Vår första massive pvp battlekeep defense.

Vår första massive pvp battlekeep defense.

Ledsen för svengelskan i titeln men men..

Idag försvarade vi, Anathema på Fury, vårt Battlekeep för första gången.
Vi samlade ihop några guildisar under vårt attackfönster.. några droppade in sakta men säkert...
Ett tag stod vi mest still och undrade om några ens skulle komma och attackera oss, jag började inbilla mig saker.." Kommer det någon där.." osv..

Till slut hör jag i Ventrilo från vår spanargrupp: "Guys guys... atleast 30 guys incoming towards U11(man har yttre och inre torn som är ihopbundna med murar och varje har ett namn för bättre koordination, varav U11 är det torn längst ut.)" Vi rör oss alla mot U11 men ser inga... sen sakta i dimman kommer dom fram. Fler och fler..
Ingen av guildsen vet om dom ska attackera..
Sen bryter allt loss.

Vi är underbemannade, dom är fler men vi lyckas stöta tillbaka dom utan att en enda av oss dör. Sen hör vi i Ventrilo igen från vår spanargrupp att det kommer in ett annat guild på minst lika många personer vid U1(tornet längst bort åt andra hållet) så vi alla rider dit. Ett annat guild är där och försöker slå sig igenom vår mur. Vi tar dom också, dom var också en full raid. Några förluster från vår sida men vi krossade dom helt. Nu känner jag mig galet överlägsen och som en gud i pvp, baar längar tills dom attackerar igen.
Det tar inte många sekunder innan vi hör från våra spanare(nu har vi satt ut enskilda spanare vid tornen) att det andra guildet är redan tillbaka.. vi rider dit, fightas. Jag får in en fatality på en tank... aargh!! Mår så sjukt bra och adrenalinet pumpar!

Det går några fighter såhär och våra murar börjar må sämre och sämre..
Till slut kommer dom igen ena väggen så ena raidgruppen får stå där och hålla ständig vakt.
Sen går den andra väggen ner och vi har två hål att bevaka. Så nu fightas vi i två små hål i murarna där de attackerande guildsen försöker slå sig igenom våra tanks som står och blockar medans vi står precis bakom och dps:ar och healers bakom oss för heals.

Allt medans detta händer går vårt skyddade Battlekeep ner dock. Detta för att två st från nåt av guildsen som attackerade lyckades komma under marken och göra sig osynliga för våra attacker, vi såg dom men kunde inte attackera dom för dom var under den fasta jorden. En bugg... vilket var tråkigt och synd, för dom hade aldrig lyckats ta sig så långt in som till vårt Battlekeep annars om det hade varit en ren fight som det var utanför(och innanför) våra murar.
Men i slutändan fick jag iallafall detta screenshot:

http://img72.imageshack.us/img72/7191/cendrepicture087dh2.jpg
(kolla chatten)

Jag hamnade på tredje plats av den som hade mest kills, dock så hann jag aldrig ta ett screenshot på det.

Lite screenshots från mina guildies:
http://imagehax.com/images/7wt524os34n8eltpl55.jpg

http://imagehax.com/images/xqxvqdjnmf9my3nezbu0.jpg

Medlem

Låter sjukt jävla kul. Tråkigt att ni förlorade hela erat battlekeep som jag förstått det?! :F Tar det lång tid att bygga upp ett nytt eller?

Fan vad man ännu mer får ångest av att man måste powerlvla upp snabbare nu till 80 när man ser sånt här

Skrivet av Zeblon:

Låter sjukt jävla kul. Tråkigt att ni förlorade hela erat battlekeep som jag förstått det?! :F Tar det lång tid att bygga upp ett nytt eller?

Fan vad man ännu mer får ångest av att man måste powerlvla upp snabbare nu till 80 när man ser sånt här

Nee, det gick ganska snabbt. Vi hade vår Arkitekt där och alla gav han resources på plats så han drog upp det på en gång. Samma sak med murarna, det var bara Tier2 murar/keep så det var enkelt och tog inte så mycket resurser.

Det enda vi förlorade var vårt keep som är skyddat av två murar, en inre och en yttre. Det är keepet som är hjärtat kan man säga.

Det hjälper att vara i ett stort pvp-inriktat guild när man ska levvla.. att ha 24 man som vaktar dig när du grindar på vissa eftertraktade grindingspots.

Nu väntar vi bara tills de guilds som attackerade oss, att deras attacktidsram ska öppnas så vi kan attackera dom.. vi har redan fått bekräftad hjälp från 2 av de största guildsen på servern att de ska hjälpa oss. Hämnden är ljuv..hahaha!
Sjukt kul, något av det roligaste jag gjort i spelet faktiskt... och jag som började tycka att level 80 va tråkigt.. oj oj så fel jag hade.

Medlem

Äh tycker jag dödar det mesta jag möter medan jag lvlar ändå Det är dem andra som behöver stora guilder medan dem grindar!

