Fragzone, angående eran recension av AoC.

Medlem
Fragzone, angående eran recension av AoC.

Hej.

Jag måste bara fråga angående den här recensionen.

Ni gav så högt betyg, och jag måste få fråga vad ni igentligen gjorde i spelet?
Tortage är välpolerat, det måste jag säga. Och för mej känns det lite som att ni sprang omkring i tortage, döda lite mobs och såg på nakna kvinnokroppar och sen satte ni betyg?

Jag kan knappast tro att ni spelade en karaktär upp till lvl55+, där man måste grinda mobs eller köra grupp quests för att sedan nå lvl80?
Om ni nu gjorde det så måste ja ju säga att ni va väldans snabb upp till 80, och sedan se världen och spelet i sej så mycke så att ni kan sätta det höga betyget. Det är imponerande.

För mej så känns det som att ni spelade genom Tortage, och tyckte förståss att de va riktigt skoj, ni blev lurad av en välpolerad start av spelet precis som alla andra.

Tycker det är konstigt att ni kan sätta ett betyg på ett mmorpg innan ni ens nått max level och sett hela spelet.

Rätta mej om jag har fel.

Medlem

Nu är ditt inlägg adresserat till fragzone men min reflektion är att det har fått höga betyg av dom flesta vad jag kan se iaf. Är verkligen Age of Conan bara roligt tills man är klar i Tortage låter ju minst sagt märkligt.

(Har inte hunnit själv längre än till level 12)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Nej fy, tycker spelet börjar efter Tortage.

Delen till lvl 20 är bara tråkig då man tvingas göra en massa singleplayer quest till lvl 19. Bra mycket roligare efter, och fan vad jag längtar efter lategame, jag vill ha siegebattle nu!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Nej fy, tycker spelet börjar efter Tortage.

Delen till lvl 20 är bara tråkig då man tvingas göra en massa singleplayer quest till lvl 19. Bra mycket roligare efter, och fan vad jag längtar efter lategame, jag vill ha siegebattle nu!

Jag tänkte väl mest på hur buggfritt och polerat Tortage är, så man blir lätt lurad.

Inte direkt buggfritt efter Tortage. Och grinda från lvl55 till lvl80 är ju inte så skoj heller.

Och ditt "Oj ja längtar till siege battle", kanske får ta och vänta tills dom lägger in det i spelet då, för än finns det inte. Lol

Borde stämma dom för falsk marknadsföring.

Medlem
Skrivet av Ballong:
Skrivet av tysonayt:

Nej fy, tycker spelet börjar efter Tortage.

Delen till lvl 20 är bara tråkig då man tvingas göra en massa singleplayer quest till lvl 19. Bra mycket roligare efter, och fan vad jag längtar efter lategame, jag vill ha siegebattle nu!

Jag tänkte väl mest på hur buggfritt och polerat Tortage är, så man blir lätt lurad.

Inte direkt buggfritt efter Tortage. Och grinda från lvl55 till lvl80 är ju inte så skoj heller.

Och ditt "Oj ja längtar till siege battle", kanske får ta och vänta tills dom lägger in det i spelet då, för än finns det inte. Lol

Borde stämma dom för falsk marknadsföring.

Alla MMOs är buggiga till en början, det är alltid mycket content som är utlovat som inte är implanterat vid release m.m. Detta är inget nytt, antar att du började spela WoW ungefär 2 år efter dess release och detta var ditt första MMO?

Age of conan ligger på 83.0% i genomsnitt på gamerankings så FZ är ju inte ensamma om sin åsikt. Jag hänvisar dig till Lineage2 så du verkligen får uppleva vad att grinda är.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Jag hänvisar dig till Lineage2 så du verkligen får uppleva vad att grinda är.

Haha ja, man levlar ju snabbt här i Conan i jämförelse med andra spel som man måste grinda i. Jag tog 78-80 på en dag vid Death Masters i Keshetta. O andra sidan hade jag hela mitt guild som stod vakt precis utanför utifall nåt annat guild skulle komma och försöka ta grind campet. PvP FTW!

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Ballong:
Skrivet av tysonayt:

Nej fy, tycker spelet börjar efter Tortage.

Delen till lvl 20 är bara tråkig då man tvingas göra en massa singleplayer quest till lvl 19. Bra mycket roligare efter, och fan vad jag längtar efter lategame, jag vill ha siegebattle nu!

Jag tänkte väl mest på hur buggfritt och polerat Tortage är, så man blir lätt lurad.

