Outcast återuppstår – från skaparna av originalet

Robot
Outcast återuppstår – från skaparna av originalet

Originaltrion bakom klassikern Outcast kommer att återuppliva varumärket.

#nyhetstips, #outcast, #atari-europe, #appeal, #outcast-ii


Medlem
Outcast återuppstår – från skaparna av originalet

missade tyvärr originalet. vet inte riktigt varför jag aldrig gick och köpte det. Men man ångrar sig lite idag

Medlem

Trevligt, trevligt.

Medlem

Ofaen, originalet var helt okej historia..

Medlem
Avstängd
Skrivet av KaptenKanel:

missade tyvärr originalet. vet inte riktigt varför jag aldrig gick och köpte det. Men man ångrar sig lite idag

Det finns på gog.com så du kan spela köpa det nu och spela igenom det.

Avstängd

Aldrig riktigt fallit för outcast, men roligt för er som verkligen blev besviken att tvåan slopades sist men att det kommer bli av igen

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av KaptenKanel:

missade tyvärr originalet. vet inte riktigt varför jag aldrig gick och köpte det. Men man ångrar sig lite idag

Det finns på gog.com så du kan spela köpa det nu och spela igenom det.

Ja, missade också att köpa originalet men tack vare GoG kan jag nu spela denna klassiker (och många andra spel som jag missade eller inte hade råd med som barn). Dock så är det ju inte riktigt samma sak som att äga en fysisk kopia men bättre än inget alls=).

Avstängd
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av KaptenKanel:

missade tyvärr originalet. vet inte riktigt varför jag aldrig gick och köpte det. Men man ångrar sig lite idag

Det finns på gog.com så du kan spela köpa det nu och spela igenom det.

Ja, missade också att köpa originalet men tack vare GoG kan jag nu spela denna klassiker (och många andra spel som jag missade eller inte hade råd med som barn). Dock så är det ju inte riktigt samma sak som att äga en fysisk kopia men bättre än inget alls=).

Exakt, alltid en annan sak ifall man har den fysiska kopian än att ha den digitalt men det är ju bättre än inget så håller med

Hoppas de lyckas, på alla plan. Om de kan slå originalet går ju inte att spekulera i nu, men hoppas det.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skägg.
10 Chambers

"När jag sätter i skivan i min sprillans nya DVD-läsare väntade jag mig lite mer tjofräs." skriver vi i recensionen, bara en sån sak!


signatur
Medlem

Fantastico!

Blir till att dra igenom originalet igen då, medan man väntar!


signatur

// P

Medlem

Spelade aldrig det första, och pallar inte nu Men bli uppföljaren lika bra så kan man åtminstone köra tvåan

Medlem

Orginalet var fantastiskt på många sätt men den öppna värld i voxelteknik som hyllades var väl kanske inte det allra bästa i slutändan. Spelet var otroligt snyggt för sin tid som tillsammans med fantastisk musik och röster gjorde det till en upplevelse.

Jag tillhör en av de med ett orginal kvar i spelsamlingen och såg verkligen fram emot uppföljaren som blev slopad. Däremot kan jag känna att det som kändes nytt och fräscht då är vardagsmat idag. Kommer inte ha några som helst förväntningar utan hoppades väl egentligen att spelet skulle stanna vid det klassiska orginalet!!

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Spelade aldrig det första, och pallar inte nu Men bli uppföljaren lika bra så kan man åtminstone köra tvåan

Jag sitter i samma sits när det gäller BG. Inhandlade såväl BG1 som BG2 med tillhörande exp i en bundle-utgåva för ett par år sedan, men har inte hunnit. Nu kommer så "Enhanced edition" och jag vet inte hur jag ska göra framåt hösten... Känns som om de synliga pixlarna är mina vänner när det gäller retroliren...


signatur

// P

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

"När jag sätter i skivan i min sprillans nya DVD-läsare väntade jag mig lite mer tjofräs." skriver vi i recensionen, bara en sån sak!

Spelajournalistik var så hippt och inne på 90-talet! Sega Force-klass!