Sen finns ju fin fina instance-systemet om man verkligen skulle bli grupp-gankad. Tycker att det går ganska bra att lvla utan att grinda alltför mycket. Har bara kört igenom några lvlar på lite wanted quests ibland och är 58 nu efter drygt en vecka sedan jag började.

En fråga ontopic nu då. Om man skulle förstöra ett annat guilds hela battle keep inklusive alla murar och allt. Alltså jämna hela skiten med marken. Får man ut något av det? Eller kommer det senare när den stora "pvp-patchen" kommer som jag hört funcom prata om ska komma inom några veckor.

Skrivet av Zeblon:

Äh tycker jag dödar det mesta jag möter medan jag lvlar ändå Det är dem andra som behöver stora guilder medan dem grindar!

Sen finns ju fin fina instance-systemet om man verkligen skulle bli grupp-gankad. Tycker att det går ganska bra att lvla utan att grinda alltför mycket. Har bara kört igenom några lvlar på lite wanted quests ibland och är 58 nu efter drygt en vecka sedan jag började.

En fråga ontopic nu då. Om man skulle förstöra ett annat guilds hela battle keep inklusive alla murar och allt. Alltså jämna hela skiten med marken. Får man ut något av det? Eller kommer det senare när den stora "pvp-patchen" kommer som jag hört funcom prata om ska komma inom några veckor.

Vänta tills du kommer till Keshetta och ska levla.. där är det fights om grindspotsen. Iallafall när jag levlade men då var det rätt hög tillströmning av folk som ville dinga 80 av dom stora guildsen, nu kanske det lugnat ner sig. När jag grindade där tog vissa guilds över hela instanser och alla som kom in i instansen blev dödade på fläcken haha.
Men som sagt, jag tror det är lugnare nu.. nu kanske man tillochmed kan få en pug till death masters grind spot.

Ditt guild får pvp poäng om du vinner tror jag, kollade aldrig det. Av dessa som jag förstått det kommer du senare kunna köpa saker till ditt battlekeep.
Jag tror dock att allt detta kommer komma i den stora pvp-patchen.

Medlem

Låter nice....hur var prestandan annars?

Skrivet av Hannu87:

Låter nice....hur var prestandan annars?

Oväntat bra faktiskt!

Jag hade ca 30 fps med alla människor i bild.
1280x1024, no AA, Particle Density Low men allt annat på högsta.

Sitter på en:
Intel C2D 2.13 GHz
2GB Ram
8800GTS 320mb.

Medlem

Låter bra det ser fram emot siege battles ^^

Medlem

Du beskrev förloppat skitbra tycker jag, grymt spännande att lösa. Nästan så jag vill börja spela själv. Berätta hur det går i erat anfall sen.

Skrivet av Cedric:

Du beskrev förloppat skitbra tycker jag, grymt spännande att lösa. Nästan så jag vill börja spela själv. Berätta hur det går i erat anfall sen.

Absolut, vänta tills efter onsdag..

Gen
Medlem

Läste att dom ska lägga in ännu fler grafik options just för Massive PvP battle för folk som har slöa burkar.

Medlem

Hur kan man vara underbemannade när man har en svinstor borg? ^^

Skrivet av xhosa:

Hur kan man vara underbemannade när man har en svinstor borg? ^^

Hehe, snarare att vi va färre än dom, dessutom så var ju inte fighterna från murarna, vi slogs ju där nere, med dom.

En liten preview av hur det gick idag:

http://files.filefront.com/Joint+Effortavi/;10797419;/fileinf...

Kommer en bättre och mer ingivande film senare.

Inaktiv

Låter riktigt ballt! Sugen på att lyssna mer sen

Medlem

Spelar du Assassin? hur funkar det i mass PVP med tanke på att det inte går att gömma sig om någon annan i gruppen slåss?


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Jag spelar också assasin, det känns som att detta kommer bli ett problem.. World PVP är ju kul men detta känns lite jobbigt

Skrivet av Sito:

Spelar du Assassin? hur funkar det i mass PVP med tanke på att det inte går att gömma sig om någon annan i gruppen slåss?

Det är ju inte alltid fight. Det är "vila" i några minuter innan t.ex den attackerande raiden blev wipad. Då kan man ju gömma sig. Annars så har vi alltid en Skulkergrupp. Det är Rangers och Assassins som alltid håller koll på den attackerande sidan, var dom är, var dom tar vägen osv. Våra spioner helt enkelt, en sjukt viktig roll med tanke på hur stort vår Keep är.

Sen kan jag lova dig att, när det står 48x2(vi va 240 st senast men det klarade inte servern, men dom har nu ändrat till 48vs48 ) stycken pers runt dig och slåss... då lär du inte tänka så mycket på strategi utan det är en stor slaktfest bara

1
Skriv svar