Inte direkt buggfritt efter Tortage. Och grinda från lvl55 till lvl80 är ju inte så skoj heller.

Och ditt "Oj ja längtar till siege battle", kanske får ta och vänta tills dom lägger in det i spelet då, för än finns det inte. Lol

Borde stämma dom för falsk marknadsföring.

Alla MMOs är buggiga till en början, det är alltid mycket content som är utlovat som inte är implanterat vid release m.m. Detta är inget nytt, antar att du började spela WoW ungefär 2 år efter dess release och detta var ditt första MMO?

Age of conan ligger på 83.0% i genomsnitt på gamerankings så FZ är ju inte ensamma om sin åsikt. Jag hänvisar dig till Lineage2 så du verkligen får uppleva vad att grinda är.

Jo, du har rätt det är så i många spel. Och att vi accepterar det är konstigt.
Jag spelade wow vid release, och kan säga att jag har spelat alla stora mmo titlar utom FF online.

Tycker du är lite ostabil när du gämför gamla mmorpg med den gamla standarden med den nya, wow kom med en ny grej med quests och en möjlighet att expa till max level själv relativt snabbt. .
Ja menar lineage 2 hade grind? Prova hur DAoC var då på release så ska du få se grind, eller varför inte EQ? lol, sitta i en dungeon i en vecka för att få en level.
Bara för att gamla spel hade sepe skadad grind, ska vi då helt och hållet acceptera att det kommer ett nytt spel efter hur många år som helst, som har det gamla grind systemet som är urtrist?

83% i genomsnitt?
Jag undrar hur många av dom som betygsatt spelet som har blivit level80 först, innan dom satt betyget. Tvivlar på att de ens va nån.

Medlem

Jag har som vana att grinda en level per dag och questa en level per dag, så jag tar ca 2 levels varje dag.

Grind i Age of Conan är skitroligt ( är lvl 52 barbarian) kör med 2h och plöjjer ner 3-4 mobs +-1 min egen level utan problem, just för att det är action hela tiden och det känn som man är med i striden till 100% så tycker då jag att det är suveränt.

Buggar har jag bara träffat på en än så länge och det var under den patchen som kommer den 9e denna månad som drog ner min fps rätt ordentligt men efter 3 dagar så var allt som det brukade igen.

Sen att alla quest inte fungerar som dom ska är inga problem, så har det vart i alla mmo jag lirat.

Folk brukar klaga på att all kontent inte finns med från början.
När WoW kom fanns det inte något honor system, inga end game instancer.
När WoW TBC kom fanns inte Black tempel som var själva grejjen med TBC.

När Wrath of the lichking kommer så kommer inte arthas "dungeon" vara med från början.

Medlem

haha jag wow var ju lagom kul utan något honor system och bg's Springa runt i plaguelands och ganka lite var typ det man kunde göra på 60. Om man inte ville köra ubrs/strat/scholo åter IGEN för tusende gången..

Jag grindade hela level 54-60 i aszhara på min första gubbe då man inte var så grym på att leta upp verenda quest som man måste i wow också. När jag tänker på det så grindade man en hel del i wow för jag pallade inte springa runt som en idiot och leta leta leta hela tiden. Sjukt jävla skönt att man slipper det i AoC.

Dessutom för att inte tala om downtimen i wow när man grindar.... urk.. Första gubben var mage så jävlar vad man fick dricka.

Eftersom du jämnförde med wow så tänkte jag över hur min första gubbe i wow var jämnfört med conan. Känns faktiskt som jag har mer kul och skönare spel med första karaktären i AoC än wow... med hästlängder.

Medlem
Skrivet av Ballong:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Ballong:
Skrivet av tysonayt:

Nej fy, tycker spelet börjar efter Tortage.

Delen till lvl 20 är bara tråkig då man tvingas göra en massa singleplayer quest till lvl 19. Bra mycket roligare efter, och fan vad jag längtar efter lategame, jag vill ha siegebattle nu!

Jag tänkte väl mest på hur buggfritt och polerat Tortage är, så man blir lätt lurad.

Inte direkt buggfritt efter Tortage. Och grinda från lvl55 till lvl80 är ju inte så skoj heller.

Och ditt "Oj ja längtar till siege battle", kanske får ta och vänta tills dom lägger in det i spelet då, för än finns det inte. Lol

Borde stämma dom för falsk marknadsföring.

