GTA V pressar hårdvaran till max – kräver installation

Robot
GTA V pressar hårdvaran till max – kräver installation
Medlem
GTA V pressar hårdvaran till max – kräver installation

O NEJ! 8GB!!

Jag tycker det är ett enormt misstag att släppa GTA V till 360 och ps3.

Känns som Sleeping Dogs och Watch Dogs kommer ha otroligt högre grafikinställningar än GTA V, men grafik är inte allt!

Medlem

Fast det är väl inte så ovanligt? Har ett flertal PS3 spel som har krävt installation...

Medlem

Ska bli gutt att se gameplay videon, men väntar ändå på PC versionen.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

O NEJ! 8GB!!

Jag tycker det är ett enormt misstag att släppa GTA V till 360 och ps3.

Känns som Sleeping Dogs och Watch Dogs kommer ha otroligt högre grafikinställningar än GTA V, men grafik är inte allt!

Man hade kunnat ha så mycket bättre draw distance på next gen. Hoppas det inte är allt för tydligt när bilar poppar upp i bakgrunden.

Medlem

Varför är hårdvaran på Max? Vad är det för fel på Burger king?

Medlem
Skrivet av Luftman:

Varför är hårdvaran på Max? Vad är det för fel på Burger king?

eller burger shot?

Medlem
Skrivet av Luftman:

Varför är hårdvaran på Max? Vad är det för fel på Burger king?

max har bättre dressing

Medlem

Haha vilken rubrik, Aftonbladet-klass Tycker det är positivt ändå, hårddiskinstallationer är aldrig till nackdel, det är klart snabbare att läsa från hddn än blurayspelaren (PS3). Mindre roligt för de som köpt konsol med liten hårddisk :/

Skrivet av Ztreek:

Känns som Sleeping Dogs och Watch Dogs....

Sleeping dogs??


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Snälla! Ge oss spelet till PC så vi kan njuta av det i sin fulla prakt.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Ztreek:

Känns som Sleeping Dogs och Watch Dogs....

Sleeping dogs??

Sleeping dogs var det första Open-world spelet som utnyttjade DX11, så ja.?

Inaktiv
Skrivet av MadMartigaN:

Snälla! Ge oss spelet till PC så vi kan njuta av det i sin fulla prakt.

Det lär bli samma skit-portning vi fick från GTA 4.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av MadMartigaN:

Snälla! Ge oss spelet till PC så vi kan njuta av det i sin fulla prakt.

Det lär bli samma skit-portning vi fick från GTA 4.

Glömt Max Payne?

Inaktiv

varför släpper dom det till nuvarande konsollgeneration när nästa inte är långt borta ? fail

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av MadMartigaN:

Snälla! Ge oss spelet till PC så vi kan njuta av det i sin fulla prakt.

Det lär bli samma skit-portning vi fick från GTA 4.

Tyvärr blir det förmodligen så.
Sedan säger dom att dom säljer inte så bra till PC längre. Tro fan det!

Näää, jag är inte sur......


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av papagoja:
Skrivet av Segas:
Skrivet av MadMartigaN:

Snälla! Ge oss spelet till PC så vi kan njuta av det i sin fulla prakt.

Det lär bli samma skit-portning vi fick från GTA 4.

Glömt Max Payne?

Det var ingen konsol port! Men trean var det, och det sög.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Pressar till max... typ som i 4:an då... dvs lägsta installningarna, 1/5 andel bilar och folk, urkass drawdistrance och allt i glorious 720p med 25-30fps.

Yeah, jag tror jag kan vänta på PC versionen, kan ju alltid spela igenom Hotline Miami igen ^_^.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av MadMartigaN:

Snälla! Ge oss spelet till PC så vi kan njuta av det i sin fulla prakt.

Det lär bli samma skit-portning vi fick från GTA 4.

Jag tyckte aldrig det var något problem, så bara det kommer till PC är jag nöjd.
Tror mer det hänger på att ha en kraftfull PC att matcha den "dåliga" portningen med.

Medlem
Skrivet av G M R:
Skrivet av Segas:
Skrivet av MadMartigaN:

Snälla! Ge oss spelet till PC så vi kan njuta av det i sin fulla prakt.

Det lär bli samma skit-portning vi fick från GTA 4.

Jag tyckte aldrig det var något problem, så bara det kommer till PC är jag nöjd.
Tror mer det hänger på att ha en kraftfull PC att matcha den "dåliga" portningen med.

GTA 4... dålig portning? Jaså? Jag köpte själv det spelet till både XBOX 360 och PC. Tyckte inte det var något fel på någon av de två versionerna.

