Robot
Watch Dogs

Under två E3-mässor har Watch Dogs tagit spelvärlden med storm. I november får vi till sist veta om förväntningarna infrias – men redan nu har FZ pratat med en av de kreativa krafterna bakom Ubisofts storsatsning.

#watch-dogs, #microsoft, #ubisoft-montreal


Medlem
Watch Dogs

Vad är oddsen på att han säger detta för att spelet ska få bra reklam?

Inaktiv
Skrivet av Thane:

Vad är oddsen på att han säger detta för att spelet ska få bra reklam?

Förmodlingen. Även om det är som han säger upplever jag att alla säger att deras spel är något helt nytt och termen next-gen verkar inte kunna dyka upp för mycket

Hur som helst ser jag fram emot Watch Dogs oerhört mycket då jag alltid varit ett fan av den här typen av open world/sandbox-spel som GTA, Saints Row och Just Cause.

Medlem

Riktigt sugen på detta, blir definitivt det första köpet till PS4 tillsammans med Killzone. Hoppas att de kan infria förväntningarna på sandlådan. Det jag ser fram mot mest, gå runt och lägga mig i vardagshändelserna.

Medlem

Sååå nice att det kommer till PC! ska köpa direkt om det är bra, hoppas våra svenska The Division också kommer till pc.

Medlem

Ser fram emot det här! Jag hoppas att man kan undvika skottlossningar så mycket som möjligt och bara smyga sig fram och hacka


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem
Skrivet av Thane:

Vad är oddsen på att han säger detta för att spelet ska få bra reklam?

Det fungerar bra på mig iaf... var är den där knappen för att förhandsboka nu igen?

Medlem

Jag är verkligen inte imponerad alls. Av det jag sett och nu läst verkar det vara ett så simpelt och nerdummat koncept att jag hellre ser på när mina tånaglar växer.

Förstår verkligen inte hypen. VAD är det som är så fräckt med det här spelet?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Så fort man lär sig AI'ns ramar så blir även detta spel ett i mängden. Sedan så kan man gilla miljön och historien, det är en annan sak.

Det finns inga genvägar till den hårdvarukraft som vi förfogar över. Alla spel begränsas av hårdvaran den körs på oavsett vad reklammakare vill få oss att tro.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag är verkligen inte imponerad alls. Av det jag sett och nu läst verkar det vara ett så simpelt och nerdummat koncept att jag hellre ser på när mina tånaglar växer.

Förstår verkligen inte hypen. VAD är det som är så fräckt med det här spelet?

Ja varför spela något nytt och annorlunda när man kan spela Call of dudy eller?

Medlem

Läser inledningen, letar fram min enda mobil, en Ngage QD (som det aldrig suttit ett simkort i) från botten av en byrålåda.

Tittar noga på den... Känner mig inte jättehotad... Lägger tillbaka den i lådan och njuter av lugnet som mobilfri.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Så fort man lär sig AI'ns ramar så blir även detta spel ett i mängden. Sedan så kan man gilla miljön och historien, det är en annan sak.

Det finns inga genvägar till den hårdvarukraft som vi förfogar över. Alla spel begränsas av hårdvaran den körs på oavsett vad reklammakare vill få oss att tro.

Det är ju det som är problemen med SP spel varför jag avskyr det även om jag tycker om sp spel med, det är hatkärlek typ är att kan man spela och inte har 2 hjärnceller som bråkar med varandra.

Så lär man sig hur ai:n reagerar snabbt till skillnad emot sandbox mp spel, saknar dagarna när man körde mod:s

cs och likanande spel där det vart sjukt kul och roliga ideér.

jag vill ha ett bra sandbox spel i mp miljö, där inte sniper inte existerar heller.

oavsett hur kul det är att ha en sniper i spel förstör det faktist mer än det gynnar och gör spelet sämre på så många ofantliga nivå:er faktist.

Close/mid combat och long range med pistoler rifle och striderna blir mycket mer intressanta när folk inte dör av 3 kulor i hälen och inget autoreggande hp och massa Health supplies i väskan eller utspritt över banan

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ja varför spela något nytt och annorlunda när man kan spela Call of dudy eller?

Inte spelat Call of Duty sedan 3:an, så förstår inte vad du menar.

Men förklara gärna för mig vad som är så himla nytt? För som sagt, jag förstår inte. Att säga "det är inte call of duty" hjälper inte mycket.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Gaara:

Ja varför spela något nytt och annorlunda när man kan spela Call of dudy eller?

Inte spelat Call of Duty sedan 3:an, så förstår inte vad du menar.

Men förklara gärna för mig vad som är så himla nytt? För som sagt, jag förstår inte. Att säga "det är inte call of duty" hjälper inte mycket.

Nytt o nytt...ett av de första next-gen spelet som verkar "next-gen"


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Nytt o nytt...ett av de första next-gen spelet som verkar "next-gen"

Inget illa menat, men det är fortfarande för difusa förklaringar för att jag ska förstå. Vad är det som "Känns 'next-gen'"? Är det inte gjort för den nuvarande generationen? VAD är det intressanta?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Nytt o nytt...ett av de första next-gen spelet som verkar "next-gen"

Inget illa menat, men det är fortfarande för difusa förklaringar för att jag ska förstå. Vad är det som "Känns 'next-gen'"? Är det inte gjort för den nuvarande generationen? VAD är det intressanta?

Den djupa interaktionen med spelvärlden är det som känns extra fräscht för min del, dvs allt du kan hacka. Utifrån gameplayvideos och dylikt att dömma så kommer man kunna styra det mesta som styrs elektroniskt med hjälp av sin deus ex machina-plot device (läs: mobiltelefon). Problemet med många open-world spel än så länge har varit att världen utanför story-missions känns väldigt stel och statisk, och Watch Dogs lovar något mycket mer än så.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag är verkligen inte imponerad alls. Av det jag sett och nu läst verkar det vara ett så simpelt och nerdummat koncept att jag hellre ser på när mina tånaglar växer.

Förstår verkligen inte hypen. VAD är det som är så fräckt med det här spelet?

Tycker allt Ubisoft gör är nerdummat..
Knappast någon utmaning i AC..

Medlem

Bra skrivet! Ser mycket fram emot detta spel! Tack Victor!


signatur

Niet.

Testpilot

Ju fler möjligheter man har att genomföra det man vill göra i spelet desto bättre open-world spel , bara din egen fantasi sätter stopp.

Medlem

tråkigt att han börjar med att skriva att det ps4 man ska spela på...

Skrivet av bjosarn:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Nytt o nytt...ett av de första next-gen spelet som verkar "next-gen"

Inget illa menat, men det är fortfarande för difusa förklaringar för att jag ska förstå. Vad är det som "Känns 'next-gen'"? Är det inte gjort för den nuvarande generationen? VAD är det intressanta?

jag tycker tekniken ligger ett steg före i allt: Open world spel med grafik som vi knappt sett på vykort, fysik och väder, animationer etc.etc. Känns som ett riktigt kliv uppåt i alla kategorier


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

ser riktigt nice ut... ser fram mot release...

Medlem

Grymt skrivet Victor! Lär bli ett av de första spelen man köper med PS4!

1
Skriv svar