Alla MMOs är buggiga till en början, det är alltid mycket content som är utlovat som inte är implanterat vid release m.m. Detta är inget nytt, antar att du började spela WoW ungefär 2 år efter dess release och detta var ditt första MMO?

Age of conan ligger på 83.0% i genomsnitt på gamerankings så FZ är ju inte ensamma om sin åsikt. Jag hänvisar dig till Lineage2 så du verkligen får uppleva vad att grinda är.

Tycker du är lite ostabil när du gämför gamla mmorpg med den gamla standarden med den nya, wow kom med en ny grej med quests och en möjlighet att expa till max level själv relativt snabbt. .
Ja menar lineage 2 hade grind? Prova hur DAoC var då på release så ska du få se grind, eller varför inte EQ? lol, sitta i en dungeon i en vecka för att få en level.
Bara för att gamla spel hade sepe skadad grind, ska vi då helt och hållet acceptera att det kommer ett nytt spel efter hur många år som helst, som har det gamla grind systemet som är urtrist?

WoW kom med absolut inget nytt -.- Dom bara plockade bra grejor från andra MMOs och satte ihop det till ett spel, trodde du hade spelat alla stora MMO spel utan FF. Så borde du inte ha insett detta själv?

Antar att du inte heller har kört Lineage 2, det går inte ens att jämnföra Daoc och EQ med ett koreanskt som Lineage 2 när det gäller grindande.

FPS och många andra genre(t ex Jrpgs) bygger ungefär på samma princip som dom alltid har gjort, lite små ändringar här och där. Sen om du vill acceptera detta faktum är en helt annansak, dock håller jag med dig om att man inte ska acceptera mediocrity. Men det passar inte in på Age of Conan i min uppfattning.

Inaktiv
Skrivet av Ballong:

Hej.

Jag måste bara fråga angående den här recensionen.

Ni gav så högt betyg, och jag måste få fråga vad ni igentligen gjorde i spelet?
Tortage är välpolerat, det måste jag säga. Och för mej känns det lite som att ni sprang omkring i tortage, döda lite mobs och såg på nakna kvinnokroppar och sen satte ni betyg?

Jag kan knappast tro att ni spelade en karaktär upp till lvl55+, där man måste grinda mobs eller köra grupp quests för att sedan nå lvl80?
Om ni nu gjorde det så måste ja ju säga att ni va väldans snabb upp till 80, och sedan se världen och spelet i sej så mycke så att ni kan sätta det höga betyget. Det är imponerande.

För mej så känns det som att ni spelade genom Tortage, och tyckte förståss att de va riktigt skoj, ni blev lurad av en välpolerad start av spelet precis som alla andra.

Tycker det är konstigt att ni kan sätta ett betyg på ett mmorpg innan ni ens nått max level och sett hela spelet.

Rätta mej om jag har fel.

Om sidorna vill ha ut sina recensioner någolunda timat när spelen släpps så tror ja inte dom hinner med att spela till max lvl.

Inaktiv
Skrivet av Ballong:

Tycker det är konstigt att ni kan sätta ett betyg på ett mmorpg innan ni ens nått max level och sett hela spelet.

Finns ingen spelare i något MMO i världshistorien som sett hela spelet Så det skulle vara helt omöjligt att sätta betyg på ett MMO.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

WoW kom med absolut inget nytt -.- Dom bara plockade bra grejor från andra MMOs och satte ihop det till ett spel, trodde du hade spelat alla stora MMO spel utan FF. Så borde du inte ha insett detta själv?

Inget utav alla spel jag har spelat har haft ett system där man kan göra quests på egen hand utan att grinda nåt för att nå max level.
Och med det skulle jag villa säga att dom kom med något nytt, med tanke på att ingen har gjort det förut?

Sedan det nån sa här, måste sätta betygen någorlunda när spelet släpps, de är ju sjukt.
Kan inte betygsätta ett mmo innan man nått max level!
Fan äre bara jag för som tycker de är idiotiskt.

Ja menar deras betyg kanske bara gäller tortage och connarch valley.
Vad händer sen då när dom inser att resten av spelet är total dynga? lol snacka om att lura folk.

Medlem

Men nu när inte spelet är total dynga så har de inte gjort något fel, tycker helt klart det förtjänar betyget.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Gen
Medlem

Att spela upp till 80 tar ju rätt många timmar. Kan inte tänka mig att FZ har tid att låta en nisse lira spelet dag och natt för att därefter skriva en fördjupande recension om spelet från A till Ö.