ZF
Medlem
Citat:

varför släpper dom det till nuvarande konsollgeneration när nästa inte är långt borta ? fail

140 miljoner möjliga köpare mot kanske 14 miljoner, svårt företagsekonomiskt val det.

Skrivet av Exxo:
Skrivet av G M R:
Skrivet av Segas:
Skrivet av MadMartigaN:

Snälla! Ge oss spelet till PC så vi kan njuta av det i sin fulla prakt.

Det lär bli samma skit-portning vi fick från GTA 4.

Jag tyckte aldrig det var något problem, så bara det kommer till PC är jag nöjd.
Tror mer det hänger på att ha en kraftfull PC att matcha den "dåliga" portningen med.

GTA 4... dålig portning? Jaså? Jag köpte själv det spelet till både XBOX 360 och PC. Tyckte inte det var något fel på någon av de två versionerna.

när det först kom krävdes det ganska massiv kraft för att ens röra sig med nån form av inställningar som gjorde att det höjde sig över konsollversionen. blev bättre senare dock.

Inaktiv
Skrivet av ZF:
Citat:

varför släpper dom det till nuvarande konsollgeneration när nästa inte är långt borta ? fail

140 miljoner möjliga köpare mot kanske 14 miljoner, svårt företagsekonomiskt val det.

Skrivet av Exxo:
Skrivet av G M R:
Skrivet av Segas:
Skrivet av MadMartigaN:

Snälla! Ge oss spelet till PC så vi kan njuta av det i sin fulla prakt.

Det lär bli samma skit-portning vi fick från GTA 4.

Jag tyckte aldrig det var något problem, så bara det kommer till PC är jag nöjd.
Tror mer det hänger på att ha en kraftfull PC att matcha den "dåliga" portningen med.

GTA 4... dålig portning? Jaså? Jag köpte själv det spelet till både XBOX 360 och PC. Tyckte inte det var något fel på någon av de två versionerna.

när det först kom krävdes det ganska massiv kraft för att ens röra sig med nån form av inställningar som gjorde att det höjde sig över konsollversionen. blev bättre senare dock.

Jag har inte spelat det på evigheter, så det du skriver stämmer säkert. Oavsett är det inget ovanligt med dåliga portningar och jag är rädd att GTA V blir detsamma.

Medlem

Ok. Jag erkänner att jag helst skulle spela GTA V på min sprillans nya PC. Men det kommer inte hindra mig från att njuta fullt ut av allt godis som Rockstar uppenbarligen proppat spelet fullt med. Grafiken på nuvarande generation är bra nog för att den inte ska stå ivägen för upplevelsen. Det finns hundra spel med apsnygg grafik som jag ändå bara skulle gäspa åt.

Medlem
Skrivet av Luftman:

Varför är hårdvaran på Max? Vad är det för fel på Burger king?

hehu!

Skrivet av Ztreek:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Ztreek:

Känns som Sleeping Dogs och Watch Dogs....

Sleeping dogs??

Sleeping dogs var det första Open-world spelet som utnyttjade DX11, så ja.?

Nä blev bara lite illa berörd av att höra sleeping dogs i samma mening som watch dogs


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

ZF
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag har inte spelat det på evigheter, så det du skriver stämmer säkert. Oavsett är det inget ovanligt med dåliga portningar och jag är rädd att GTA V blir detsamma.

nu var inte GTAIV så tokväl optimerat för konsollerna heller, det finns trots allt spel med liknande grafik där inte allt maler ner till 10 bildrutor bara för att några bilar råkar seriekrocka och exploderar i ett stort eldhav.

vi kan nog vänta oss att de trimmat motorn lite sen dess även om bilen också är vaxad och finare än sist.

Medlem

Urgh, har fortfarande orginal xbox 360. Löjligt lite utrymme på hårddisken, det här lär bli problematiskt :/.

Medlem

Och ändå vägrar de satsa på pc och nextgen-konsoler? Deras målgrupp krymper alltmer...

Medlem

FZ kan ni inte ta bort PC taggen?..

Medlem
Skrivet av Ztreek:

O NEJ! 8GB!!

Jag tycker det är ett enormt misstag att släppa GTA V till 360 och ps3.

Känns som Sleeping Dogs och Watch Dogs kommer ha otroligt högre grafikinställningar än GTA V, men grafik är inte allt!

Öh? Sleeping Dogs? Vad ska dom göra? Dom har troligtvis utvecklat detta i ett antal år innan devkit blev utskickade från Sony och MS.

12
Skriv svar