Rockstar fokuserar på PS3- och 360-versionen av GTA V

Robot
Rockstar fokuserar på PS3- och 360-versionen av GTA V
Medlem
Rockstar fokuserar på PS3- och 360-versionen av GTA V

Riktigt riktigt dåligt val. Har varken ps3/360 och vill absolut inte ha en sådan gammal konsol. PS4/XboxOne hade jag däremot kunnat tänka mig köpa. Stor besvikelse!

Medlem

Det blir väl som GTA IV, som släpptes ett halvår efter till PC

Medlem

Kommer ju inte köpa GTA V till en gammal sketen konsol iaf.

Medlem

ps3/x360
+ 1 år
ps4/x1
+ 1/2 år
pc

Skribent
Skrivet av jimbow1234:

Kommer ju inte köpa GTA V till en gammal sketen konsol iaf.

Det känns onekligen som sista sucken för denna generations konsoler.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Hade hellre väntat och köpt det till ps4 som kommer ganska snart ändå... fan vilket dåligt val av dom.

Avstängd

Så alla konsol nissar ska få njuta medans vi med pc ska få lov att dras med en dålig optimerat gta 4 ?

Medlem

Är dom seriöst efterblivna ?

Avstängd
Skrivet av vuze2143:

Är dom seriöst efterblivna ?

Tyvärr verkar dom vara det, har haft stor respekt för Rockstar för dom har varit relativt bra, men när gta 4 kom har dom sjunkit en del i mina ögon fr det var verkligen dåligt optimerat för pc. Och nu sjönk dom ännu mer för dom är så idiotiska gällande detta,

Medlem

Tycker det är konstigt att de gör så här, jag menar man utvecklar och bygger ett spel på en pc, och eftersom GTA spelen finns på pc redan. De måste ju förstått att det säljer bra till pc, känns som att gta 5 skulle sälja bättre om de släpptes på pc direkt i september. Än att de ska släppas kanske 6 månader senare ? Eller vad tror ni? Visst att många gillar att lira på konsol, jag kan tycka att det är lättare att köra bil i gta på konsol, men resten känns långsamt, som att sikta hoppa och vända sig om osv. Sen jag kunna maxa spelet. Men det är vad jag tycker iaf

Skribent
Skrivet av vuze2143:

Är dom seriöst efterblivna ?

Ärligt talat är det här SMARTASTE valet, men kanske inte det man hade önskat personligen.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Rockstar släpper Grand Theft Auto IV till Playstation 3, Xbox 360 och PC. Spelarbasen blir besviken på hur dåligt optimerad PC-versionen var.

Rockstar väljer att denna gång fokusera huvudsakligen på en sak i taget. Spelarbasen blir besviken på att spelet inte finns tillgänglig till PC.

Jag tycker det är bra att Rockstar väljer en väg, och sedan följer den. Jag skulle inte bli särskilt förvånad om en nu-gen-version(?) av Grand Theft Auto V släpps till Playstation 4 och Xbox One över deras molntjänst relativt snabbt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Riktigt riktigt dåligt val. Har varken ps3/360 och vill absolut inte ha en sådan gammal konsol. PS4/XboxOne hade jag däremot kunnat tänka mig köpa. Stor besvikelse!

Jag misstänker att detta spel tillhör de dyrare som skapats och då är det inte så konstigt att de satsar mest på de plattformar som har den största kundbasen.

Medlem

Under mig kommer ni se kommentarer där folk är förbannade och orden "PC" och "bäst" kommer dyka upp ofta.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Lolflakes:

Riktigt riktigt dåligt val. Har varken ps3/360 och vill absolut inte ha en sådan gammal konsol. PS4/XboxOne hade jag däremot kunnat tänka mig köpa. Stor besvikelse!

Jag misstänker att detta spel tillhör de dyrare som skapats och då är det inte så konstigt att de satsar mest på de plattformar som har den största kundbasen.

Många överger 360 och ps3 för att förbereda sig ett köp inför nästa generation. Tycker det är dåligt val av R*

Medlem
Skrivet av Luftman:

Under mig kommer ni se kommentarer där folk är förbannade och orden "PC" och "bäst" kommer dyka upp ofta.

Men alla har inte råd med både och

Medlem

Ja vad ska man säga, som PC spelare börjar man tyvärr bli van sådant hära bullshit.
Så nu för tiden blir man inte lika "WOW, ett nytt fett spel, TAKE MY MONEY Rockstar",,, för man vet att man Kanske får en PC version ett år efter släppet och då dåligt optimerat.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Hell yeah!! Hoppas på en regnig höst.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Luftman:

Under mig kommer ni se kommentarer där folk är förbannade och orden "PC" och "bäst" kommer dyka upp ofta.

