Gears of War-producent gör nästa Mass Effect

Robot
Gears of War-producent gör nästa Mass Effect

Chris Wynn går från Gears of War: Judgment till nya Mass Effect.

#gears-of-war-judgment, #bioware, #mass-effect-4-1, #ea, #microsoft


Medlem
Gears of War-producent gör nästa Mass Effect

Jag trodde Mass Effect 3 var menat som den sista i serien, eller missminner jag mig nu?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag trodde Mass Effect 3 var menat som den sista i serien, eller missminner jag mig nu?

Inte det sista i Mass effect serien, bara det sista spelet om Commander Shepard. Bioware har varit rätt tydliga om det flera gånger

Medlem

Ja nytt Mass effect med nya karaktärer och ny huvudperson o så, kan bli skoj ^^ älskar dom andra 3

Medlem

Jo det var ju tänkt att det skulle vara en triologi, men eftersom det var en sån kassako så kommer dom göra fler spel i samma universum. Men det kommer afaik inte handla om shepard eller för den delen vara ett RPG.

Som det lutade åt med trean och med tillskottet av Chris så blir det säkert en renodlad tredjepersonspangare, skulle iaf inte förvåna mig.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Blir väl en Gow klon.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Om det här blir ett gears of wars i rymden så kommer jag bomba Biowares huvudkontor. Ring Interpol om ni vill; de kommer inte kunna stoppa mig.

Medlem

Låter inte jättebra tbh men det är ingen poäng att klaga innan dom ens visat en enda del av spelet.
Hoppas att han är råbra och bara tvingats dras med Gears of War bara för att det är hans jobb tills nu.

Medlem

Nej, nej, nej...

Medlem

Storyn har ju drivit en stor del av intresset för Mass Effect. Ska den nya Gears of War-klåparen ta över blir det bara köttarfest utan nån som helst röd tråd igenom handligen.

Ska väl inte döma spelet än men får stark "nej tack" känsla.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag trodde Mass Effect 3 var menat som den sista i serien, eller missminner jag mig nu?

Medlem

Eh, kan bli bra.

Medlem

Får se om dom kan återupprätta hedern i sitt namn och bevisa att dom fortfarande är de rpg kungar de en gång var.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Mass Effect triologin var det som fick mig intresserad av sci-fi, hatade det innan. Har varken före eller efter spelat ett spel med så bra och välberättad story och sådant djup på karaktärerna, inte bara på shepard (femshep såklart) utan i princip varenda karaktär som har mer än 5 rader dialog i spelet (och så är kritiker liksom spelare imponerade av elisabeth från bio-infite, i lol'd).

Nu tänker man alltså överräcka facklan från denna genialiska serie och ge den till någon som gjort hjärndöd action och jobbat åt två av dom sämsta företagen inom spelbranschen, way to go!

Man ska inte döma på förhand, men om han använder något av sitt inflytande så kommer nog nästa mass effect få lida brutalt!

Redaktör
Ponny

Jag räknar med att Casey Hudson fortfarande kommer ha någon övergripande roll och ett tungt finger med i spelet. Och fler med han. Det är fler kockar i den här stora, stora soppan, och det tycker jag är en bra sak.

Fast ja, SENIOR DEVELOPMENT DIRECTOR är en tung post, med eller utan versaler. Det kan man inte komma ifrån.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Mass effect 2 och 3 vart ju GoW kloner med RPG lite inslag så det måste passa honom perfekt

Medlem
Skrivet av Nomz:
Skrivet av Puscifer:

Jag trodde Mass Effect 3 var menat som den sista i serien, eller missminner jag mig nu?

http://static.ericnagel.com/wp-content/uploads/2010/11/cash-c...

Åh nä, denna serien har extremt mycket potential. Detta är defintivt inte mjölkning, möjligtvis all DLC i stil med skins etc.

Skrivet av Cane:

Mass effect 2 och 3 vart ju GoW kloner med RPG lite inslag så det måste passa honom perfekt

Lite RPG? Hela spelet är ju ett RPG.

Den enda aspekten det har gemensamt med GoW är tredje-personsläget.

eld
Medlem
Skrivet av Typh00n:

Den enda aspekten det har gemensamt med GoW är tredje-personsläget.

Mass effects direkta gameplay är en thirdperson cover-shooter, ingen mängd rpg på det kommer ta bort dessa kopplingar.

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av Typh00n:

Den enda aspekten det har gemensamt med GoW är tredje-personsläget.

Mass effects direkta gameplay är en thirdperson cover-shooter, ingen mängd rpg på det kommer ta bort dessa kopplingar.

Bara för de är en tps cover-shooter e de fan ingen GoW klon, då kan du säga de om alla spel som e de då ju?

Medlem

NU BLOMMAR LÖKEN!

eld
Medlem
Skrivet av Eddz0r:
Skrivet av eld:
Skrivet av Typh00n:

Den enda aspekten det har gemensamt med GoW är tredje-personsläget.

Mass effects direkta gameplay är en thirdperson cover-shooter, ingen mängd rpg på det kommer ta bort dessa kopplingar.

