Får Simcity större städer trots allt?

Robot
Får Simcity större städer trots allt?
Medlem
Får Simcity större städer trots allt?

Om dom två sistnämnda kommer, så börjar jag nog spela spelet igen

Medlem

varför ska de ge vad folket vill ha? då hade dom väl gjort de i första dlcet ? hoppas de kommer större städer men tvivlar på de!

Skribent

Jag hade i alla fall börjat spela igen.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Fan vad gött

Medlem

hmh.. kanske man äntligen kan börja spela SimCity?

Medlem

Jag hade börjat spela om tunnelbanor och större städer hade trätt i kraft.

G R A T I S.

Medlem

Kommer ihåg jag önskade att där fanns enkelriktade vägar, den och 2x städer så lär jag kika på spelet igen.

Medlem

Större städer enligt mig behövs VERKLIGEN. Tunnel banor och möjligheten att höja och sänka vägar hade underlättat betydligt också. Däremot iden med events, leaderboard och guilds vill jag inte veta av i detta spel

ELF
Medlem

Ska det verkligen behövas ett frågeformulär? Allt borde ju läggas till omgående. De två multiplayergrejerna bryr jag mig dock inte ett skvatt om.

När dessa grejer är tillagda så kan jag tänka mig att köpa det om man slipper onlinekravet.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

kanske blir en ny stad då ! Wiihoo

Medlem

Om dom fixar till CORE spelet så kanske jag köper det en dag.... men om dom bara slänger ut DLC som kostar extra, med det som borde funnits från början så fortsätter jag avstå.

Medlem

Stämmer detta, så om det enbart är större städer ja då återvänder jag gladligen!

Medlem

Möjlighet att spela offline stod inte med på listan? Ok, då fortsätter jag att inte ge er pengar.

Medlem

Skulle kunna tänka mig köpa spelet om det blir större banor.

Medlem

jag hade spelat det igen om spelet faktiskt gick att installera... Kraschar på 10% buggen och fulfixen med DLL etc i registret är gjord men hjälper inte. Tack EA, collectors ed drog ju bara loss på knappt 500sek ändå

Medlem

Fan är det samma Maxis som gör Sim City? Många av sakerna som de fråga om ska ju vara med från början, det är väl det vi som konsumenter förväntar oss. En förbättrad produkt, "större stad (dubbel...va?)", möjligheten att vrida tillbaka katastrofer, terraforming. Alltså har dom som gjort Sim City 5 ens spelat de tidigare spelen? Ledsen om ja låter som Gnälliga Gunnar men det var ju inte så att spelet hade en kanon succé. Och nu kommer med dessa dumheter som spelare har redan påpekat genom forum,Twitter, Facebook inlägg. Detta säger bara att de väljer att lyssna på sina fans när det passar. Ne EA/Maxis, ni får fortfarande inte några pengar av mig.

Medlem

Oh! Kommer dom ur beta-fasen snart?
Det kanske blir ett köp lagom till release trots allt.

Inaktiv

När spelet innehåller minst samma saker som sina föregångare, så kan jag tänka mig att köpa det. Detta "nya" SimCity (som dessutom sägs köras via online servrar) ska verkligen inte begränsas med "innehåll" så som stora kartor!

Kommer dessa essentiella saker som ett DLC, lär jag fortsatt bojkotta spelet.

Medlem

Jag har spelat sönder Simcity totalt, så större städer som en framtida DLC eller whatever är tyvärr för sent för min del mer "endgame" content isåfall. För vad fan ska man göra efter man byggt t.ex. ett space center?


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Större områden vore väl inte fel... men som sagt så ser jag ju gärna att de fixar i ordning spelet först.

Annars så spelar det ingen roll om man bygger på en fotbollsplan eller hela världens yta.

Medlem

Kanske dags att testa spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Undrar när denna ändring/patch kommer.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

2 ggr större? Please...

Medlem

Vore kul o se lite siffror på hur många som förbokade/köpte spelet och hur många som spelar nu. Efter allt man läst låter ju det här som en av 2010-talets största spelfiaskon. Har någon lite siffror vore jag tacksam

Inaktiv

Förbannat sunkig prismodell, stöd inte Maxis/EA med mer riktiga pengar för låtsasspel.

Minns lanseringen, herregud vilket katastrofalt misslyckande. O sen släpper man DLC för sjuka priser, och nu någon undersökning till sina kunder? Dom borde läsa alla massiva trådar på diverse forum, speciellt sitt egna då? "Lyssna på feedback" my ass, då hade dom lyssnat på de som spelade betan hade vi haft något annat. Därtill alla lögner om AI, glassbox och "onlinekrav".

Men visst, handla på, allt är bra.

Medlem

Jag tycker det är för sent.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Var det inte just större städer som de sa var beräkningsmässigt ogenomförbart?

På samma sätt som att det inte ska gå rent tekniskt att spela offline, även fast crack ligger ute sen länge?

Medlem

Oavsett vad man väljer att kalla det, reboot omstart eller uppföljare så är det fortfarande en del av Simcity serien.
När Simcity 3000 släpptes förväntade sig folk en utveckling av 2000, när Simcity 4 kom förväntade man sig en utveckling från 3000 o.s.v.
Samma sak gäller med Simcity 2013.
Det har i år gått precis 10 år sen 4:an kom och våra datorer har gjort enorma framsteg sen 2003,så ett stort steg i sim City seriens evolution är rimlig. Tänk dig simcity 4 med curved roads och fri kamera, bara en sån grej hade varit fantastisk.
Tyvärr verkar det som om Maxis drabbats av lite väl många inkompetenta idioter som dessutom är totalt ointresserade av genren och vilka förväntningar fans av de tidigare spelen har.
Resultatet ser vi nu och frågan är ju hur många som hade köpt nya Simcity om det inte hade haft ett välkänt namn som dragplåster.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Synd att Sim City inte fungerar när man ominstallerat. Går säkert lösa på EASupport men man orkar inte riktigt krångla mer med detta spel. Kan ju spela på 1 av 2 datorer även om det är den slöaste.

EDIT

Avinstallerade Cim City, sökte på alla filer som hette simcity och tog bort dem, installerade igen och nu fugerar det på speldatorn.


signatur

Det var detta...

12
Skriv svar