World of Warplanes – öppna betan snart här!

Robot
Medlem
World of Warplanes – öppna betan snart här!

Kan man vara kamikaze-pilot?

Medlem

Eller så spelar man warthunder

Medlem

Det ska bli intressant att följa och se vem som går segrande ur detta; #Wargaming eller #Gaijin Entertainment.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag tror mer på Warthunder när det gäller flyg-mmo

Medlem

Det jag sett från youtube har inte verkat speciellt lovande...rent ut sagt bedrövligt i mina ögon! Tror detta blir en flopp, medans Warships däremot blir en knakelibraksuccé! (Hoppas det iallafall!)

Medlem

Detta och båt-varianten är jag nyfiken på. World of Tanks var kul men tröttnade eventuellt. Pansarvagnar är inte riktigt min grej.

Medlem

nästan hälften av planen är blueprint skit som aldrig flög så nej tack xD håller mig till ohälsosamma mängder warthunder trots att bombare just nu bara är flygande xp pinatas


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

WoW känns bekant...

Medlem

Spela hellre War Thunder, vilket är tusen gånger bättre imo. Det är också gratis och har varit i öppen beta länge, dessutom kommer de lägga till spelbara stridsvagnar och skepp i framtiden.

Medlem

Nästa steg borde bli att slå ihop alla spelen till ett enda, där man kan använda olika slags krigsfordon i massiva strider.

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Spela hellre War Thunder, vilket är tusen gånger bättre imo. Det är också gratis och har varit i öppen beta länge, dessutom kommer de lägga till spelbara stridsvagnar och skepp i framtiden.

Är inte det planen hos båda utvecklarna?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Playcrafter:

Spela hellre War Thunder, vilket är tusen gånger bättre imo. Det är också gratis och har varit i öppen beta länge, dessutom kommer de lägga till spelbara stridsvagnar och skepp i framtiden.

Är inte det planen hos båda utvecklarna?

jupp, tror dock mer på gaijin i det fallet än wargaming, wargaming har en viss tendens att ibland skylla förändrar på att göra en tank mer lik sina verkliga upplaga, å sen nästa vecka förklarar dom ändraringar med att göra spelet mer balanserat, å den tanken görs ännu mindre lik den verkliga upplagan


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Dont fall for this shit.

War thunder är så jävla mycket bättre.

Medlem

Jag tror många kommer börja spela detta pga de spelar world of tanks och eftersom kontona är sammanlänkade med spelarens saldo kommer säkert många se det som en stor fördel jämtemot att ha 2 helt skilda speltillverkare då gaijin inte har ett tank-sim i detta nu.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Har lirat Closed beta ett par månader. Här är mina intryck:
1. Enklare än World of Tanks - färre saker att lära sig
2. Snabbt och brutalt - 5 minuter räcker oftast för seger eller krasch.
3. Spelet uppmuntrar för mycket till rammningar av motståndare, bered er på chickenrace och frontalkollisioner i mängder. Tyvärr förtar det mycket av glädjen och skickligheten.
4. Efter drygt 400 matcher undre bältet har jag märkt att jag ändå blivit mycket bättre, men i början känns spelet som ett väldigt lotto och även med mycket erfarenhet under bältet så kommer du bli rammad varannan match...
5. Sammanfattningsvis - Snyggt, enkelt, saknar variation men då och då glimmar det till med riktigt spännande dogfights.

Och angående Warthunder: WoWP är ett väldigt enkelt arkadspel i jämförelse. Det är fortfarande i closed beta och man ska nog inte döma ut WoWP ännu, men det är inte särskilt djupt. Däremot duger det gott att flyga casual dogfights då och då, speciellt om du har 15 minuter över. 37 mm:s kanoner är skoj. Som sagt, fortfarande beta. Vill du ha ett fullständigt spel här och nu, testa då Warthunder först.

*edit* jag anser också att World of Warships har bättre potential som det ser ut nu.

Medlem

Har testat betan en del och blev ganska besviken. Jag har spelat WoT väldigt mycket och även om inga av spelen är simulatorer direkt så känns WoWP allderles för arkadigt för min smak. Spelet blir lite bättre med joystick men det räcker inte för min del. Hoppas mer på deras battleshipps spel isf.

Inaktiv
Skrivet av Flatline:

Som sagt, fortfarande beta. Vill du ha ett fullständigt spel här och nu, testa då Warthunder först.

War Thunder är också fortfarande i beta.

Men som alla andra säger, War thunder är verkligen så sinnesjukt mycket bättre än WoWP, och snyggare!

Medlem
Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Playcrafter:

Spela hellre War Thunder, vilket är tusen gånger bättre imo. Det är också gratis och har varit i öppen beta länge, dessutom kommer de lägga till spelbara stridsvagnar och skepp i framtiden.

