Dags att köpa nya hörlurar / headset (1500-3000kr)

Medlem
Dags att köpa nya hörlurar / headset (1500-3000kr)

Tja!

Det är verkligen på tiden att jag skaffar nya hörlurar till min PC.
Använder just nu ett par Icemat Siberia som har ett X antal år på nacken.

De kommer främst användas till gaming, men det är ju alltid trevligt om det låter bra med film och musik också.
Får gärna vara trådlösa så de går att använda till HTPCn också men kan tänka mig att det drar upp priset alt. försämrar ljudkvalitén.

Vad tror ni om dessa (ZxR-versionen)?
Saknar nämligen ett ljudkort i datorn för närvarande och jag gillar att det går att ansluta med BT, 3,5mm och USB. Frågan är hur ljudet presterar i dessa. Känns som allt lull-lull kommer dra ner kvaliteten rätt rejält.
Tyvärr hittar jag ingen recension på dom så det kanske kan vara värt att vänta och se...

Avstängd

Ett Astro gaming headset är bland det bästa du kan köpa! Har ett par A40 själv och rekommenderar dem starkt!

Finns och köpa här i Sverige: http://www.gamestate.co/se/

Medlem
Skrivet av bal0:

Ett Astro gaming headset är bland det bästa du kan köpa! Har ett par A40 själv och rekommenderar dem starkt!

Finns och köpa här i Sverige: http://www.gamestate.co/se/

Verkar ju helt klart vara grymma lurar! Dessvärre finns de inte i lager för närvarande... Den som väntar på något gott antar jag!

Men jag antar att jag även kommer behöva ett ljudkort för att få ut allt ur dom. Något tips där?

Edit: Jodå, de fanns under Audio Systems! De har ju väldigt bra omdömen och recensioner och kablarna är tillräckligt långa för att nå HTPCn också, så det blir en beställning på dessa! Tack för tipset!

MFZ
Medlem

köp riktiga lurar och inget jäkla "gaming"-skräp.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Jag gör så att jag kör till nån elektronik-butik i helgen och provar mig fram. "Riktiga" lurar kanske är att föredra eftersom jag även kommer att ha dem till HTPCn ibland. Men hur presterar dessa vid gaming jämfört med gaming-lurar i samma prisklass? (Både PC och PS3-spel) Om man t.ex vill använda ljudet för att lokalisera fiender osv.

MFZ
Medlem

exakt lika bra, om inte bättre då det är bättre ljud i dom vanligtvis.

dvs om du lägger ca 1000 spänn på lurarna (e väl va gaming-lurar oxo).


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Ser att Elgiganten har 20% på alla lurar. Är jävligt sugen på Sennheiser Momentum!

Medlem

Det slutade med ett par Sennheiser Momentum som just nu sitter på mitt huvud och herrejävlar viket ljud det är i dem! Är verkligen glad att jag körde på "riktiga" lurar!

phi
Medlem

"Riktiga" lurar behöver nödvändigtvis inte vara bra för spel för att kunna höra fotsteg och var fiender befinner sig. Har själv ett par Sennheiser HD650 som jag kör via en Apogee Duet till datorn och om jag ska vara helt ärlig så är lurarna skitdåliga för spel. Då är mina Astro A50 som jag har till xbox 360 betydligt bättre.

Medlem

Har inte testat mina till spel än, endast musik, så jag har inte en aning hur de presterar på den fronten. Men känner ändå att jag inte kommer använda dem där, så jag får nog köpa mig ett par billigare gaminglurar för det ändamålet.

MFZ
Medlem

går ju att fixa med eq isf.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Bara köpa vanliga lurar och stänga av bas och mellanregister så blir det lätt att höra var fienden är. Men ljudet kommer ju vara lika tråkigt som i ett par gaminglurar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag sitter själv i samma situation, har kört igenom många så kallade "gaming headsets" från Logitech, AKG, Plantronics med mera.
Men i början på sommaren gick de sista sönder, plastupphängning till lurarna krackelerade.
Eftersom jag hade minst 15 000 kr på lönen i slutet på månaden och hade vägarna förbi Nordiska Kompaniet (NK) i Stockholm, tänkte jag slå till på en ny variant.
Sennheiser Momentum blev impulsinköpet, de har en gott ljud, inte någon överdräktig bas och underbar skärpa i transienterna. Tyvärr ingen mikrofon, så därför fick det bli en separat studiomic i mellanklassen. Men jag menar, nya pengar rullar ju in snart så strax över 5000 kronor blev det för min lilla gejmingrig. Men antagligen slänger jag grejerna efter sommaren.

Medlem
Skrivet av Svetlana67:

Eftersom jag hade minst 15 000 kr på lönen i slutet på månaden

15 tusen till nästa lön, fan vad tufft att skriva. Hoppas du känner dig cool och rik, sitta där och skryta. Jävla tönt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skrivet av phi:

"Riktiga" lurar behöver nödvändigtvis inte vara bra för spel för att kunna höra fotsteg och var fiender befinner sig. Har själv ett par Sennheiser HD650 som jag kör via en Apogee Duet till datorn och om jag ska vara helt ärlig så är lurarna skitdåliga för spel. Då är mina Astro A50 som jag har till xbox 360 betydligt bättre.

Kör också med Sennheiser HD650 lurar men upplever inte alls samma problem när det gäller spel.. Men jag kör dock annat ljudkort (Creative Soundblaster ZxR) Tycker det fungerar jättebra med spel, dock så får man ställa in lite.

1
Skriv svar