Ostkupa...

Medlem
Ostkupa...

När jag var liten var jag med min syster på diverse aktioner och marknader. Min syster och många andra i min familj är lite intresserade av gamla saker. En sak som vi hittade var en ostkupa i uranglas. Så vem var det som kläckte den briljanta idéen att hej, uran i glas kan ju vara coolt... Osten höll sig säkert lite längre och gav nog inte några speciella bieffekter men men...
Nu är ju uranglas ingen nymodighet, detta var populärt under mitten av 1900-talet men redan dom gamla romarna hade uran i sin mosaik.
Hur farligt är det egentligen, inte speciellt. Med en bra Geigermätare så registreras det som något över den vanliga bakgrundsstrålningen.

Om man vill kan man belysa uranglas med uv-lampa för att lock fram dess...utstrålning....

Så varför denna antikrunda?
Jo, tillbaka till ostkupan och med den i tanken så hamnar man snabbt i tankebanorna kring vad som skulle hända om man byggde en gigantisk ostkupa och använde en stad istället för osten...känns rätt originellt, jag vet...
Vart har jag sett det, jo just ja i nya serien Under the Dome, skapad av Stephen King...

#blogg

Ostkupa...

Snygga glas

Hur var serien, tänkte också kasta ett getöga på den inom kort.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Är också intresserad av serien. Lite rädd att fastna i den bara.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Snygga glas

Hur var serien, tänkte också kasta ett getöga på den inom kort.

Har inte sett den, såg trailern och tänkte vart är SpiderPig...

http://www.youtube.com/watch?v=VuZqG57rNDM

Så jag antar att, trots att trailern såg riktigt bra ut, jag kommer att irritera mig på att man egentligen bara gjort en liveaction-Simpsonskopia...men eftersom jag gillade sekvensen med kon så kanske jag kommer ge den en chans...

1
Skriv svar