Men alla har inte råd med både och

Krossa inte mina kapitalistdrömmar

Medlem

Det är väl bättre att Rockstar lägger fokus på ps3/360 än att börja om till One och PS4.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

ELF
Medlem

Jag är förbannad och PC är bäst!!!


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skribent

Här har ni lite fler frågor & svar.


signatur

I am the black wizards.

ELF
Medlem

Hoppas ni har något positivt i baktanke med detta.
Ni vet var jag finns när ni vill ha mina pengar, så länge man slipper Social Club, GFWL och allt sådant skit det vill säga.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Avstängd
Skrivet av Puscifer:

Rockstar släpper Grand Theft Auto IV till Playstation 3, Xbox 360 och PC. Spelarbasen blir besviken på hur dåligt optimerad PC-versionen var.

Rockstar väljer att denna gång fokusera huvudsakligen på en sak i taget. Spelarbasen blir besviken på att spelet inte finns tillgänglig till PC.

Jag tycker det är bra att Rockstar väljer en väg, och sedan följer den. Jag skulle inte bli särskilt förvånad om en nu-gen-version(?) av Grand Theft Auto V släpps till Playstation 4 och Xbox One över deras molntjänst relativt snabbt.

Det är inte det som gör oss besvikna, visst bra att dom satsar att göra till en sak i taget för att inte strula till allt, men vad man verkar kunna se är att dom verkar satsa helt på konsol nu. Är dom så osäker när ens pc versionen ska komma så tvivlar jag starkt på att ens en pc version kommer släppas över huvudtaget.
Det är det som gör mig besviken, jag har aldrig funnit intresset i att spela gta på en konsol, jag vill spela gta på en dator.

Gta 5 är ett spel jag gärna vill ha på datorn med, men som sagt. JAg har inget emot att dom satsar först på konsol sen kanske sedan till pc så länge dom gör det bättre optimerat än vad 4an var, men att det ser ut mer som att dom tänker slopa pc gör mig ärligt talat förbannad.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Puscifer:

Rockstar släpper Grand Theft Auto IV till Playstation 3, Xbox 360 och PC. Spelarbasen blir besviken på hur dåligt optimerad PC-versionen var.

Rockstar väljer att denna gång fokusera huvudsakligen på en sak i taget. Spelarbasen blir besviken på att spelet inte finns tillgänglig till PC.

Jag tycker det är bra att Rockstar väljer en väg, och sedan följer den. Jag skulle inte bli särskilt förvånad om en nu-gen-version(?) av Grand Theft Auto V släpps till Playstation 4 och Xbox One över deras molntjänst relativt snabbt.

Det är inte det som gör oss besvikna, visst bra att dom satsar att göra till en sak i taget för att inte strula till allt, men vad man verkar kunna se är att dom verkar satsa helt på konsol nu. Är dom så osäker när ens pc versionen ska komma så tvivlar jag starkt på att ens en pc version kommer släppas över huvudtaget.
Det är det som gör mig besviken, jag har aldrig funnit intresset i att spela gta på en konsol, jag vill spela gta på en dator.

Gta 5 är ett spel jag gärna vill ha på datorn med, men som sagt. JAg har inget emot att dom satsar först på konsol sen kanske sedan till pc så länge dom gör det bättre optimerat än vad 4an var, men att det ser ut mer som att dom tänker slopa pc gör mig ärligt talat förbannad.

Grand Theft Auto IV släpptes till Playstation 3 och Xbox 360 den 29:e april, 2008.
Den 6:e augusti, 2008 (99 dagar efter release) annonserade Rockstar att spelet även kommer släppas till PC.
Den 3:e december, 2008 (218 dagar efter release) släpptes spelet slutligen till PC.

Jag tycker att PC-folket är väldigt snabba med att uttrycka sitt missnöje så fort det är något. Man klagar först på att PC-optimeringen till Grand Theft Auto IV var dålig, och sen klagar man på att Rockstar fokuserar på en sak i taget. Ni borde vara glada över att Rockstar inte har gett upp PC helt och hållet ännu. Det känns otroligt otacksamt, och då är jag inte ens del av Rockstar. Jag lider med Rockstar som tvingas stå ut med allt konstant gnällande.