Vi fick en recension av Tortage och ett rättvist betyg. Sen har AoC stora problem med 55+ content plus andra buggar och problem med obalanserade klasser vilket är något vi vanliga spelare får uppleva efter många timmars spelande. Dessutom patchar ju Funcom spelet kontinuerligt vilket (förhoppningsvis) borde innebära bättre betyg för lvl 55-80 som många i dagsläget hade gett 1/5 i betyg.

Medlem

Har man inte tid att recensera ett spel från A till Ö så tycker jag att man kan låta bli helt.

Behöver inte lura folk.

Jag förväntade mej faktist en fördjupande recension av FZ.

Gen
Medlem

Händer det verkligen så ofta att recensenter varvar spelen och sedan recenserar dem? Tänk då att behöva recensera TES : Oblivion

Medlem
Skrivet av Gen:

Händer det verkligen så ofta att recensenter varvar spelen och sedan recenserar dem? Tänk då att behöva recensera TES : Oblivion

Öh?

Jag förväntar mej då verkligen att dom varvar allt innan dom recenserar.

Ett undantag vore väl om spelet sög så mycke så att man inte klarar av det

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Händer det verkligen så ofta att recensenter varvar spelen och sedan recenserar dem? Tänk då att behöva recensera TES : Oblivion

Det tror jag dom redan gjort

Medlem

Vad händer här?
Sedan när har recensenterna spelat till "maxlevel" i MMOS?
Skärp er, trodde ni verkligen något annat?
Hur tror ni det skulle gå om dem skulle recensera EQ eller L2?
Vi hade fått vänta i 1 år på texten för tusan.

Medlem
Skrivet av Ballong:

Har man inte tid att recensera ett spel från A till Ö så tycker jag att man kan låta bli helt.

Behöver inte lura folk.

Jag förväntade mej faktist en fördjupande recension av FZ.

Nu är det ju så att dom inte har lurat folk, spelet är skitbra och förtjänar betyget.

Tycker inte du om spelet så är det upp till dig att sluta spela eller inte, du behöver inte komma hit och grina inför oss som tycker det är bra.

Man behöver inte spela igenom ett spel för att få en uppfattning om spelen, och de personer som jobbar på FZ och sysslar mer recensioner har säkerligen tillräckligt med kött på benen så dom vet vad dom gör ska du se.

Medlem

Glöm inte att de måste spela alla klasser oxå! En av klasserna kanske drar ner betyget på spelet, sen så patchas det ju lite då och då, det ändrar spelet så det måste ju spelas om då!Inte kan man betygsätta ett spel som är förändrat!

Seriöst, tänk igenom innan ni postar! Det är inte direkt möjligt att ge ett betyg som inkluderar allt i ett mmorpg, de har satt betyg på vad de har spelat och det är allt. Fortsätt med ett bra jobb FZ!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Är väl egentligen omöjligt att lägga ett rättvist betyg på ett spel som inte är fardigt förän om flera år? Dvs folk kommer att bli "lurade" av hur spelet är när det släpps men det blir antagligen bättre med tiden och man kan se detta som resencent (stava).

Om de varit med i betan vilket jag antar så har man sett ganska tydliga framsteg under utvecklingen vilket hjälper att se lite hur det kommer att bli i framtiden men till viss del kan jag hålla med Ballong. Istället för att kanske sätta betyg på MMO spel så kanske man kan skriva lite mer om hur spelet är, vad det innehåller, vad som är bra och hur framtiden ser ut för spelarna, dvs vad som är planerat att komma i framtida uppdateringar. Även ta upp vad som är dåligt också såklart. Kanske släppa några rapporter under en X antal månader istället för att ge betyg. Detta kräver förvisso mer arbete antagligen och någon på redaktionen som spelar spelet.


signatur

osv.

Inaktiv
Skrivet av Lie|:

Är väl egentligen omöjligt att lägga ett rättvist betyg på ett spel som inte är fardigt förän om flera år? Dvs folk kommer att bli "lurade" av hur spelet är när det släpps men det blir antagligen bättre med tiden och man kan se detta som resencent (stava).

Spelet är klart dagen dom släpper det och då ska man bedömma kvaliteten på spelet.
Det kommer bli bättre med åren men det har inte med saken att göra. Dagen du betalar för spelet det är dagen det är färdigt och du betalar för en färdig produkt.

Om sedan produkten saknar content och inte håller vad dom lovar så drar det ner betyget.

