Final Fantasy VII på Steam

Robot
Avstängd
Final Fantasy VII på Steam

Spelet är tydligen infekterat med Squares DRM.

Medlem

Det var ju grymt bra! Undras om man ska köpa det och riskera att döda illusionen, eller leva med minnet av att det var fantastiskt!

Medlem

hmmm., blir ett köp efter sommaren när man har tid att lirat lite


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Ohoo då får man äntligen en chans att spela det!

Medlem

Köpte det till PC när det kom ut och kommer ihåg hur vissa delar av spelet gick efter hur snabb din dator var. På den tiden fungerade det kanon men efter några år när man skulle spela om det så var datorerna en aning snabbare vilket gjorde att scener som den när man racear Chocobos och kör MC gick i superdupermegaturbo-fart och man fick ladda ner en fix som slöade ner spelet


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Tycker det är dyrt för en digital kopia av spelet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

13€ och infekterat med DRM. Nja, tror jag avstår.

Lär istället poppa in PSX skivan och köra det med emulator om jag skulle få FFVII sug.

Inaktiv

Det såldes ju på Squares hemsida för inte så länge sedan. Ska man behöva köpa det en tredje gång nu?

Medlem

Detta spel är för mig lite samma som Deus Ex. Ibland får man bara lust att komma tillbaks till den världen där man levde sig in som liten. Men det är svårt, man tröttnar på att blöda från ögonen för att karaktärerna ser ut som papier maché dockor med polio i 640x320.

Detta spelet får ligga och bli obesudlat i mitt minne istället.

Medlem
Skrivet av MadHatter:

Det var ju grymt bra! Undras om man ska köpa det och riskera att döda illusionen, eller leva med minnet av att det var fantastiskt!

Kan... inte... låta... bli...

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av MadHatter:

Det var ju grymt bra! Undras om man ska köpa det och riskera att döda illusionen, eller leva med minnet av att det var fantastiskt!

Kan... inte... låta... bli...

https://www.youtube.com/embed/k0zHbNzEGWA

Haha, håller inte med något av det han säger men ganska kul ändå. (Tänker inte försvara det, då man kan vinkla precis vilket spel som helst på det viset. )

Hm, känner inte riktigt till deras DRM. Synd ifall det sätter stort stopp för spelet dock. Blev glad när jag såg att det fanns på steam men tveksam nu. Går det fortfarande att modda? (Finns ett par mods till PC versionen som är värt att spana in)

Medlem

Hade hellre sett en HD remake än bara att de lagt upp en steam version av det gamla spelet som ändå redan fanns till pc.

Om de dessutom har förstört(?) det med DRM så är det ännu mindre intressant. Då tar jag hellre fram mitt playstation och spelar originalet där.

k3m
Medlem

Sjätte delen i Final Fantasy sagan är den bästa delen, sen sjunde delen tätt efter. Resten är skit jämfört med de två.

Och har de lagt på DRM på spelet nu, så rekommenderar jag inte någon att köpa det. Ladda ner psx versionen och emulera det på en dator i stället.

Medlem
Skrivet av k3m:

Sjätte delen i Final Fantasy sagan är den bästa delen, sen sjunde delen tätt efter. Resten är skit jämfört med de två.

Och har de lagt på DRM på spelet nu, så rekommenderar jag inte någon att köpa det. Ladda ner psx versionen och emulera det på en dator i stället.

Final Fantasy IV gick det ju bra för också och är hyllat det med, inte lika mycket som VI och VII men det var definitivt inte skit.

Medlem

Alltså jag är inte mycket för DRM, men vad för underjordens helvetiska DRM är det ni skyr som pesten? är det att man måste spela via steam om man köper spelet via steam?

Medlem
Skrivet av Deli:

Alltså jag är inte mycket för DRM, men vad för underjordens helvetiska DRM är det ni skyr som pesten? är det att man måste spela via steam om man köper spelet via steam?

Och att man måste ha ett SquareEnix konto för att logga in.

Har inte haft något problem med det.

