Frågor om Gamex

Medlem
Frågor om Gamex

Hej alla Fz:are!

Det är som så att jag funderar på att ta mig upp till Gamex i år, dock har jag inga tidigare erfarenheter av mässan och tänkte se om någon medlem här har besökt mässan tidigare.
Så här är mina frågor:

1. Hur stor är mässan? Är det många stora spelföretag där eller är det mest indieproducenter?

2. Är det endast spel eller finns det mer att göra?

3. Vart får man tag i biljetter? Letat runt som en tok men hittar inget, varken på hemsidan eller när jag googlar.

Tack i förhand!


signatur

They set us up the bomb.

Medlem

1. Jag var på Gamex 2011, och då var den inte jättestor. Lokalen är 4700kvm+4000kvm stor och hade mer eller mindre lika delar stora utgivare som indieutvecklare (roligt att högskolorna var där så att man kunde spela deras spel).

2. 2011 så kunde du spela, kolla på events, bli totalt ägd på DJ Hero av FZ och lyssna på talare mer eller mindre.

3. Ser inte ut som att de har lagt ut biljetter ännu, dyker väl upp efter sommaren när priserna är satta.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

1. Jag var på Gamex 2011, och då var den inte jättestor. Lokalen är 4700kvm+4000kvm stor och hade mer eller mindre lika delar stora utgivare som indieutvecklare (roligt att högskolorna var där så att man kunde spela deras spel).

2. 2011 så kunde du spela, kolla på events, bli totalt ägd på DJ Hero av FZ och lyssna på talare mer eller mindre.

3. Ser inte ut som att de har lagt ut biljetter ännu, dyker väl upp efter sommaren när priserna är satta.

Ok! Tack så myket för svar! Skall upp till Stockholm någon gång i höst och tänkte passa på.. Blir kanske en titt förbi där!


signatur

They set us up the bomb.

Medlem

Då syns vi antagligen där.

Skägg.
10 Chambers

Stor skillnad mellan Gamex 2010 och 2012, bra mycket "hetare" titlar förra året. Och som tidigare nämnt, biljettinformation lär dyka upp framåt hösten.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Stor skillnad mellan Gamex 2010 och 2012, bra mycket "hetare" titlar förra året. Och som tidigare nämnt, biljettinformation lär dyka upp framåt hösten.

Ok! Vet du förövrigt om dom släppt något program än så man vet vilka som kommer närvara?


signatur

They set us up the bomb.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Muse:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Stor skillnad mellan Gamex 2010 och 2012, bra mycket "hetare" titlar förra året. Och som tidigare nämnt, biljettinformation lär dyka upp framåt hösten.

Ok! Vet du förövrigt om dom släppt något program än så man vet vilka som kommer närvara?

Nej, ingen information än tyvärr. När den dyker upp så lär Gamex-hemsidan uppdateras.


signatur
Medlem
Skrivet av Muse:

Hej alla Fz:are!

Det är som så att jag funderar på att ta mig upp till Gamex i år, dock har jag inga tidigare erfarenheter av mässan och tänkte se om någon medlem här har besökt mässan tidigare.
Så här är mina frågor:

1. Hur stor är mässan? Är det många stora spelföretag där eller är det mest indieproducenter?

2. Är det endast spel eller finns det mer att göra?

3. Vart får man tag i biljetter? Letat runt som en tok men hittar inget, varken på hemsidan eller när jag googlar.

Tack i förhand!

Jag har varit där två år i rad, en riktigt bra mässa med högt produktionsvärde.

1. Dem stora så som Activision, EA, Ubisoft mfl är närvarande
2. Fokus är på spel men det finns hårdvara/PC och stånd man kan köpa samlarprylar och läsa tidningar samt besöka FZ's bås med Sverigest trevligaste redaktion
3. Biljett kan köpas på plats

Ska till metal festival det här året och festa som om jag vore 18.. så jag missar Gamex i år, men jag rekommenderar dig att dra dit om du älskar spel


signatur

"High life on low budget"

1
Skriv svar