Final Fantasy X/X-2 får en helt ny slutsekvens

Robot
Final Fantasy X/X-2 får en helt ny slutsekvens

HD-restaureringarna av Final Fantasy X och X-2 får en 30 minuter lång, sprillans ny slutsekvens.

#final-fantasy-xx-2-hd-remaster, #square-enix


Medlem
Final Fantasy X/X-2 får en helt ny slutsekvens

Hmmmmm....


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jaja gief bara!

Medlem

Folk klagade på FFX när det kom, men jämför man med dagens spel är det en riktig diamant...

Standarden på spel har gått ner.

Medlem

Klagade på FFX?

Fan jag diggade det som fan då det kom

Medlem

FFX är ett riktigt bra spel...jag är extremt sugen på att köra igenom det igen.

Medlem

Klagade? 10an var det SENASTE bra Final Fantasy spelet...

Medlem

September? Vad skall jag då göra på min semester?

Medlem

Detta och kingdom hearts 1.5, hösten är räddad =D

Medlem

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråtta. Vad är meningen? Luktar lite George Lucas över detta tbh.

Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråtta. Vad är meningen? Luktar lite George Lucas över detta tbh.

Att folk ska kunna få ta del av den underbara storyn och nörda sig med Blitzbal, i HD ?

Jag kommer definitivt köpa direkt, vad du gör skiter jag i.

Medlem

Då är frågan, behövdes det 30 minuter mer på slutet i Final Fantasy X? I min mening är FFXs slut ett av de bästa sluten någonsin, oavsett medium. Är inte så sugen på att folk tänker peta på det.

Vad gäller FFX-2 dock så bryr jag mig betydligt mindre. Jag ser inte ens det spelet som en del utav FFXe då även det totallt förstör slutet för FFX och ändrar Yuna på sätt som inte alls stämmer med hennes karaktär. FFX-2 är underhållande och ett rätt bra spel men det kommer inte ens nära brilljansen som är FFX.

Hur som helst, kul att de gör en HD version av det här så att fler får spela det. Ruskigt bra är det.

Medlem

Öhm...är det X eller X2 som får ett nytt slut? Antar att det är X men det framgår ju inte riktigt av nyheten.

Medlem
Skrivet av Cliffie:

Då är frågan, behövdes det 30 minuter mer på slutet i Final Fantasy X? I min mening är FFXs slut ett av de bästa sluten någonsin, oavsett medium. Är inte så sugen på att folk tänker peta på det.

Vad gäller FFX-2 dock så bryr jag mig betydligt mindre. Jag ser inte ens det spelet som en del utav FFXe då även det totallt förstör slutet för FFX och ändrar Yuna på sätt som inte alls stämmer med hennes karaktär. FFX-2 är underhållande och ett rätt bra spel men det kommer inte ens nära brilljansen som är FFX.

Hur som helst, kul att de gör en HD version av det här så att fler får spela det. Ruskigt bra är det.

Beror på hur noga man är på att få 100% complete.
Om man gör allt rätt så blir Yuna normal annars är hon hel konstig.

Inaktiv
Skrivet av Lasrod:

FFX är ett riktigt bra spel...jag är extremt sugen på att köra igenom det igen.

Spelet är Ok, storyn suger något förbannat däremot.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:
Skrivet av Zpiritual:

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråtta. Vad är meningen? Luktar lite George Lucas över detta tbh.

Att folk ska kunna få ta del av den underbara storyn och nörda sig med Blitzbal, i HD ?

Jag kommer definitivt köpa direkt, vad du gör skiter jag i.

Syftade på att de gör om slutet inte att det släpper spelet på nytt vilket bara är positivt. Undrar dock hur det slutet blir, ser inte poängen riktigt...

Medlem
Skrivet av Thunde:
Skrivet av Cliffie:

Då är frågan, behövdes det 30 minuter mer på slutet i Final Fantasy X? I min mening är FFXs slut ett av de bästa sluten någonsin, oavsett medium. Är inte så sugen på att folk tänker peta på det.

Vad gäller FFX-2 dock så bryr jag mig betydligt mindre. Jag ser inte ens det spelet som en del utav FFXe då även det totallt förstör slutet för FFX och ändrar Yuna på sätt som inte alls stämmer med hennes karaktär. FFX-2 är underhållande och ett rätt bra spel men det kommer inte ens nära brilljansen som är FFX.

Hur som helst, kul att de gör en HD version av det här så att fler får spela det. Ruskigt bra är det.

Beror på hur noga man är på att få 100% complete.
Om man gör allt rätt så blir Yuna normal annars är hon hel konstig.

Ja och nej, 100% slutet i FFX-2 mer eller mindre förstör det som (för mig) gjorde slutet i FFX så enormt fantastiskt. Det är mycket bättre än de andra sluten men forfarande inte bra nog. Tänker inte skriva varför jag känner så här om det nu skulle vara så att någon inte spelat igenom det, men jag gillar det inte. Från ett gameplay perspektiv dock så är FFX-2 najs, combat är coolt och snabbt samt kostymerna har massor med djup... men om man ska se till storyn så vette fan vad jag tycker om att Yuna klär upp sig som en popstjärna eller tar på sig en moogle outfit. Det känns weird som fan.

Bra spel, men jag tar det inte allt för seriöst och ser det som ett sidospår. FFX är perfekt som det är och tar slut efter att eftertexterna slutat rulla.

Dinosaurier?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vet att Kingdom Hearts 1.5 släpps den 13e sept men visste inte att FFX/X-2 släpps då med. Källa?

1
Skriv svar