Medlem
Skrivet av Segas:

Det såldes ju på Squares hemsida för inte så länge sedan. Ska man behöva köpa det en tredje gång nu?

nje jag nöjer mig med orginlet i bokhyllan och digital kopia från square/enix...jag sålde mitt ps1 för länge sedan men ff7 skildes jag icke från

Medlem
Skrivet av daniie:
Skrivet av Deli:

Alltså jag är inte mycket för DRM, men vad för underjordens helvetiska DRM är det ni skyr som pesten? är det att man måste spela via steam om man köper spelet via steam?

Och att man måste ha ett SquareEnix konto för att logga in.

Har inte haft något problem med det.

Okey, lite smått störande att behöva logga in på två ställen, precis som när man kör Batman: AC och startar via steam, så måste man ändå logga in via GFWL, vilket iofs är snäppet värre då piss M$ inte hade något med spelet att göra egentligen, till skillnad från Square där det är deras egen produkt.

Men ja detta är ju absolut inget att gå full retard över och skrika DRM!!!111!! då det ändå är ett av dom lindrigare, känns lite som att ropa varg!

Medlem
Skrivet av Reew:

Spelet är tydligen infekterat med Squares DRM.

Om det nu är det så är det riktigt uselt att det inte står ett enda ord om det på spelets sida i Steam.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Inaktiv
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Reew:

Spelet är tydligen infekterat med Squares DRM.

Om det nu är det så är det riktigt uselt att det inte står ett enda ord om det på spelets sida i Steam.

Gör det någonsin det, om något spel alls?

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Parzec:

Om det nu är det så är det riktigt uselt att det inte står ett enda ord om det på spelets sida i Steam.

Gör det någonsin det, om något spel alls?

Det gör det faktiskt. Kikar man till exempel på Batman: Arkham City så ser man både:
3rd-party DRM: SecuROM™
och
Other Requirements: Online play requires log-in to Games For Windows – Live

Ett exempel till är Blood Bowl Legendary edition:
3rd-party DRM: SecuROM™ 5 machine activation limit


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Då har man köpt det, nu ska man bara få tid till att spela det.

Medlem
Skrivet av k3m:

Sjätte delen i Final Fantasy sagan är den bästa delen, sen sjunde delen tätt efter. Resten är skit jämfört med de två.

Och har de lagt på DRM på spelet nu, så rekommenderar jag inte någon att köpa det. Ladda ner psx versionen och emulera det på en dator i stället.

Det är fint när åsikter presenteras som fakta. Jag föredrar ordningen 9 > 6 > 10 > 7 > resten. Men det var ju fint att du delade med dig

Medlem
Skrivet av kayl:
Skrivet av k3m:

Sjätte delen i Final Fantasy sagan är den bästa delen, sen sjunde delen tätt efter. Resten är skit jämfört med de två.

Och har de lagt på DRM på spelet nu, så rekommenderar jag inte någon att köpa det. Ladda ner psx versionen och emulera det på en dator i stället.

Det är fint när åsikter presenteras som fakta. Jag föredrar ordningen 9 > 6 > 10 > 7 > resten. Men det var ju fint att du delade med dig

Håller med dig här kayl, 9 är min absoluta favorit, efter det hade det nog blivit 6>7>8>10 enligt mig

Inaktiv
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Parzec:

Om det nu är det så är det riktigt uselt att det inte står ett enda ord om det på spelets sida i Steam.

Gör det någonsin det, om något spel alls?

Det gör det faktiskt. Kikar man till exempel på Batman: Arkham City så ser man både:
3rd-party DRM: SecuROM™
och
Other Requirements: Online play requires log-in to Games For Windows – Live

Ett exempel till är Blood Bowl Legendary edition:
3rd-party DRM: SecuROM™ 5 machine activation limit

Det hade jag ingen aning om, tack för upplysningen.

Medlem

Har orginalet till ps1an hemma i riktigt fint skick :3

Medlem
Skrivet av MadHatter:

Det var ju grymt bra! Undras om man ska köpa det och riskera att döda illusionen, eller leva med minnet av att det var fantastiskt!

Ingen risk, spelet är lika bra som sist du spela om du inte drabbats av en stroke d.v.s.

1
Skriv svar