Mikrotransaktioner kan komma till World of Warcraft

Robot
Mikrotransaktioner kan komma till World of Warcraft

Är det en free-to-play-framtid som väntar WoW?

#blizzard-entertainment


Medlem
Mikrotransaktioner kan komma till World of Warcraft

Jag och en kompis pratade om det här i går


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem

bara noobs som spelar wow fortfarande no true vanilla players

Medlem

Ingen bra trend om tom wow ska börja med detta, även om jag kan tänka mig att det först handlar om asien.


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem

Spelar folk fortfarande WoW?

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Spelar folk fortfarande WoW?

Nej det är folks marsvin som evolverat och spelar hela nätterna det är därför WoW har 8 miljoner spelare.


signatur

dark plockepinn master

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Spelar folk fortfarande WoW?

Frågar folk det fortfarande?

Medlem
Skrivet av Xazy89:

bara noobs som spelar wow fortfarande no true vanilla players

sluta hata tönt...

Medlem
Skrivet av Xazy89:

bara noobs som spelar wow fortfarande no true vanilla players

Har spelat sen Alphan och ja spelar fortfarande då o då, så vart vill du komma?

Medlem

Som vanligt så finns det alltid de som ständigt ska hacka på folk som tycker olika.
Spelar du fortfarande wow? då måste du vara en idiot?

Varför då?
8 Miljoner spelare idag.

Låt folk spela vad dom tycker är kul, inte vad som "anses" kul av andra

Barnsligt måste jag säga! SKÄMMES!

Medlem

Helt rätt. Hade det kommit till EU regionen så hade jag nog kunna tänka mig att betala för detta också. Det är ju omöjligt att få till tid att levla alts nuförtiden med jobb, familj och annat som bara äter upp ens tid.
Dock så känns det inte alls omöjligt att det endast hålls inom asiatiska regioner, de har ett väldigt annorlunda WoW redan.

Förresten så vill jag minnas att man redan kunde köpa XP boost via "Recuit a Friend" - http://eu.battle.net/wow/en/shop/recruit-a-friend/

Det var flera guildies som startade nya konton, fick en recruit-a-friend invite av en annan guildie, upplevde 300% XP boost till lvl 80 och sen transferrade charactern tillbaks till sitt vanliga konto.
Nytt konto + character transfer (15 EUR för Battle chest med WoW samt expansioner upp till lvl 80 + 20 EUR för transfer)

Dvs, kostnad för 300% XP boost till lvl80 blev: 15+20 EUR (~300 kr)

Kan tänka mig att det som de funderar på blir billigare och ett bättre alternativ för kunderna.

Medlem

"Tolkar jag det rätt, så handlar det om att affären kommer finnas tillgänglig i vissa regioner av den riktiga världen. Kanske funderar Blizzard på ett free-to-play-alternativ? Frågorna är många, men svar lär komma när de tänkt färdigt."

Tolkar du det fel så handlar det alltså om olika regioner i spelets egen lilla (okej, ganska stora...) värld?

Medlem

Jag skulle faktist kunna tänka mig att börja spela igen om det är Free2play eller med sådana mikrotransaktioner. Bara det är inte allt för löjligt.

Medlem

8 miljoner aktiva subscribers och de inför mikrotransaktioner. Varför i helvete då? Det är inte som att de tjänar för lite pengar som det är för att hålla det mer än rullande.

Men det var väl bara en tidsfråga innan Blizzard också övergick till den mörka sidan.

Skribent
Skrivet av Miindz:

8 miljoner aktiva subscribers och de inför mikrotransaktioner. Varför i helvete då? Det är inte som att de tjänar för lite pengar som det är för att hålla det mer än rullande.

Men det var väl bara en tidsfråga innan Blizzard också övergick till den mörka sidan.

Kanske känner de för att erbjuda fler alternativ?


signatur

I am the black wizards.

Skribent
Skrivet av Banjo:

"Tolkar jag det rätt, så handlar det om att affären kommer finnas tillgänglig i vissa regioner av den riktiga världen. Kanske funderar Blizzard på ett free-to-play-alternativ? Frågorna är många, men svar lär komma när de tänkt färdigt."

Tolkar du det fel så handlar det alltså om olika regioner i spelets egen lilla (okej, ganska stora...) värld?

Något sådant och att man får fylla på sitt konto med någon speciell valuta.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Miindz:

8 miljoner aktiva subscribers och de inför mikrotransaktioner. Varför i helvete då? Det är inte som att de tjänar för lite pengar som det är för att hålla det mer än rullande.

Men det var väl bara en tidsfråga innan Blizzard också övergick till den mörka sidan.

Ännu mer pengar... och för att folk ska palla fortsätta spela. Jag levlar upp en alt nu. Hade GÄRNA köpt en xp boost.

