Medlem
Nytt headset...

Såg att en annan hade skapat en likadan tråd, men vill inte tatta på någon annas tråd.

Min mikrofon på detta headset:
http://cache.gawkerassets.com/assets/images/2009/06/custom_12...
Har gått helt åt helvete.
Hatar utseendet som fan på det men det verkar vara det ända headsetet som SLUTER RUNT örona, som inte klämmer åt PÅ örona.
Iallafall så nu är dom kaputt.
Har slängt dom åt helvete och eftersom det är skräpig jävla plast så ligger den i småbitar nu (inte helt oväntat resultat kanske)

Även sladden har varit en mardröm med detta headset. Har haft ett likadant förut men sladden slingrade sig såpass så att kabeln sprack överallt och koppartråden brast till och med efter ett år eller så.
Och nu har det börjat slingra sig igen och att försöka reda ut strulet funkar bara i en kvart, sen börjar det snurra ihop sig igen. Helt sjukt.

Iallafall, nu vill jag ha ett jävla bra headset som inte kostar as och ändå behöver bytas efter ett halvår (så länge höll detta)

Krav:
Dom ska vara SLUTANDE runt örona, inte stenhårt så det känns obehagligt eller så.
Rimligt pris... Alltså under...800kr, bara det priset tar död på mig men det verkar som att det har en faktor i kvaliten.
Ha en BRA mikrofon som inte kompanjonerna klagar på i Teamspeak eller dylikt
Ingen usb anslutning helst... Har inte förstått fördel och nackdel men det känns som att 3,5mm ingången på datorn är mer optimerat för mikrofon än USB är.
Bevisa mig fel, om det nu är faktiskt bättre med USB!

Det är nog allt tror jag...
Kom gärna med förslag för det är superkris.
Sitter via androiden WO Mic nu och kvaliten är skräp :/

Skägg.
10 Chambers

Mitt tips är att dra till något stort elektronikvaruhus, typ Mediamarkt eller Elgiganten. De brukar ofta ha headset framme så att du kan testa passformen.


signatur
Medlem

Jag har haft ett par Siberia V2 nu i två år som jag varit riktigt nöjd med. Passar mina öron perfekt, bra ljud och inga problem med micen heller.

Medlem

Razer Kraken Pro har sagts vara "världens skönaste gaming headset" av Razer och de ska vara helomslutande kring öronen såvitt jag vet, De är inte så dyra heller, du kan få dem på komplett för 690kr. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=766158

Medlem

Hmm, alright, tackar för svar.
Det fick bli Siberia V2 då den hade 100kr rabatt på CDON just nu

Medlem

Sj kör jag med Beyerdynamic DT770 Pro 250Ohm och har en modmic på väg till detta, snuskigt sköna hörlurar! Kan knappt tro att de är stängda jämfört med alla de billiga skräp sakerna man haft innan! (Har f.ö själv haft missödet att en gång vart ägare av Fatal1ty headsetet)

USB är sämre då ljudet inte hanteras av ditt ljudkort utan med headsetets egna lilla lösning vilket i de flesta fall (om inte alla) är sämre än till och med dagens integrerade ljudkort.

Min lillebror kör för tillfället med Siberia V2. Har inte prövat de så mycket själv men han ansåg de vara en uppgradering från ett Fatal1ty headset han med så du lär väl bli nöjd när du väl vant dig vid dem.

Detta kanske kommer låta dåligt men jag gillar inte hur de låter, de är säkert bättre än Fatal1ty dock men när man hört bättre och haft det ett tag så blir man lite smått kräsen

Bra köp för priset och hoppas du blir nöjd!

Medlem

Återupplivar tråden lite.

Är fett nöjd med hörlurarna.
MEN, hur fan motverkar jag att kabeln virrar ihop sig och "krullar" hela tiden?
Jag ser att denna kabel börja göra detsamma som mitt andra headset!

Varje gång jag går och lägger mig, kopplar jag ur headsetet, och drar ut kabel, och lägger den mellan två punkter så att kabeln sträcks hela tiden, men det verkar bara i några timmar sen ser man dom "vecken" igen...

