Wind Waker HD möttes av Nintendo-motstånd

Robot
Wind Waker HD möttes av Nintendo-motstånd
Medlem
Wind Waker HD möttes av Nintendo-motstånd

Wind waker är grymt, så otroligt underskattat.

Medlem

Mitt första intryck till den här nyheten var: "Vad fan tänker japanska nintendo? Wind Waker är ju en klassiker!".

Men sen när jag precis läst klart så mindes jag fan att även jag hade varit skeptisk mot Wind Wakers design när det väl kom, på tidiga 2000-talet.

Knasigt hur det man först tvekade till känns lite som en klassiker idag på något sätt.

Medlem

Ocarina of Time i HD på en modern konsol vore king. Fixa Nintendo så köper jag en WiiU


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Släpp detta samt ett nytt Zelda så köper jag en Wii U.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Jag vill ha en remake av Majoras Mask!

Medlem
Skrivet av insilence:

Jag vill ha en remake av Majoras Mask!

Det vill vi alla

Medlem

Av bilderna jag har sett på HD remaken så verkar det som att de bara har lagt på tusen gånger bloom effekt.

Medlem

Kommer väl ihåg hånet och hatet som mötte Windwaker. "Celda!"

Minns en del som vägrade köpa det, vilket verkligen var deras förlust. Wind Waker är ett av de charmigaste Zelda-spelen, och ett av mina absoluta favoritspel. Väldesignat, roliga grottor och bossar, fin musik och story. En sann klassiker.

Medlem

På ett sätt känns det inte som HD gör någon större skillnad på denna "blockiga" -grafikstil.

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Kommer väl ihåg hånet och hatet som mötte Windwaker. "Celda!"

Minns en del som vägrade köpa det, vilket verkligen var deras förlust. Wind Waker är ett av de charmigaste Zelda-spelen, och ett av mina absoluta favoritspel. Väldesignat, roliga grottor och bossar, fin musik och story. En sann klassiker.

Jag var en av dem som inte gillade designen i början, köpte det ändå för det var ju ändå zelda. Sedan medan man spelade ett tag så tänkte man inte så mycket på grafiken, för spelet var/är verkligen bra. Dock tycker jag att det vore mer värt att göra en HD remake på kanske A Link To The Past, OoT, Majora's Mask som hade gett mycket mer resultat grafikmässigt förutom att vara fantastiska spel de med.

Som nämndes i en åvanstående post så vad man sett på HD remaken av WW är det inte så speciellt och inte dem mest slående skillnaden till utseende.

Medlem

Jag har inga problem med Wind Waker utan har spelat igenom det flera gånger, men den här "remaken" såg grymt onödig ut. Lite pinsamt när ett gamecube-spel släpps som HD-remake över 10 år senare och man knappt ser skillnad...

Medlem
Skrivet av zlax:

Jag har inga problem med Wind Waker utan har spelat igenom det flera gånger, men den här "remaken" såg grymt onödig ut. Lite pinsamt när ett gamecube-spel släpps som HD-remake över 10 år senare och man knappt ser skillnad...

Jag tycker att det ser rätt bra ut som HD remake. Sedan råkar det vara det enda Zelda spelet som jag faktiskt ogillar. Först ogillade jag den grafiska stilen. Men jag vande mig efter en stund. Det som verkligen störde mig var det eviga seglandet fram och tillbaka. Då man slapp segla så var det bra.

Medlem

Personligen är detta en av de sämsta Zelda-spelen för min del. Seglandet efter triforcebitar m.m. är bara usel speldesign.

Medlem
Medlem

Wind Waker är ju mitt favoritspel när det kommer till Zelda! Tycker det är bättre än Ocarina of Time och Majoras Mask som är favoriter hos många.

Medlem
Skrivet av zlax:

Jag har inga problem med Wind Waker utan har spelat igenom det flera gånger, men den här "remaken" såg grymt onödig ut. Lite pinsamt när ett gamecube-spel släpps som HD-remake över 10 år senare och man knappt ser skillnad...