Så länge de inte gäller köp av gear eller saker som gör folk bättre än andra, dvs att folk kan köpa sig bra i spelet, så är jag positivt inställd till de hela.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Spelar folk fortfarande WoW?

Cirka 8000000 st faktiskt

Medlem

Även om jag inte är någon större vän av microtransaktioner och sk. "free-to-play" så är ju detta inte så stor skillnad emot saker som redan finns idag. I Blizzard Store (hette den väl?) så kan man ju redan köpa mounts och annan kosmetika, samt plyshdjur mm. Känns inte som att just 100% snabbare exp skulle skapa någon obalans i spelet.

Det viktigaste är att man inte kan köpa fördelar i spel där man spelar med/mot andra spelare.

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Xazy89:

bara noobs som spelar wow fortfarande no true vanilla players

sluta hata tönt...

men han har ju rätt.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Spelar folk fortfarande WoW?

Är folk fortfarande hjärndöda?

Medlem

Det är fräckt att fortfarande spelar miljontals personer ett så pass gammal spel! Mikro kanske kan hjälpa till att krydda till spelet för de som har tröttnat på det.

Själv tröttnade jag efter att min gubbe kommit till level 15, så jag har fler fingrar än vad jag har lagt ner i timmar i WOW.

Medlem

Kommer kanske gratis servrar som denna metod blir ett alternativ på i framtiden.

Medlem
Skrivet av Xazy89:

bara noobs som spelar wow fortfarande no true vanilla players

Har spelat sedan vanilla och spelar fortfarande. Folk som du är precis den typen av folk jag avskyr och det är skönt att du inte spelar längre.

Skrivet av Skelögd:

Spelar folk fortfarande WoW?

Över 7 miljoner. Kul att du försöker, men det är det mest populära MMO:et utanför Asien.

Medlem

För att komma till det vanliga svarsformuläret, klicka istället på knappen "Nytt inlägg" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

Skrivet av wallde:
Skrivet av Skelögd:

Spelar folk fortfarande WoW?

Cirka 8000000 st faktiskt

Undrar hur många som spelar och hur många som mest behåller kontot och vill ha kvar sin karaktär. För man kan väl ej ha kvar sin karaktär om man slutar betala varje månad? Men det lär nog vara väldigt många som spelar fortfarande, även om toppen nog har varit redan.

Medlem
Skrivet av Xazy89:

bara noobs som spelar wow fortfarande no true vanilla players

bullcrap allot?
jag är en sann vanilla spelare och jag är noob med så dit uttalande håller inte......visserligen spelar jag inte wow längre men tänder på "smart skallar" som snackar skit...hade jag haft mer tid hade jag säkerligen fortfarande spelat wow..

el editor!

Skrivet av Naida:

Jag skulle faktist kunna tänka mig att börja spela igen om det är Free2play eller med sådana mikrotransaktioner. Bara det är inte allt för löjligt.

halvera dom subben skulle jag utan tvekan tycka det var värt att återväanda även att jag inte har tid att spela så mycket...men blir det f2p så är det tack och adjö för evigt..

Inaktiv

Exp boost av allt De som spelar lär ju ha full lvlade karaktärer Ni som tappert fortf spelar, vad gör ni? Pvp pve rpg?

Medlem
Skrivet av Uttern_:

Exp boost av allt De som spelar lär ju ha full lvlade karaktärer Ni som tappert fortf spelar, vad gör ni? Pvp pve rpg?

bägge förmodligen, är ju på maxlvl MMORPGs börjar hur som helst.

skönt att man fick en gratis upplvlad 80 nu när man fick accountet ressat efter några års uppehåll. orka gå igenom allt man gjort minst en gång tidigare igen för att få upp en ny klass.

Medlem
Skrivet av Banjo:

För att komma till det vanliga svarsformuläret, klicka istället på knappen "Nytt inlägg" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

Skrivet av wallde:
Skrivet av Skelögd:

Spelar folk fortfarande WoW?

Cirka 8000000 st faktiskt

Undrar hur många som spelar och hur många som mest behåller kontot och vill ha kvar sin karaktär. För man kan väl ej ha kvar sin karaktär om man slutar betala varje månad? Men det lär nog vara väldigt många som spelar fortfarande, även om toppen nog har varit redan.

Jodå, klart du har kvar din karaktär om du slutar betala. Jag tog en paus i hela 2 år och återupptog sedan, allt kvar.

Så det är 8 miljoner aktivt spelande konton samtidigt, alltså finns det åtskilligt fler miljoner som är vilande ickebetalande för tillfället.

Medlem
Skrivet av Dicez:

bägge förmodligen, är ju på maxlvl MMORPGs börjar hur som helst.

Säg det om EVE

12
Skriv svar