Robot
Deadpool

Schizofren och beväpna till tänderna. Världens mest pratglada "superhjälte" Deadpool har fått ett eget spel – och han vet om det.

#eat-lead-the-return-of-matt-hazard, #deadpool, #high-moon-studios, #rocksteady-studios, #transformers-fall-of-cybertron


Medlem
Deadpool

Total Biscuit spekulerade i huruvida Deadpool kan ses som hack-n'-slash-genrens motsvarighet till Spec Ops: The Line. De lyfter medvetet fram bristerna och klyschorna i genren på egen bekostnad. Jag har inte spelat det, men det är en intressant tanke.

Spec Ops: The Line är ett riktigt bra spel, det kändes inte som en kommentar till sin egen genre på något sätt. Det är på snudd överanalytiskt att tänka i de banorna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Fevolas:

Total Biscuit spekulerade i huruvida Deadpool kan ses som hack-n'-slash-genrens motsvarighet till Spec Ops: The Line. De lyfter medvetet fram bristerna och klyschorna i genren på egen bekostnad. Jag har inte spelat det, men det är en intressant tanke.

Jag tror ärligt talat TB överanalyserar lite då han jämför det med spec ops: The Line.
Att spelet lyfter fram klyshor och sådant har nog mest med Metahumorn att göra. Storyn är ju att Deadpool (karaktären) spelar sitt eget spel som High Moon studios håller på att utveckla.

Jag tyckte att spelet var helt ok, humorn var ju klockrent galen. Som när han möter Cable första gången och

Motorbåtar (heter det så på svenska? ) honom

eller då Cable blir en

taco

då Deadpool lessnar på konversationen.

jag garvade även högt då man har blivit

sprängd i bitar och trillar ner på en henchman och det blir en turret section då Deadpool fastnar på hans huvud.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

synd att striderna inte håller högre kvalitet. Det är ju det man vill ha med deapool. Då kanske jag inväntar reakorgen istället.

Skrivet av KaptenKanel:

synd att striderna inte håller högre kvalitet. Det är ju det man vill ha med deapool. Då kanske jag inväntar reakorgen istället.

Samma här, det kan vara värt 50:- lite längre fram.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

synd att striderna inte håller högre kvalitet. Det är ju det man vill ha med deapool. Då kanske jag inväntar reakorgen istället.

Kvalitén på striderna är helt ok, klart godkända i min bok.

Spelet kostade även $40 istället för standardprist $60 i USA, tyvärr märks det bara på Konsolversionerna här i Europa (Steam har ju som bekant sina egna ideér då det gäller prissättning.)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Värdelös kamera, den hemska kameran som envisas med att fastna i väggar eller helt enkelt inte hänga med. Oftast får man inte se vad man slåss mot utan får nöja sig med de upprepande ljudeffekterna.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag som älskar toaletthumor, tuttar och stora guns.. 5/5 toasts från mig!
.
.
.
.


signatur

They set us up the bomb.

Medlem

Spelade igenom detta och tyckte om det väldigt mycket. Humorn var perfekt, striderna var okej - enda problemet jag hade där var att Deadpool upprepade sig med att säga samma saker väldigt ofta... och så var det ca. fyra timmar "långt" - inte acceptabelt.

Medlem

Jag älskade humorn i spelet det gjorde det för mig, har nog inte garvat så mycket i en playthrough sedan portal 2, dock tror jag detta toppar det för mig iallafall, mitt enda minus var walljumpsen, de kändes så extremt klumpiga.

Skrivet av xScaryKidx:

Spelade igenom detta och tyckte om det väldigt mycket. Humorn var perfekt, striderna var okej - enda problemet jag hade där var att Deadpool upprepade sig med att säga samma saker väldigt ofta... och så var det ca. fyra timmar "långt" - inte acceptabelt.

Fyra timmar? Nej, det är inte OK.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

fyra timmar för runt 400 spänn, det är fan rent löjligt


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

fyra timmar för runt 400 spänn, det är fan rent löjligt

Om bara GMG fortfarande tog betalt i dollar hade det kostat 250 spänn typ
Förbannade överpriser! Get the fuck outta here med $ = €

Medlem
Skrivet av Mytos:
Skrivet av cute_ninja:

fyra timmar för runt 400 spänn, det är fan rent löjligt

Om bara GMG fortfarande tog betalt i dollar hade det kostat 250 spänn typ
Förbannade överpriser! Get the fuck outta here med $ = €

250 är näsan på gränsen till ok xD nästan. tur för dom att man inte kan gämföra det med ett mmo som guildwars. 500 spänn å har gett mig månader av speltid ^^


signatur

always use the nubs for cover

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av kuhgel:

...mitt enda minus var walljumpsen, de kändes så extremt klumpiga.

Haha verkligen? Jag satte nog vartenda hopp!

Medlem

4 timmars speltid? Ingen multiplayer? Inget återspelningsvärde?

50 kr max för detta. Inte mer kommer jag ge.

Hade hoppats på ett någorlunda stort spel.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kanske blir nåt några patchar senare och när priset är kraftigt nedsatt..

Medlem

Är jag den enda som tyckte om detta spelet? Haha!

Var helt klart värt pengarna för mig, ioförsig så¨älskar jag ju torr och dryg humor.

Så jävla underbart spel 5/5

Medlem

Spelet är skitkul, framförallt den sjuka humor och sexism som existerar, men är man fan av deadpool så vet man redan om det här, gillar man politiskt korrekthet kanske man skall ägna sig åt att virka grytlappar istället.

fem tummar för humorn
tre tummar för spelupplägg och gamplay, oerhört repetativt, men ändå!

Medlem

Tycker aldrig Deadpool kunnat stå på egna ben.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

sjukt skön humor, om man låter sig bli medryckt av spelet istället för att försöka hitta brister . =p Jag gillade verkligen deadpool som karaktär barnslig, men vem bryr sig egentligen det var helskönt och jag tyckte striderna var cleana kändes som man körde devil may cry

Medlem

Tyvärr mer regel än undantag att sådana här spel inte blir jättebra.

1
Skriv svar