Knappt ser skillnad???

http://m.ign.com/wikis/the-legend-of-zelda-wind-waker/HD_Scre...

Jag har spelat igenom originalet och ser verkligen fram emot denna version. Om du spelar originalet nu så har det "tappat" en del i bildkvalitet.

Jag tyckte New Super Mario Bros Wii hade lika bra grafik som NSMB Wii U, tills jag jämförde dem själv. NSMB i HD ser ut som jag alltid föreställt mig att Mario spel sett ut.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Personligen är detta en av de sämsta Zelda-spelen för min del. Seglandet efter triforcebitar m.m. är bara usel speldesign.

Det håller inte jag med om - seglandet gav mig en känsla av frihet och av en stor sammanhängande värld. Något som egentligen bara Elderscrolls kunde ge för ca 10 år sedan.

Flakmonkey
Skrivet av Cowmine:
Skrivet av zlax:

Jag har inga problem med Wind Waker utan har spelat igenom det flera gånger, men den här "remaken" såg grymt onödig ut. Lite pinsamt när ett gamecube-spel släpps som HD-remake över 10 år senare och man knappt ser skillnad...

Knappt ser skillnad???

http://m.ign.com/wikis/the-legend-of-zelda-wind-waker/HD_Scre...

Jag har spelat igenom originalet och ser verkligen fram emot denna version. Om du spelar originalet nu så har det "tappat" en del i bildkvalitet.

Jag tyckte New Super Mario Bros Wii hade lika bra grafik som NSMB Wii U, tills jag jämförde dem själv. NSMB i HD ser ut som jag alltid föreställt mig att Mario spel sett ut.

Ser ju riktigt fint ut det där, betydligt mer än bara högupplösta texturer. Tog mig aldrig igenom det till kuben faktiskt, så är kanske läge att skaffa sig en Wii U sen. Är ju inte så dyr direkt.

Medlem

Zelda: WindWaker är det enda Zelda spel jag inte spelat genom IGEN efter jag klarat ut det. DET ENDA.

Skrivet av Luftman:
Skrivet av insilence:

Jag vill ha en remake av Majoras Mask!

Det vill vi alla

Men jag vill ha det på Wii U i 1080p, och grafik som Zelda U e3 demot, och inte på 3DS, vill alla det med?


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

Zelda: WindWaker är det enda Zelda spel jag inte spelat genom IGEN efter jag klarat ut det. DET ENDA.

Skrivet av Luftman:
Skrivet av insilence:

Jag vill ha en remake av Majoras Mask!

Det vill vi alla

Men jag vill ha det på Wii U i 1080p, och grafik som Zelda U e3 demot, och inte på 3DS, vill alla det med?

Jag kan godkänna båda alternativ

Medlem
Skrivet av Cowmine:
Skrivet av zlax:

Jag har inga problem med Wind Waker utan har spelat igenom det flera gånger, men den här "remaken" såg grymt onödig ut. Lite pinsamt när ett gamecube-spel släpps som HD-remake över 10 år senare och man knappt ser skillnad...

Knappt ser skillnad???

http://m.ign.com/wikis/the-legend-of-zelda-wind-waker/HD_Scre...

Jag har spelat igenom originalet och ser verkligen fram emot denna version. Om du spelar originalet nu så har det "tappat" en del i bildkvalitet.

Jag tyckte New Super Mario Bros Wii hade lika bra grafik som NSMB Wii U, tills jag jämförde dem själv. NSMB i HD ser ut som jag alltid föreställt mig att Mario spel sett ut.

Självklart överdrev jag. Det är trots allt 10 år senare och utvecklingen har gått lite framåt sedan dess.... Men jag vidhåller att jag hade önskat att det såg rejält mycket bättre ut än det gör.

Medlem

Spelade inte direkt wind waker för grafiken back in the days, behöver inte göra det idag heller.
Spelet har en schyst stämning, något som skyward sword och twillight princess misslyckades med i jämförelse.

1
Skriv svar