Är inte det planen hos båda utvecklarna?

Svar NJAE... Wargaming skall skapa separata spel i alla 3 teman så att säga.

Gaijin skapar ETT spel med alla 3 teman eller element om man vill kalla det så. Där man kommer kunna spela varje sak för sig eller alla tre på samma banor i "World War Mode"

Röstar starkt på det senare. punkt

Medlem

Är Warthunder och detta arkad flygare? Finns det servrar som kör forced cockpit?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Är Warthunder och detta arkad flygare? Finns det servrar som kör forced cockpit?

I Warthunder så finns det 3 spel-lägen för flyget.

första och det med flest spelare, är Arcade. Vilket är precis som det låter, väldigt arkadigt.

Andra och det jag själv flyger mest är, Historical Battles, vilket är mer simulation och mindre arkad. För mig är det realistiskt nog samtidigt som det är underhållande nog att vara det ultimata.

Tredje är det för hardcore piloter! FULL REALISM! Tok-simulation, med påtvingad cockpit vy. Där de flesta flyger med joysticks och allt vad det innebär. Full realism, galet realistiskt.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Playcrafter:

Spela hellre War Thunder, vilket är tusen gånger bättre imo. Det är också gratis och har varit i öppen beta länge, dessutom kommer de lägga till spelbara stridsvagnar och skepp i framtiden.

Är inte det planen hos båda utvecklarna?

Nej. Enligt dem själva, därför att deras motor inte stödjer det. Men de ska länka ihop alla tre spelen i CW (Clan Wars), men det är en annan sak.

Medlem

när vi ändå snackar lite om wargaming.. någon som vet varför dom inte släpper högre och lite mer up to date tanks i world of tanks? =D

Inaktiv

World of war planes har ju inte ens någon form av riktig fysik. Man kunde ju lika gärna lägga till X-wing fighters eller varför inte Viper Mark II:s, det skulle ändå inte spla någon roll...

Medlem
Skrivet av Apollitor:

World of war planes har ju inte ens någon form av riktig fysik. Man kunde ju lika gärna lägga till X-wing fighters eller varför inte Viper Mark II:s, det skulle ändå inte spla någon roll...

*cough*

Räcker att titta på war thunders aprillskämt för att inse vilket spel man bör spela.

Wargaming la upp en fesen bild på en månbana, Wargaming implementerade flygane jet ponys med rengbågskannoner.

Medlem
Skrivet av Threeforce:

Jag tror mer på Warthunder när det gäller flyg-mmo

World of-spelen är inga mmo.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag rekommenderar War Thunder, precis som många andra. Testade World of Warplanes i stängd beta och efter ett par matcher gav jag upp. Det känns mer som att man flyger en båt och det är riktigt tråkigt att det inte finns någon realistisk skada. Flög runt med en brinnande motor och en propeller som inte snurrade, men det var inga problem för jag hade 1 HP.

I War Thunder kan du ha sönder vingar, motorer och liknande. Flygfysiken är bättre och det har en bättre känsla överlag.

Medlem

Jag tycker Warthunder är helt lysande bra, men det ska bli intressant att följa det här liret också

Inaktiv
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Apollitor:

World of war planes har ju inte ens någon form av riktig fysik. Man kunde ju lika gärna lägga till X-wing fighters eller varför inte Viper Mark II:s, det skulle ändå inte spla någon roll...

*cough*

https://www.youtube.com/embed/lSRQ6suu9nw

Räcker att titta på war thunders aprillskämt för att inse vilket spel man bör spela.

Wargaming la upp en fesen bild på en månbana, Wargaming implementerade flygane jet ponys med rengbågskannoner.

Detta är inte ens relevant till vad jag försökte säga...
Jag snackade om fysiken gällande t-ex gravitationen i Warthunder där man kan nyttja det till att tex göra en hammerhead turn, vilket man inte kan i World of warplanes som inte ens har någon form av riktig fysik jämfört med Warthunder. I warthunder skulle det spela en stor roll om man hade ett tyngre flygplan om man skulle försöka utföra en manöver som förlitar sig mycket på gravitationskraften eller liknande. Det skulle inte spela någon roll om man dök med ett B-17 eller ett biplan, massan skulle inte spela någon roll i Wowp men däremot i Warthunder. Flygplanen skulle vara begränsade till max hastigheten i Wowp och inte överstiga mer än så vid en dykning. I Warthunder skulle ett plan kunna överstiga max hastigheten pga dragningskraften som är implementerad i spelmotorn. Och nu snackar jag bara om arcade mode i Warthunder.

1
Skriv svar