Medlem
Skrivet av Shinjed:

Sj kör jag med Beyerdynamic DT770 Pro 250Ohm och har en modmic på väg till detta, snuskigt sköna hörlurar! Kan knappt tro att de är stängda jämfört med alla de billiga skräp sakerna man haft innan! (Har f.ö själv haft missödet att en gång vart ägare av Fatal1ty headsetet)

USB är sämre då ljudet inte hanteras av ditt ljudkort utan med headsetets egna lilla lösning vilket i de flesta fall (om inte alla) är sämre än till och med dagens integrerade ljudkort.

Min lillebror kör för tillfället med Siberia V2. Har inte prövat de så mycket själv men han ansåg de vara en uppgradering från ett Fatal1ty headset han med så du lär väl bli nöjd när du väl vant dig vid dem.

Detta kanske kommer låta dåligt men jag gillar inte hur de låter, de är säkert bättre än Fatal1ty dock men när man hört bättre och haft det ett tag så blir man lite smått kräsen

Bra köp för priset och hoppas du blir nöjd!

Kör på dessa med! Blev så när jag köpte dom till hemmastudion, dock lutar det mot att skaffa något ur Grados sortiment till datorn.

Skrivet av totte1015:

Återupplivar tråden lite.

Är fett nöjd med hörlurarna.
MEN, hur fan motverkar jag att kabeln virrar ihop sig och "krullar" hela tiden?
Jag ser att denna kabel börja göra detsamma som mitt andra headset!

Varje gång jag går och lägger mig, kopplar jag ur headsetet, och drar ut kabel, och lägger den mellan två punkter så att kabeln sträcks hela tiden, men det verkar bara i några timmar sen ser man dom "vecken" igen...

Är det "tygsladd"? isåfall är det tyvärr ett problem som finns på alla headset som har liknande kablar. Inget att göra åt


signatur

They set us up the bomb.

Medlem

Så som det verkar så är det "räfflad" plast, alltså mycket små ränder utav plast som är.

Men materialet i sig är mjukplast

Skrivet av totte1015:

Återupplivar tråden lite.

Är fett nöjd med hörlurarna.
MEN, hur fan motverkar jag att kabeln virrar ihop sig och "krullar" hela tiden?
Jag ser att denna kabel börja göra detsamma som mitt andra headset!

Varje gång jag går och lägger mig, kopplar jag ur headsetet, och drar ut kabel, och lägger den mellan två punkter så att kabeln sträcks hela tiden, men det verkar bara i några timmar sen ser man dom "vecken" igen...

Jag har haft samma problem med dyra lurar. Testa att snurra sladden kring en cylinder av något slag (en burk) när du inte använder dem, har funkat för mig. Problemet ligger nog i vad för slags material sladden är tillverkad av. Om innanmätet är "tjockare" än utsidan, kan elasticiteten bli skev och dra åt olika håll. Hoppas det löser sig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av totte1015:

Återupplivar tråden lite.

Är fett nöjd med hörlurarna.
MEN, hur fan motverkar jag att kabeln virrar ihop sig och "krullar" hela tiden?
Jag ser att denna kabel börja göra detsamma som mitt andra headset!

Varje gång jag går och lägger mig, kopplar jag ur headsetet, och drar ut kabel, och lägger den mellan två punkter så att kabeln sträcks hela tiden, men det verkar bara i några timmar sen ser man dom "vecken" igen...

Förstår inte hur du menar? Har också Siberia V2 men kabeln är helt problemfri. Det enda stället där jag kan tänka mig att koppartråden skulle sticka ut vore vid kopplingen till den vänstra hörluren, men där har jag virat kabeln trekvarts varv motsols så att den vilar på insidan av plastskenan som håller fast hörluren.

Medlem

Det har blivit bättre nu, gjorde som walter sa och det funkade bra, lite skrev är det fortfarande men det motverkar bra.

Medlem

Köpte precis ett par Razer Kraken 7.1 av en polare för 600 oöppnad låda av en polare bra pris xD. Än så länge nöjd med detta headset.

1
Skriv svar