Bara för de är en tps cover-shooter e de fan ingen GoW klon, då kan du säga de om alla spel som e de då ju?

Skrivet av eld:

kopplingar.

Mass effects core-mechanic har mer att göra med gears of war än vad det har att göra med knights of the old republic, fast Cane här på forumet var väl lite mer neggo när han kallade det för något som en simpel klon, jag vill dock poängtera att mass effect hade mycket med gears of war att göra när herr Typh00n absolut inte ville se kopplingarna.

Medlem

Kommer bli rätt svårt att överträffa trilogin om Commander Shephard. Hoppas att de kommer i närheten i alla fall.

Medlem
Skrivet av Nomz:
Skrivet av Puscifer:

Jag trodde Mass Effect 3 var menat som den sista i serien, eller missminner jag mig nu?

http://static.ericnagel.com/wp-content/uploads/2010/11/cash-c...

Gillar att man liknar spelare som kossor med dessa kommentarer.

Medlem

Konsol exklusivt då...

Medlem

Så länge som det inte blir GoW control på nästa ME


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av Typh00n:

Den enda aspekten det har gemensamt med GoW är tredje-personsläget.

Mass effects direkta gameplay är en thirdperson cover-shooter, ingen mängd rpg på det kommer ta bort dessa kopplingar.

Och det är exakt det jag sade. Så då är alltså Tribes: Ascend en klon på Battlefield 3 för att dom delar förstapersonselement.

Nej, jag tänkte väl det.

Medlem

Bådar inte gott... Gears of War som är så amerikanskt det bara kan bli. Med stora biffiga mörk röstade soldater och bara ren och skär action...

Jag vill ha fantastiska karaktärer och rollspel. Och en bra story.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

eld
Medlem
Skrivet av Typh00n:
Skrivet av eld:
Skrivet av Typh00n:

Den enda aspekten det har gemensamt med GoW är tredje-personsläget.

Mass effects direkta gameplay är en thirdperson cover-shooter, ingen mängd rpg på det kommer ta bort dessa kopplingar.

Och det är exakt det jag sade. Så då är alltså Tribes: Ascend en klon på Battlefield 3 för att dom delar förstapersonselement.

Nej, jag tänkte väl det.

det var inte jag som använde ordet "klon", jag vart mest nogrann med att poängtera att det är lika dumt att skrika "klon" som det är att säga att spel som uppenbarligen delar element med varandra inte har något att göra med varandra.

exempel: resident evil och gears of war har ingenting att göra med varandra, men gears of war inspirerades av resident evil 4's speciella styrning och kamera och sedan ledde det till att mass effect tog inspiration av gears of war när det kom till spelmekaniken som rollspelet ligger på.

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av Typh00n:
Skrivet av eld:
Skrivet av Typh00n:

Den enda aspekten det har gemensamt med GoW är tredje-personsläget.

Mass effects direkta gameplay är en thirdperson cover-shooter, ingen mängd rpg på det kommer ta bort dessa kopplingar.

Och det är exakt det jag sade. Så då är alltså Tribes: Ascend en klon på Battlefield 3 för att dom delar förstapersonselement.

Nej, jag tänkte väl det.

det var inte jag som använde ordet "klon", jag vart mest nogrann med att poängtera att det är lika dumt att skrika "klon" som det är att säga att spel som uppenbarligen delar element med varandra inte har något att göra med varandra.

exempel: resident evil och gears of war har ingenting att göra med varandra, men gears of war inspirerades av resident evil 4's speciella styrning och kamera och sedan ledde det till att mass effect tog inspiration av gears of war när det kom till spelmekaniken som rollspelet ligger på.

Det skrev jag ju också.
Jag skrev att det enda dom delade var tredje-personselementet.

Jag minns Kill.Switch spelades precis likadant och det är från, ja 2004-2005? Det är snarare där inspirationen kommer ifrån.

Medlem
Skrivet av Deli:

Mass Effect triologin var det som fick mig intresserad av sci-fi, hatade det innan. Har varken före eller efter spelat ett spel med så bra och välberättad story och sådant djup på karaktärerna, inte bara på shepard (femshep såklart) utan i princip varenda karaktär som har mer än 5 rader dialog i spelet (och så är kritiker liksom spelare imponerade av elisabeth från bio-infite, i lol'd).

Nu tänker man alltså överräcka facklan från denna genialiska serie och ge den till någon som gjort hjärndöd action och jobbat åt två av dom sämsta företagen inom spelbranschen, way to go!

Man ska inte döma på förhand, men om han använder något av sitt inflytande så kommer nog nästa mass effect få lida brutalt!

Vet inte hur många gånger som jag spelat igenom ME-serien, FemShep varje gång. <3 henne!

Samma sak för mig, tror att det var en av dom upplevelserna som fick mig att fastna för dataspel. Får fortfarande gåshud när jag spelar igenom Suicide Mission i ME2, står nere på däck med Joker och åker igenom Omega 4 relayet. Kommer gråta blod om det skulle bli en serie med mindre fokus på rpg, men man ska inte vara besviken i förväg. Story känns som deras signum så det borde vara fokus på det. Vi märker när spelet kommer ut, håller tummarna.

12
Skriv svar