Även om dom håller på i flera år med att uppdatera spelet så kommer nog dom som spelat WoW aldrig bli nöjda med AoC. Det kommer aldrig finnas like mycket innehåll som i WoW. Det märks redan nu när första instansen är vid lvl 40 när WoW har den vid lvl 20.

Medlem
Skrivet av pimpim2:
Skrivet av Lie|:

blabla.

Spelet är klart dagen dom släpper det och då ska man bedömma kvaliteten på spelet.
Det kommer bli bättre med åren men det har inte med saken att göra. Dagen du betalar för spelet det är dagen det är färdigt och du betalar för en färdig produkt.

Om sedan produkten saknar content och inte håller vad dom lovar så drar det ner betyget.

Även om dom håller på i flera år med att uppdatera spelet så kommer nog dom som spelat WoW aldrig bli nöjda med AoC. Det kommer aldrig finnas like mycket innehåll som i WoW. Det märks redan nu när första instansen är vid lvl 40 när WoW har den vid lvl 20.

Så ett MMO som släpps en tid efter ett annat kommer dvs aldrig att bli "lika bra" eller innehålla lika mycket? Låter ju lite fel imo.

Ja det är klart att man betalar för en färdig produkt vilket i detta fallet jag skulle säga en ofärdig produkt med tanke på hur mycket som inte var färdigt när det släpptes. Om man nu utlovar saker som inte följer med vid release så bör ju utvecklarnas marknadsföring nämna detta att det inte finns med just nu men kommer att komma senare. Hur det står till med detta har jag dock ingen aning om men finns säkert med på någon sådan lite text som ingen ser.

Dock nämner jag att man kan hoppa över att sätta betyg på MMO-spel då dessa har en tendens att inte innehålla 100% av vad som ska finnas vid release utan detta kommer med tiden.

Sedan tycker jag inte att man ska gå efter vilket spel som har mest innehåll som instanser osv. utan gå efter vad man gillar mest. Det är klart att WoW innehåller mer saker med tanke på att de haft sin utvecklingsår + alla år som spelet funnits ute i för att lägga till nya saker, lära sig av misstag (men man kan undra när det gäller blizzard) osv. Man kan inte begära hur mycket som helst av ett MMO dagen det släpps. Dock kan man lyssna på utvecklarna om vad som förhoppningsvis komma skall och själv bedömma vad man tycker om spelet.

Ajaa... tror vi börjar gå off-topic med detta


signatur

osv.

Medlem

Jo självklart mycke ni säger som stämmer.
Men min erfarenhet av spelet har då iallafall varit väldigt dålig.

Tycker det inte finns någonting i det här spelet som har nån form av kvalité efter Tortage.

Medlem
Skrivet av Ballong:

Jo självklart mycke ni säger som stämmer.
Men min erfarenhet av spelet har då iallafall varit väldigt dålig.

Tycker det inte finns någonting i det här spelet som har nån form av kvalité efter Tortage.

Men vad i spelet hade kvalité i Tortage da, man hade inga roliga kombos, bara skitvapen och tråkig armour, klaga lagom.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av tysonayt:
Skrivet av Ballong:

Jo självklart mycke ni säger som stämmer.
Men min erfarenhet av spelet har då iallafall varit väldigt dålig.

Tycker det inte finns någonting i det här spelet som har nån form av kvalité efter Tortage.

Men vad i spelet hade kvalité i Tortage da, man hade inga roliga kombos, bara skitvapen och tråkig armour, klaga lagom.

Mindre buggiga quests, voice acting, story line, mer detaljerade miljöer (mer skit på mindre yta), all typ av loot för alla klasser, rörliga NPCs med personlighet, enda ställen i spelet climbing ger fördel.

Finns säkert fler saker men inga som kommer direkt i skallen.

Inaktiv
Skrivet av pimpim2:

Det kommer aldrig finnas like mycket innehåll som i WoW. Det märks redan nu när första instansen är vid lvl 40 när WoW har den vid lvl 20.

Om inte jag minns fel så fanns det väl inte direkt så mycket innehåll i WoW när det släpptes heller då tänker jag på endgame raids osv. Blizzard har ju lagt till rätt mycket med tiden också. Sen så finns det ju instancer redan i tortage som du kan köra innan du blir lvl 20.

Medlem

Ni kan också ta och jämnföra Sanctum (leve 40 instancen) med typ lvl 40 instancer i wow... vilken är tuffast? Sanctum ser ju nästan ut som black temple förutom bossarna då

12
Skriv svar