Rockstar har varken bekräftat eller nekat en PC-version av Grand Theft Auto V. Tills dess tycker jag att man bör hålla tillbaka på klagomålen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Avstängd
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Puscifer:

Rockstar släpper Grand Theft Auto IV till Playstation 3, Xbox 360 och PC. Spelarbasen blir besviken på hur dåligt optimerad PC-versionen var.

Rockstar väljer att denna gång fokusera huvudsakligen på en sak i taget. Spelarbasen blir besviken på att spelet inte finns tillgänglig till PC.

Jag tycker det är bra att Rockstar väljer en väg, och sedan följer den. Jag skulle inte bli särskilt förvånad om en nu-gen-version(?) av Grand Theft Auto V släpps till Playstation 4 och Xbox One över deras molntjänst relativt snabbt.

Det är inte det som gör oss besvikna, visst bra att dom satsar att göra till en sak i taget för att inte strula till allt, men vad man verkar kunna se är att dom verkar satsa helt på konsol nu. Är dom så osäker när ens pc versionen ska komma så tvivlar jag starkt på att ens en pc version kommer släppas över huvudtaget.
Det är det som gör mig besviken, jag har aldrig funnit intresset i att spela gta på en konsol, jag vill spela gta på en dator.

Gta 5 är ett spel jag gärna vill ha på datorn med, men som sagt. JAg har inget emot att dom satsar först på konsol sen kanske sedan till pc så länge dom gör det bättre optimerat än vad 4an var, men att det ser ut mer som att dom tänker slopa pc gör mig ärligt talat förbannad.

Grand Theft Auto IV släpptes till Playstation 3 och Xbox 360 den 29:e april, 2008.
Den 6:e augusti, 2008 (99 dagar efter release) annonserade Rockstar att spelet även kommer släppas till PC.
Den 3:e december, 2008 (218 dagar efter release) släpptes spelet slutligen till PC.

Jag tycker att PC-folket är väldigt snabba med att uttrycka sitt missnöje så fort det är något. Man klagar först på att PC-optimeringen till Grand Theft Auto IV var dålig, och sen klagar man på att Rockstar fokuserar på en sak i taget. Ni borde vara glada över att Rockstar inte har gett upp PC helt och hållet ännu. Det känns otroligt otacksamt, och då är jag inte ens del av Rockstar. Jag lider med Rockstar som tvingas stå ut med allt konstant gnällande.

Rockstar har varken bekräftat eller nekat en PC-version av Grand Theft Auto V. Tills dess tycker jag att man bör hålla tillbaka på klagomålen.

Vi har full rätt att visa otacksamhet till GTA 4, det är fortfarande dåligt optimerat. Jag köpte det samt två dlcer för ca 200 kronor sammanlagt på webbhallen i förhoppning om att dom varit snälla med oss och släppt någon patch som gjort att spelet funkar mer dugligt på pc. Men icket, jag får lira det på low men det funkar inte så värst bra i alla fall.
Så gnället förtjänar dom, ska man släppa ett spel till pc ska man väl ändå se till att göra det noggrant. Det är mer som att dom bara direkt tagit från konsol och sedan inte fixat till det över huvudtaget.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Rockstar släpper Grand Theft Auto IV till Playstation 3, Xbox 360 och PC. Spelarbasen blir besviken på hur dåligt optimerad PC-versionen var....

Spelade GTA IV på Xbox 360 här om veckan på en förfest hos en kompis och fy helvete vilken dålig prestanda, horribla framedrops. Det kommer nog bli ett helvete att driva GTA V på dessa uråldriga konsoler.

Medlem

Jag kan säga som så att både PC och New gen konsol versionerna kommer definitivt komma.

Detta är helt enkelt gömd marknadsföring för att tjäna mer pengar från Rockstar sida.

De vill mjölka så mycket så möjligt från oss konsumenter, att vi ska lägga ner pengar för de gamla konsolerna + spelet.

När de väl har mjölkat klart, då kommer GTA V till next gen och PC..... och folk som redan har köpt till gamla konsolerna
kommer köpa det till de nya konsolerna också.
Baaam, dubbel vinst för Rockstar.

De vet att spelet är så sjukt efterlängtat av alla så de utnyttjar det på bästa möjliga sätt.
Jag kommer skaffa det till min Ps3 och även till ps4 eller PC när det väl blir aktuellt. Och många andra kommer också göra samma sak. = Rockstar cashar in.

Medlem

Kan ju vara så att de har bra programmerare till 360 och ps3 och gör en safe släpp.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

123
Skriv svar