Inaktiv

En remake av Outcast på CryEngine 3 http://www.openoutcast.org/wp/

Medlem
Skrivet av trifix:

Orginalet var fantastiskt på många sätt men den öppna värld i voxelteknik som hyllades var väl kanske inte det allra bästa i slutändan. Spelet var otroligt snyggt för sin tid som tillsammans med fantastisk musik och röster gjorde det till en upplevelse.

Jag tillhör en av de med ett orginal kvar i spelsamlingen och såg verkligen fram emot uppföljaren som blev slopad. Däremot kan jag känna att det som kändes nytt och fräscht då är vardagsmat idag. Kommer inte ha några som helst förväntningar utan hoppades väl egentligen att spelet skulle stanna vid det klassiska orginalet!!

Ja, lyckas de hålla kvar vid det du skriver (med tillhörande humor) så är det en framgång! Jädrar, jag måste nästa gå och kika på boxen i hyllan... Så sugen... och så lite tid...


signatur

// P

Medlem

Asså..........varför?

Har man så dålig fantasi att man inte bara gör ett nytt IP istället för att ta från ett spel som gjordes för 14 år sen. Jag tror fan det knappt finns folk under 25 som ens spelat det och tror att det är fruktansvärt få folk som spelat spelet och skulle uppskatta en uppföljare.

Outcast i all ära, men snälla rara.

Medlem

Börjat spela igenom originalet många gånger men aldrig sett avslutet eller mer än 6 timmar in i spelet. Men det jag spelat har gett mig mersmak och redan nu kan jag lätt säga att jag vill ha vad dem än kommer skapa.

Medlem
Skrivet av 413X:

Asså..........varför?

Har man så dålig fantasi att man inte bara gör ett nytt IP istället för att ta från ett spel som gjordes för 14 år sen. Jag tror fan det knappt finns folk under 25 som ens spelat det och tror att det är fruktansvärt få folk som spelat spelet och skulle uppskatta en uppföljare.

Outcast i all ära, men snälla rara.

Det är väll mest att dem vill använda sig av namnets status och att skapa ny ip kan ta sin tid beroende på spelen.

Medlem

En riktig klassiker med ett grymt soundtrack. Otroligt ambitiöst spel, open-world, "vehicles" (konstiga djur dvs) och en story där man likt Fallout 3: New Vegas kunde välja i vilken ordning man ville ta sig an huvuduppdraget. Och detta var 1999(!), om jag inte minns fel. Före sin tid! Ser fram emot tvåan.

Medlem

dagens bästa känsla, utav en rad valda saningar så väljer jag verkligen att tro på detta.

Medlem
Skrivet av 413X:

Asså..........varför?

Har man så dålig fantasi att man inte bara gör ett nytt IP istället för att ta från ett spel som gjordes för 14 år sen. Jag tror fan det knappt finns folk under 25 som ens spelat det och tror att det är fruktansvärt få folk som spelat spelet och skulle uppskatta en uppföljare.

Outcast i all ära, men snälla rara.

Hade du sagt umder 20 hade du haft en poäng.
Men icke.

Medlem
Skrivet av Mox+:

En riktig klassiker med ett grymt soundtrack. Otroligt ambitiöst spel, open-world, "vehicles" (konstiga djur dvs) och en story där man likt Fallout 3: New Vegas kunde välja i vilken ordning man ville ta sig an huvuduppdraget. Och detta var 1999(!), om jag inte minns fel. Före sin tid! Ser fram emot tvåan.

Eller hur, spelade helt i sin egen liga! Ett av mina bästa spelminnen helt klart och ett av de bästa spelen jag spelat.

Medlem

Åh grymt! Diggade ettan skarpt.

Medlem

Kom ihåg det spelet. Var jäkligt svårt. Använde sig av voxel-grafik.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

FM-guru
F.d. Sisyr

Ett av dem bästa spelen genom tiderna får en uppföljare. Nu är man glad!

Medlem

Shit vilken nyhet!
Blir nästan tårögd när jag tänker tillbaka på originalet, så otroligt välgjort och bra för sin tid.
Tyvärr så tror jag inte att en uppföljare kan återskapa den känsla man upplevde med första spelet, eller också har jag bara blivit äldre.

Medlem

Riktigt grymt, Outcast är galet bra.. hoppas dom gör något vettigt av det

12
Skriv svar