skriv svar